Eerst regen en daarna flirten de temperaturen met het vriespunt!
ik vind ook dat de temp veel lager liggen dan voorspelt,het is amper 4-5 grade op de meeste plekken
Ik zit helemaal hetzelfde te denken..
De temperatuur zakt goed en de buien gaan ook de goeie richting uit!
Morgen een max temp van 2°c en een min temp van -4°c in de Belgische Ardennen!
Als de buien wat mee zitten misschien een tijdelijk sneeuwtapijtje in de Ardennen?
| Gewijzigd: 26 oktober 2012, 18:49 uur, door belgje
Eind oktober en deze radar, ik ben allang blij als er wat natte sneeuw naar beneden komt
Berichten samengevoegd door Bronk
| Gewijzigd: 26 oktober 2012, 19:53 uur, door Ben47
dagen,waarvan...zwaar onweer op 0 dagen,onweer met hagel 4 dagen,onweer met windstoten 1 dagen.NOODWEER 0 DAGEN,alleen het weerlicht gezien verweg 3 dagen, alleen de donder gehoord 5 dagen van het onweer rondom nijmegen,onweer met veel regen 25 mm en meer 2 dagen
dagen,waarvan...zwaar onweer op 0 dagen,onweer met hagel 4 dagen,onweer met windstoten 1 dagen.NOODWEER 0 DAGEN,alleen het weerlicht gezien verweg 3 dagen, alleen de donder gehoord 5 dagen van het onweer rondom nijmegen,onweer met veel regen 25 mm en meer 2 dagen
Valt wel mee, laatste keer dat het hier 20 graden werd dateert van 10 september
VRIJDAG 26 OKTOBER 2012
Aan de achterzijde van een naar het zuiden opschuivend frontaal systeem wordt diep polaire lucht aangevoerd waarbij de TE850 tegen vanavond zakken naar zo'n 10°. De laatste neerslag zal boven 400m een winters karakter aannemen met vanaf zo'n 500m kans op wat sneeuw welke dan blijft liggen in de polaire luchtmassa. Dus wat gladheid over de Hoge Venen is best mogelijk. Wanneer er een bui valt in de onstabiele lucht op zaterdag kan dit over dezelfde regio opnieuw wat winters zijn, maar blijven liggen niet meer lukken.
Bron: http://severeweatheroutlook.blogspot.be/