Daarnaast nog een vraag aan Ben47: Maak je nog wel is plaatjes met de pluimen van achtereenvolgende dagen onder elkaar, waarbij de dagen precies onder elkaar staan? Op deze kaartjes kan je vaak mooi zien of de pluim consequent is. | Gewijzigd: 17 november 2012, 11:55 uur, door joeppiejoep01
Oeps... helemaal gelijk, echt totaal niet in de gaten gehad! Alle L gaan de andere kant op.
Ik had bij Sandy restantjes ook "?" neergezet.
Maar dan nog, als zon depressie over Noordamerika richting Canada gaat en van hieruit weer richting Europa... Het is toch wel vaker voorgekomen dat wij hier in Nederland wat restantjes van de ellende aan de andere kant van d eoceaan ontvangen.
editje:
maar toch, als dat laag deze kant op komt en het hoog boven Europa houdt vast dan zit er iets moois aan te komen. | Gewijzigd: 17 november 2012, 12:22 uur, door Ossekop
Oeps... helemaal gelijk, echt totaal niet in de gaten gehad! Alle L gaan de andere kant op.
Ik had bij Sandy restantjes ook "?" neergezet.
Maar dan nog, als zon depressie over Noordamerika richting Canada gaat en van hieruit weer richting Europa... Het is toch wel vaker voorgekomen dat wij hier in Nederland wat restantjes van de ellende aan de andere kant van d eoceaan ontvangen.
editje:
maar toch, als dat laag deze kant op komt en het hoog boven Europa houdt vast dan zit er iets moois aan te komen.
het zou net slecht zijn als dat laag doorschuift,heb je zo weer westcirculatie,het is beter dat de hogedrukopbouw boven groenland/ijsland stand houd
Waar haal je die pluimen van vorig jaar vandaan? Link? | Gewijzigd: 17 november 2012, 15:21 uur, door Coennn
Waar haal je die pluimen van vorig jaar vandaan? Link? je kan ook die van 2010 vergelijken want toen was het pas winter
http://www.weer.nl/weer-in-het-nieuws/weernieuws
link doet het niet zo goed maar op weer.nl kun je het zelf bij weer in het nieuws bekijken, het onderwerp is: Aan de dood ontsnapt, eerste artikel | Gewijzigd: 17 november 2012, 15:35 uur, door Marc Stoelers
Alleen weet ik niet waar je deze kan vinden...
Heeft iemand een linkje?
ik heb ze opgeslagen in mijn eigen album. maar ook niet allemaal.
Hier en daar was er op een gegeven moment een "kans" op winters weer. Op dat moment ga je zo af en toe een pluimpje in de gaten houden en kijken in hoeverre deze van dag tot dag verschilt. Meestal is dit dus wel het geval. De eerste 4/5 dagen die zijn redelijk betrouwbaar. Hoe verder weg hoe meer interpretaties tot verwarring kunnen leiden.