Komt er 1 vrijdag middag als ik op mijn werk zit......balen!
Thuis is het veel leuker als het stormt , want daar zit ik gelijk acher de duinen en krijg dus de volle laag....
![:) :)](/images/smilies/1.gif)
Hoop doet leven!
Maar wanneer kunnen we de kouder temperaturen met nachtvorst verwacht?
Volgens de pluimverwachting nog niet de eerste 15 dagen. Maar vanaf de tweede week zien we toch de onzekerheid toenemen
![](http://www.weerplaza.nl/gdata/eps/eps_temppluim_06260.png)
Maar wanneer kunnen we de kouder temperaturen met nachtvorst verwacht?Volgens de pluimverwachting nog niet de eerste 15 dagen. Maar vanaf de tweede week zien we toch de onzekerheid toenemen
De control voor GFS in de Benelux gaat voor een koude variant
![:D :D](/images/smilies/5.gif)
![:| :|](/images/smilies/7.gif)
EDIT Ben47: Plaatje verwijderd. Staat reeds hierboven.
| Gewijzigd: 30 oktober 2012, 17:47 uur, door Ben47
Onweersdagen met rukwinden: 4 ---- Matig onweer: 1
Onweersdagen in totaal 2015: 9 ---- Zwaar onweer: 1
Maar wanneer kunnen we de kouder temperaturen met nachtvorst verwacht?
Volgens de pluimverwachting nog niet de eerste 15 dagen. Maar vanaf de tweede week zien we toch de onzekerheid toenemen
ja logisch, hoe verder je de lange termijnplanning induikt hoe onzekerder de temperaturen en verwachtingen. word in dit topic al een aantal keren vermeld!
Komt er 1 vrijdag middag als ik op mijn werk zit......balen!
Thuis is het veel leuker als het stormt , want daar zit ik gelijk acher de duinen en krijg dus de volle laag....
![:P :P](/images/smilies/9.gif)
![:P :P](/images/smilies/9.gif)
EDIT Ben47: De weerstationsgegevens op buienradar, die onder het radarbeeld staan, zijn in een groot deel van Nederland niet goed te bekijken en worden onderstaande foutieve getallen weergegeven.
![](/images/userimages/forum/user_6869/127153.jpg)
Bron: Buienradar | Gewijzigd: 30 oktober 2012, 23:59 uur, door Ben47
En verrek, ik lees even bij in dit topic en nu zie ik dat er vrijdag én zondag stormkansen zijn. Dikke prima, ik ga het in de gaten houden.
Alleen heb ik gisternacht Sandy met veel aandacht gevolgd, dus ik heb ook de keerzijde van de medaille bekeken. Wat een ravage daar in New Jersey en New York zeg..
De15 daagse. Boven de Europese en beneden Amerikaanse voor Nederland, regio midden.
![](/images/userimages/forum/user_6869/127179.jpg)
Word afwachten denk
Ik zit de laafste runs eens te vergelijken en het is steeds minder, ik zou haast zeggen dat het zo te zien gaat overwaaien maar of dat bij gebrek aan wind ook kan...
Voorlopige winterverwachting 2012-2013
Vuile winter, wel op schaatsen!
Elk jaar kom ik eind oktober met mijn eerste voorlopige wintervoorspelling. De definitieve voorspelling komt eind november, voordat de meteorologische winter op 1 december begint.
Daarna laat ik de wintervoorspelling staan, zodat iedereen deze kan vergelijken met de werkelijkheid.
De komende winter zal vuil en nat verlopen. Met een vuile winter bedoel ik regelmatig sneeuw. Regen, ijzel en onstuimig weer. Dus veel overlast voor het verkeer.
Opnieuw wordt het rond kerst spannend. Dat wil zeggen dat de kans op een winterse of witte kerst nog niet eens zo klein is.
Op schaatsen: ik verwacht dat wij minstens 1 periode van 1 à 2 weken op schaatsen komen. Misschien langer. Het is nog niet te zeggen wanneer deze periode komt. Ik denk aan halverwege of eind december, of eind januari en begin februari.
Over het algemeen wordt het een normale winter of (iets) te zacht.
http://www.pietsweer.nl/2012/voorlopige-winterverwachting-2012-2013/?utm_source=twitterfeed&utm_medium=twitter
Word afwachten denk
Ik zit de laafste runs eens te vergelijken en het is steeds minder, ik zou haast zeggen dat het zo te zien gaat overwaaien maar of dat bij gebrek aan wind ook kan...
Het zal niet helemaal overwaaien, morgen staat er nog gewoon op.
De wind krijgt iets meer ruimte in de nieuwe runs, en dus zwakker.
Over een paar runnetjes word het wel duidelijk denk.
Het word sowieso herfstweer, winderig met veel neerslag.
Persoonlijk draait het bij mij toch om het onweer, en dat staat nog heeel mooi op de kaarten