Ik weet nog wel met oudjaarsavond een paar jaar geleden. Toen was het zicht hier in Hengelo 10 - 20 m. Nu is het ook wel erg mistig hier. als ik uit me raam kijk zie ik alleen het licht van de lataarnpalen nog terwijl ik normaal we de huizen 100 m verderop zie.
De verwachtingen lopen redelijk ver uiteen met kleine stijging en grote uitschieters naar beneden (begin December dik onder 0). Maar als je je ogen een beetje dicht knijpt zie je gelukkig een gemiddelde lijn die omlaag loopt!
Laat die winter maar komen!! | Gewijzigd: 19 november 2012, 04:53 uur, door Cookiebakker
Heb even gemeten gisteren met iemand die dan wat verder op ging staan en plaatselijk was het net geen 20m ver zichtbaar... En ben nog maar 15 jaar dus heb nog niet zoveel ervaring i.v.m. praktijk.
Maar ik geloof wel dat je erger hebt meegemaakt natuurlijk . Heeft iemand eigenlijk al ooit de 0m meegemaakt? Dat je gewoon midden in een wolk zit/loopt?
Edit: bij Wideumont hebben ze wat last van de mist precies...:
| Gewijzigd: 19 november 2012, 08:12 uur, door thunderstorms_4ever
Onweersdagen met rukwinden: 4 ---- Matig onweer: 1
Onweersdagen in totaal 2015: 9 ---- Zwaar onweer: 1
Begint er nu wel redelijk uit te zien
Het begin is er al. Nu afwachten.
Dit is hun verhaal: Verhoogde kansen voor een koude begin van december. Alles zou worden geactiveerd door een situatie van blokkade op de Noord-Atlantische zee die Arctische lucht mee brengt gericht op de zuidelijke sectoren van het Euro-continent, wat dat betekent voor ons land langs de Duitse grens en mogelijk land inwaarts. Als deze ontwikkeling naar verwachting door gaat zou het de deur openzetten voor de winter al aan het einde van november. Maar pas op! Het is onmogelijk om te spreken van zekerheden (we hebben een 30% kans tot nu toe), er zijn sommige aanwijzingen voor sneeuw op lagere hoogten. Maak geen illusies voor nu. we houden deze situatie in de gaten met een slag om de arm..nadere updates volgen snel.
Kaart:
Bron: 3B Meteo | Gewijzigd: 19 november 2012, 17:32 uur, door Ben47
| Gewijzigd: 19 november 2012, 14:23 uur, door thunderstorms_4ever
Onweersdagen met rukwinden: 4 ---- Matig onweer: 1
Onweersdagen in totaal 2015: 9 ---- Zwaar onweer: 1