Live Bliksemontladingen

De teller in het icoon met het onweersbuitje geeft live het actuele aantal bliksemontladingen uit onze regio weer. De dekking ligt in een vierkant om Nederland en België, waardoor er ook data van rondom Parijs, op de Noordzee en uit een deel van Duitsland wordt weergegeven.

Ontladingen

De ontladingen kun je terugvinden op de Google Maps kaart onderaan de pagina. Deze worden nog niet live bijgewerkt, voor de meest actuele ontladingen ververs je de pagina. De iconen op de kaart lopen in kleur van Geel naar Rood, waarbij Geel een 'nieuwe' ontlading is en Rood een 'oude'.

Geluid

De teller maakt geluid als het aantal bliksemontladingen verhoogt. Dus, bij een update van 0 naar 1 hoor je geluid. Je kunt dit uitschakelen met het luidspreker icoontje in de balk hierboven.

Data © Blitzortung.org / Lightningmaps.org
nl
StormTrack Beta
Inloggen
Heb je nog geen account? Dan kun je er hier eentje aanmaken!
De Bilt

Geen onweer in de buurt
Nu Live

De temperatuur bij Diepenbeek is onder het vriespunt gekomen met voldoende luchtvochtigheid. Er is kans op gladheid in deze regio!

22 Jan 2025 22:20:35

De temperatuur bij Retie is onder het vriespunt gekomen met voldoende luchtvochtigheid. Er is kans op gladheid in deze regio!

21 Jan 2025 21:48:18

De temperatuur bij Melle is onder het vriespunt gekomen met voldoende luchtvochtigheid. Er is kans op gladheid in deze regio!

21 Jan 2025 21:48:17

De temperatuur bij Buzenol is onder het vriespunt gekomen met voldoende luchtvochtigheid. Er is kans op gladheid in deze regio!

De temperatuur bij Diepenbeek is onder het vriespunt gekomen met voldoende luchtvochtigheid. Er is kans op gladheid in deze regio!

De temperatuur bij Chievres is onder het vriespunt gekomen met voldoende luchtvochtigheid. Er is kans op gladheid in deze regio!

De temperatuur bij Stabroek is onder het vriespunt gekomen met voldoende luchtvochtigheid. Er is kans op gladheid in deze regio!

21 Jan 2025 21:48:16

De temperatuur bij Humain is onder het vriespunt gekomen met voldoende luchtvochtigheid. Er is kans op gladheid in deze regio!

21 Jan 2025 00:17:49
Actueel
1 / 4

De OnweerOnline stormtracker

Bekijk de radar en volg het onweer

Het Zomerdiscussietopic

Lees en schrijf mee!

Wateroverlast

Bijzonder nat afgelopen jaar achter de rug

Het klets- en waarneemtopic

Deel jouw weerwaarneming!

Kies een plaats
Beschikbare Plaatsen:
Welke meldingen wil je ontvangen?

Je kunt hieronder aangeven welke notificaties je wil ontvangen in 'Nu Live'. Standaard ontvang je alle notificaties, wil je een bepaald type melding niet langer ontvangen? Vink dan het vinkje uit. Je keuze wordt automatisch opgeslagen.

Nu Live
Welkom op onweer-online.nl! Als je je nog niet hebt geregistreerd, meld je dan nu aan op de leukste en grootste weercommunity van Nederland. Heb je al een account, log dan hier in.
winter98
Lid
9 november 2012, 18:00 uur | Bericht #375351
http://www.weer.nl/weerkaarten/eenvoudig.html

met deze link kun je de koude opbouw in het noorden zien.
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
9 november 2012, 18:13 uur | Bericht #375352
Citaat van winter98, vrijdag 9 november 2012, 18:00 uur http://www.weer.nl/weerkaarten/eenvoudig.html

met deze link kun je de koude opbouw in het noorden zien.

zou ik niet echt waarde aan hechten, dit veranderd met de dag enorm!
Klapper van 2012: http://www.youtube.com/watch?v=uDkqolJIpZ8&feature=player_embedded

Waarom deze advertentie?
Ben47
Lid
10 november 2012, 12:41 uur | Bericht #375376
Nog een winterseizoensverwachting. (de 2012 zal op de productiedatum slaan en niet bedoeld zijn voor jan en febr 2012 :D)

Ziet er voor Europa goed uit. Mag van mij zo uitkomen. 

