Weather report — Heavy rain and snow clearing eastwards.
Overnight, an area of low pressure developed across the southwest of the UK and moved eastwards across southern England. This brought heavy rain to many areas, tying in with the warning issued yesterday, as well as a brief period of snow on the western edge. Through the rest of today this wet weather will continue to move eastwards, clearing most areas this afternoon and parts of East Anglia this evening or overnight. The risk of heavy rain and temporary snow will wane very quickly from now on as temperatures rise.
Bron: Metoffice | Gewijzigd: 4 november 2012, 15:19 uur, door Ben47
'Laagje, storing, kanaalrat, depressie, Londonrat, Doverrrat, Theemsrat', mij om het even. Het gaat er om wat die voor storm meebrengt (of onweer, neerslag).
Geprikkeld???
een gekozen term kan soms beter iets samenvatten, dan een epistel van 1000 woorden.Bedankt weer voor je 'bijdrage'.
Ja hoor, ik vind het geweldig dat mensen 10.000 woorden besteden met het elkaar betwisten welke benaming het beste is. Vooral als ze daardoor niet meer met het weer dat fenomeen met zich meebrengt bezig zijn.
Zullen we dan nu weer verdergaan met het waarnemen van het fenomeen Kanaalrat?
| Gewijzigd: 4 november 2012, 14:44 uur, door Ben47
Nu al stuk
Idd!
Hier in Oostende begint de wind toch flink aant e wakkeren...
Maar het mag altijd wat harder
| Gewijzigd: 4 november 2012, 15:44 uur, door Ben47
wie weet hier ook sneeuw vannacht,die sneeuw moet dan toch gevallen ziin uit die trog die nu voor zeeland ligt,trouwens vort morgen met die cad zou dat niet voor winterse buien kunnnen zorgen | Gewijzigd: 4 november 2012, 15:57 uur, door Jenss
is niet zo ver hiervandaan hoor,ik laat me graag verassen
Zo'n sneeuw tapijtje als je wakker komt maakt direct heel je dag goed!
Dat heb ik nu eens nodig op een maandagmorgen met veel toetsen!
misschien op die depressie met koude lucht,die lucht nu tussen ierland en wales,hij lijkt een iets zuidelijkere kours te gaan volgen dan de kanaalrat | Gewijzigd: 4 november 2012, 18:16 uur, door Marga
Tegelijk is de wind toegenomen tot 7 Bft. Thans windstoten tot 68km/u
| Gewijzigd: 4 november 2012, 16:09 uur, door Ben47
Zo'n sneeuw tapijtje als je wakker komt maakt direct heel je dag goed! Dat heb ik nu eens nodig op een maandagmorgen met veel toetsen! misschien op die depressie met koude lucht,die lucht nu tussen ierland en wales,hij lijkt een iets zuidelijkere kours te gaan volgen dan de kanaalrat Laten we hopen van niet, het woprdt met deze temperaturen alleen maar zware natte baggersneeuw en daarvoor is er nog veel te veel blad aan de bomen. Kunnen we echt nog niet gebruiken.
| Gewijzigd: 4 november 2012, 18:16 uur, door Marga
Dat heb ik nu eens nodig op een maandagmorgen met veel toetsen! misschien op die depressie met koude lucht,die lucht nu tussen ierland en wales,hij lijkt een iets zuidelijkere kours te gaan volgen dan de kanaalrat Laten we hopen van niet, het woprdt met deze temperaturen alleen maar zware natte baggersneeuw .....ik den k toch dat die CAD door het westen en noorden van belgie gaat trekken zo naar het noordoosten
| Gewijzigd: 4 november 2012, 18:16 uur, door Marga