Vandaag en morgen: Eerst regen, later vanmiddag en vanavond aan de kust veel wind
Een regengebied boven het noorden verlaat spoedig het land. Elders komen opklaringen voor met vooral in de kustprovincies ook enkele buien, mogelijk met onweer. De, zuidwest is matig tot vrij krachtig, 4 tot 5 en aan de kust hard, aan de zuidwestkust staat een stormachtig wind 8 Bft. Aan de westkust zijn zware windstoten mogelijk, in Zeeland tot ongeveer 90 km/uur, elders 80-85 km/uur.
In het uiterste noorden is de wind eerst nog oost tot zuidoost, matig tot vrij krachtig, 4 tot 5. | Gewijzigd: 4 november 2012, 18:35 uur, door Stormpie
Die had ik ook al gezien maar de verwachte koers van die kern lijkt eerder richting Frankrijk te gaan. De voorspelling voor de koers van vandaag kwamen oeverigens redelijk netjes uit geloof ik.
Citaat van Stormpie, zondag 4 november 2012, 18:10 uur
Nah, het is meer nowcasten en nieuwschierigheid.
De waarschuwingen zijn goed. Je laat je dochter of zoon van 18 niet met der auto`tje weggaan
in een zware storm om maar een voorbeeld te geven.
waarschuwingen zijn zeker goed en ik dnek ook wle terecht. Niet dat dat autootje van zoon of dochter nou zo belangrik is maar je laat ze toch zeker niet mer JOU auto weg gaan...
Berichten samengevoegd door Marga | Gewijzigd: 4 november 2012, 22:00 uur, door Marga
Nah, het is meer nowcasten en nieuwschierigheid.
De waarschuwingen zijn goed. Je laat je dochter of zoon van 18 niet met der auto`tje weggaan
in een zware storm om maar een voorbeeld te geven.
waarschuwingen zijn zeker goed en ik dnek ook wle terecht. Niet dat dat autootje van zoon of dochter nou zo belangrik is maar je laat ze toch zeker niet mer JOU auto weg gaan...
Haha, ok ok..
Zat in de richting van bomen te denken..
Was even een voorbeeldje wat me te binnen schoot
Ontopic maar weer.
Haha, ok ok..
Ontopic maar weer.
Jammer genoeg heeft het hier helemaal maar dan ook helemaal niet (hard) gewaaid. alle bladeren zitten nog aan de boom en ik had zo gehoopt dat alles eraf zou zijn na vanavond... morgen even vegen en klaar.. maar ja
Meeting van het weerstation LD was..SNELSTE WINDVLAAG. Vandaag 38.6 km/h ZZW om 17:16. Ik zelf zit maar 1,5 km van de duinen..
Hieronder even de 15daagse van beide modellen.. leuk om te zien dat EC op dit moment vanaf de 15de voor kouder weer gaat en GFS juist voor een stijging van temperatuur.. Minor detail is dat de meeste leden van EC wel hoog blijven..
p.s. Ben dat stukje dat je hebt geschreven op pagina 24 was een goed stukje..
hier even de link voor de mensen die het misschien gemist hebben : http://www.onweer-online.nl/forum/topic/36054/herfst-winterverwachting-2012-2013-discussie/374986/#message374997
| Gewijzigd: 4 november 2012, 22:25 uur, door Callie-P
Even een opmerking over het woord "Kanaalrat".
Het is een stukje geschiedenis en vind niet dat je dat moet wissen, de meeste
mensen weten nu wel wat er mee bedoeld word en zoon storm kan nog steeds
verassend uit de hoek komen.
Citaat van Citaat van Calliep, zondag 4 november 2012, 22:18 uur ...p.s. Ben dat stukje dat je hebt geschreven op pagina 24 was een goed stukje..
Bedankt mensen, maar het stukje komt niet van mijn hand, maar van weerplaza (zie bronvermelding)
Enneh.. Stormpie, ik denk er niet over dat we de titel 'kanaalrat' af moeten serveren hoor. Het blijft een mooi fenomeen. Ook de schrijver(s) van het artikel in weerplaza hebben er blijkbaar moeite mee, want na hun 'Je kunt je dan ook afvragen of we het nog steeds een 'rat' moeten noemen.', gingen ze even verder in het artikel gewoon door met 'de rat'.
Helaas is het niet zo geworden als we gehoopt hebben, maar het was bekend dat de koers van de rat vrij onzeker was. Volgende keer beter!
De pluimen van vanavond.
Weinig verandering t.o.v. van zondagochtend. Op korte termijn zien een aantal nachten er relatief warm uit (weinig dagelijkse gang). Na 5 dagen zien we wel weer.
Tot die tijd - Wacht tot het rode licht gedoofd is, er kan nog een kanaalrat komen en als die komt, laat em dan gelijk een portie sneeuw meebrengen, zoals vandaag in het normaal warmste Zuidwestelijke deel van Engeland door een andere depressie veroorzaakt werd.
| Gewijzigd: 5 november 2012, 00:56 uur, door Ben47
Hier het stuk van Frank Deboosere:
Op 4 november 2012 zorgde een kanaalrat voor een erg grillig weerbeeld. Zoals voorspeld beperkten de rukwinden zich tot de kuststreek. Er waren rukwinden tot 90 à 100 km/h voorspeld. Koksijde en Middelkerke haalden 83 km/h, Zeebrugge mat rukwinden tot 90 km/h. Omdat er op de hele kustlijn maar drie waarnemingsstations zijn, is het best mogelijk dat die 100 km/h lokaal inderdaad gehaald is. Aan zee noteerde men windkracht 8. De felste rukwinden werden in de namiddag gemeten, na de doortocht van het koufront. In het binnenland gingen de rukwinden tot 68 km/h (er was tot 70 km/h voorspeld).
Wil je nog meer weten over de kanaalrat kijk dan even op zijn pagina Hier
Verder wens ik een ieder een fijne herfstdag toe
Mvg Tatanka
Bron: frankdeboosere.be
Haha, ok ok..
Ontopic maar weer.
Jammer genoeg heeft het hier helemaal maar dan ook helemaal niet (hard) gewaaid. alle bladeren zitten nog aan de boom en ik had zo gehoopt dat alles eraf zou zijn na vanavond... morgen even vegen en klaar.. maar ja
[...]Ik denk, zoals d emeeste lezers hier vast al begrepen hebben, best vaak aan bomen, zo vaak dat ik dacht eens een ander voorbeeld te nemen.
Over de blaadjes van Calliep, zo ver is het nog niet, er zit nog heel veel blad behoorljk vast, dat was zelfs met een flinke storm niet allemaal ef vanaf gewaaid, zelfs met een storm zou je nog minstens een week of drie bezig moeten zijn.