Bron: meteoinfo.ru | Gewijzigd: 10 november 2012, 12:42 uur, door Ben47
Noem mij de naam van de instantie die opdracht geeft tot een onderzoek van het klimaat en ik geef u per ommegaande het verwachte resultaat van het onderzoek.
10 november 2012, 13:31 uur | Bericht #375377
http://www.wetterzentrale.de/topkarten/fsavneur.html als je hier op kijkt zie je dat er wat aankomt van kou maar is dit betrouwbaar of moeten we het laten gaan die plaatjes

zoals deze
en deze

Berichten samengevoegd door Ben47 | Gewijzigd: 10 november 2012, 13:40 uur, door wesleylollol
10 november 2012, 13:53 uur | Bericht #375379
Ik zou het maar laten gaan met die plaatjes als ik jou was  het veranderd met de dag want gisteren gaf dit model ook zowat een mooie kou-inval aan voor 25 november en nu is het al helemaal verdwenen... :( | Gewijzigd: 10 november 2012, 13:54 uur, door Marc Stoelers
10 november 2012, 14:38 uur | Bericht #375382
ik ga voor de amerikaansemodel voor een goede/mooie daling.  omdat je in de amerikaanse minder onzekerheid in zit maar hoe groot is de kans dat dit dan uitkomt omdat je weinig groene streepjes ziet of maak dat niks uit ?? | Gewijzigd: 10 november 2012, 14:39 uur, door wesleylollol
10 november 2012, 16:05 uur | Bericht #375388
bedankt ik ben weer wat te weten te komen
10 november 2012, 19:14 uur | Bericht #375395
Je moet es kijken naar de CFS run, februarie en begin maart. LOLLLL kwam het maar uit :p maar is LT, In Dec/jan zijn er ook perioden met beetje koude. We zien wel
Mvg,Gilles ( Izegem - West vlaanderen )
10 november 2012, 20:41 uur | Bericht #375397
8|. Wat zijn dat voor juweeltjes van kaarten zeg... Temperaturen tot ver onder de -20 en zelfs dagen waaro pde temperatuur niet hoger dan -14 a -16 graden zou uitkomen. 8) Daarom geeft CFS momenteel tot - 8 grouden te kou voor februari , maar zoals het gezegd werd, LT is nooit met 0.01% of hoger betrouw te noemen... We zullen zien ;).

Actuele maandverwachting CFS:

Temperatuur tot ver onder -20 op verschillende dagen bijv.:

En allemaal door deze koude luchtbel:

En even een extratje, Rusland zou ook iets te koud zijn voor Maart:(Nieuwe ijstijd run?) Misschien is er iemand te weten gekomen dat we een nieuwe ijstijd krijgen en plots deze kaarten erop staan.:P

| Gewijzigd: 10 november 2012, 20:45 uur, door thunderstorms_4ever
Onweersdagen met hagel: 2 ---- Licht onweer: 7
Onweersdagen met rukwinden: 4 ---- Matig onweer: 1
Onweersdagen in totaal 2015: 9 ---- Zwaar onweer: 1
Callie-P
Moderator
10 november 2012, 23:29 uur | Bericht #375400
tsik tsik.. ik ben 1 weekendje een beetje afwezig.. en ik zie maar 1 iemand een post maken die een hintje zou kunnen gaan geven naar iets wat er lijkt te gebeuren bij GFS.. (=wesleylollol)

Afgelopen donderdag heb ik een kaartje gepost die erg interessant kan worden voor ons sneeuwliefhebbers. Tja lange termijn dus eigenlijk leuk om te zien maar meestal verschuift de datum van dit soort kaarten gewoon verder naar achteren. ( of ze verdwijnt gewoon)
Maar GFS blijft aan iets leuks bouwen vanaf de pakweg 22ste... iets wat een aantal kaarten terug komt en terug lijkt te komen.. en oh wat ben ik nu even vervelend maar ik post even niets meer want ik hoop dat iedereen deze run eens even onder de loep neemt. ( het is jammer dat het al laat is en de 18h uur run zo online gaat komen).
Om even het pakketje een beetje te openen.. van de 22ste lijkt er een situatie zo langzaam te ontstaan die ons toch wel eens wat moois zou kunnen gaan brengen.
Morgen hoop ik met een nieuwe run hetzelfde te kunnen zeggen en zo ja dan zal ik een mooi stukje schrijven.. maar ik zeg voorzichtig .. het begint (eindelijk) spannend te worden..

