december 2009 of 2010 teken ik voor en al helemaal als januari en februari ook eens mee doen | Gewijzigd: 14 november 2012, 16:59 uur, door Stefanv
Weerplaza
Btw.. Een groenland hoog is dit voordelig of nadelig voor onze winter of opbouw winter? | Gewijzigd: 14 november 2012, 23:42 uur, door Gilleeesss
ZICHT:
Aan de voorzijde van het stratusgebied zijn de zichten beneden de 1000 meter, plaatselijk beneden de 200 meter. In de opklaringsgebieden komen mistbaken die soms ook verkeersbelemmerend zijn. Hirlam heeft nu wel iets meer mist dan de voorgaande runs maar houdt het bij alleen bij mistbanken en/of grondmist. In welke mate de mist en de mistbanken overdag oplossen en overgaan in nevel is moeilijk te zeggen. In het zuidoosten van het land onder de Sc 5-8 km zicht. Overdag in opklaringsgebieden naar goed oplopende zichtcondities. Vanavond en in de nacht naar vrijdag in het noorden wellicht nog mist. Elders mogelijk alleen nog nevel omdat het ST/Sc-veld van het zuiden uit over het land gaat schuiven. Vrijdag overdag overwegend goede zichtcondities.
Weerplaza
Gelukkig zijn de meeste autoruiten op of iets onder de hoogte van de reguliere meethoogte, niet op 10 cm, anders zou het veel meer krabben worden.
Weerplaza
Gelukkig zijn de meeste autoruiten op of iets onder de hoogte van de reguliere meethoogte, niet op 10 cm, anders zou het veel meer krabben worden.
Maakt niks uit autoruiten kunnen tot +3 bevriezen. Een auto raakt meer warmte kwijt dan bv een huis. Dus voor het bevriezen van autoruiten heb je geen vorst nodig.
Edit: Hier een leuk stukje er over van weer.nl | Gewijzigd: 15 november 2012, 11:14 uur, door Ries
Vind het nog te ver weg, en de lijntjes liggen redelijk uit elkaar, dus is het nog heel onzeker. En de meeste modellen zitten nog in de plus.
10% is inderdaad niet heel erg veel, maar ik zie de laatste tijd de pluim steeds meer omslaan naar koude omstandigheden. Vandaar mijn enthousiasme.