p.s. wesleylollol in de post die je maakt met die 2 kaartjes laat je een 850hPa kaartje zien.. dit zijn temps op hoogte maar zegt nog niet(s) (veel) over koude bij ons.( wel of sneeuwval bij ons mogelijk is)
verder een 500hPa kaartje zonder dat je iets toelicht.. Ik vermoed dat je je door de kleuren laat leiden ( mooi blauw ) ..Maar je mist in het kaartje de jetstream, (zwarte lijntje in de kaart) die is namelijk op weg naar een gunstige positie voor winterweer. ( voor de sneeuwliefhebbers dan).

| Gewijzigd: 10 november 2012, 23:40 uur, door Callie-P
RensII
Lid
11 november 2012, 06:58 uur | Bericht #375403
Al die toekomst kaartjes.... Zonde van de rekenkracht, en het belast ons klimaat erom. Niet bevordelijk voor koud winterweer. (Gelukkig maar :D) | Gewijzigd: 11 november 2012, 06:59 uur, door RensII
lans
Lid
11 november 2012, 09:35 uur | Bericht #375405
de weer app op me iphone geeft sneeuw op donderdag aan
11 november 2012, 11:56 uur | Bericht #375410
jep bij mij ook , Maar ik vind dat die ook maar wat zeggen want gister stond er op wo 14 nov 6 / 12 graden en nu staat er 1/7 dus het veranderd steeds

Niet betrouwbaar XD maar toch leuk

| Gewijzigd: 11 november 2012, 12:13 uur, door wesleylollol
Ben47
Lid
11 november 2012, 12:13 uur | Bericht #375411
Volgend weekend droog en koud of nat en 'warm'?

Het KNMI verwacht dat aan het einde van deze week of in het volgende weekeinde van het westen uit de kans op neerslag toe neemt. En dat ongeveer 70% van de leden een overgang naar een west tot zuidwestelijke stroming laten zien met toename van de cyclonaliteit.
Maar ongeveer 30% komt met een hogedruk-oplossing boven Oost-Europa/Scandinavië, wat droog meer wel kouder weer impliceert.

Kijken we dan naar de 15 daagse Europese temperatuurpluim dan zien we zowel de Oper als de Control, alsmede veel leden (groene lijntjes) volgend weekend aan de hoge kant zitten. Die vallen onder die 70% die nat en 'warm' weer verwachten.

De verwachte luchtdrukverdelingskaarten voor de Oper en de Control op basis waarvan die hoge temperaturen worden verwacht heb ik onder de pluimen geplaatst. We zien daarop dat het hoogedrukgebied naar het oosten is getrokken en België en Nederland in een zuidelijke stroming komen. Het laag boven de Golf van Biskaje stuwt warme lucht naar onze landen.

Maar wat laten die andere 30% zien?
Hiervoor heb ik één van de plaatjes uitgekozen die het hogedrukgebied naar Scandinavië laat trekken. De meest gunstige (dat wel!) daarvan is lid 28 (van de 50 leden). Op dat plaatje ligt het hogedrukgebied zoals winterliefhebbers het graag zien. Een hoog boven Scandinavië en lagedrukgebieden van Portugal tot Turkije. Een krachtige wind uit oostelijke richtingen die koude naar onze landen transporteert.

Nou laat lid 28 maar gelijk krijgen en laat maar op gang komen die koude stroming. Het heeft nog wel e.e.a. af te koelen onderweg. :D

ECMWF voor zondag de 18e 01u Nederlandse tijd. Links de luchtdrukverwachting van de Control, rechts die van de Oper. Ze zijn het vrijwel met elkaar eens.

Op het meest gunstige lid 28 van ECMWF, voor zondag 18 nov 01u Nederlandse tijd, ligt het hoog boven Scandinavië De blauwe lijn geeft ligging van de -6 graden aan op  850hPA (1500m hoogte).
Noem mij de naam van de instantie die opdracht geeft tot een onderzoek van het klimaat en ik geef u per ommegaande het verwachte resultaat van het onderzoek.
11 november 2012, 13:37 uur | Bericht #375414
hopen op het kouden maar je zag begin herfst van ja kwakkerlwinter vuile winter maar zegt iedereen dat nog steeds of ziet het er al weer wat beter uit

| Gewijzigd: 11 november 2012, 15:25 uur, door wesleylollol
jcroon
Lid
11 november 2012, 14:38 uur | Bericht #375419
Citaat van wesleylollol, zondag 11 november 2012, 13:37 uur hopen op het kouden maar je zag begin herfst van ja kwakkerlwinter vuile winter maar zegt iedereen dat nog steeds of ziet het er al weer wat beter uit
we zien wel, voorlopi g een vrij rustig herfstweekje, als het ff meezit kan ik meters maken in de tuin, ik vermoed de komnende dagen  behoorljk veel bladval en dan even geen regen of sneeuw zoilang het  nog  opgeruikd moet worden
Jenss
Moderator
11 november 2012, 15:15 uur | Bericht #375422
30 procent kans op koud weer,dat is meer dan ik verwacht had,kan rap keren hoor,in negatieve en in postieve zin,ik denk persoonlijk dat de koude wint
11 november 2012, 15:26 uur | Bericht #375423
je ziet wel nadat woensdag koud is een stijging maar later gelijk weer daling die ruim onder de 10 graden is

sneeuwval staat voor donderdag en zondag
| Gewijzigd: 11 november 2012, 15:30 uur, door wesleylollol
maxi1000
Lid
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
11 november 2012, 15:42 uur | Bericht #375424
Ja de kaarten ogen wat saai, maar een strakke WC zie ik er zo gauw niet aankomen. Ik denk persoonlijk dat naarmate november vordert er steeds meer koude runs zullen komen. Zeewatertemperatuur (bij zandvoort) is in ieder geval wel het laagst van de afgelopen 6 jaar, dus dat is ook wel gunstig.

Copyright: www.meteo-pagina.nl

BTW ik denk dat die 30/70 van het KNMi eerder een 50/50 verdient. Als ik naar de pluim kijk gaat toch zeker de helft voor een koude variant met nachtvorst opties. Bovendien geven Oper en Control aan het eind van de run wel erg veel verschil, dus ik denk dat we over een dag of 5-7 steeds mooiere (lees koudere:P) kaarten voorbij zullen zien komen. | Gewijzigd: 11 november 2012, 15:49 uur, door maxi1000
maxi1000
11 november 2012, 16:32 uur | Bericht #375426
Kan niet wachten tot dat het witte goud naar beneden komt.
Kan ik eindelijk mijn verwarming van de regenmeter testen en de instellingen van mijn weerstation.

Ik blijf dit volgen 

Marcel
Weerstation Aalten
Terug naar boven
Dit topic is gesloten
1 Gebruiker leest nu dit topic, onderverdeeld in 1 gast en 0 leden
Er zijn in totaal 27.900 topics, welke bij elkaar 448.567 reacties hebben gekregen.
Leden
We zijn met 11.612 leden.
Het nieuwste lid is kruij182.

Je moet inloggen om je berichten te kunnen lezen.
Dit topic
1 mensen bekijken nu dit topic.

Record
Op 6 december 2010 om 11.29 uur waren er 2.792 mensen tegelijkertijd online op onweer-online!
Stats
Er zijn nu 88 mensen aan het browsen op het forum. 0 Daarvan zijn ingelogd.
Van die 88, lezen 3 mensen het topic "Winter 2010/2011 discussietopic deel 17".

Sponsors en partners

Actueel op OnweerOnline.nl

Wateroverlast

Bijzonder nat afgelopen jaar achter de rug

Het klets- en waarneemtopic

Deel jouw weerwaarneming!

De OnweerOnline stormtracker

Bekijk de radar en volg het onweer

Het Zomerdiscussietopic

Lees en schrijf mee!

© 2003 - 2025 onweer-online.nl   |   Alle rechten voorbehouden   |   Algemene gebruiksvoorwaarden