Waar vind je die kaartjes weer allemaal? Kben mijn sites kwijt van vorig jaar. Dus ben ze wat aan het verzamelen ;D
dagen,waarvan...zwaar onweer op 0 dagen,onweer met hagel 4 dagen,onweer met windstoten 1 dagen.NOODWEER 0 DAGEN,alleen het weerlicht gezien verweg 3 dagen, alleen de donder gehoord 5 dagen van het onweer rondom nijmegen,onweer met veel regen 25 mm en meer 2 dagen
Hier winterse buien misschien, als de neerslag al zover komt (hier in westen 2°C die nacht berekent)
dagen,waarvan...zwaar onweer op 0 dagen,onweer met hagel 4 dagen,onweer met windstoten 1 dagen.NOODWEER 0 DAGEN,alleen het weerlicht gezien verweg 3 dagen, alleen de donder gehoord 5 dagen van het onweer rondom nijmegen,onweer met veel regen 25 mm en meer 2 dagen
Kan iemand mijn uitleggen hoe zo'n HPA kaart nou precies werkt en hoe je kunt weten of het kouder of warmer wordt.
groetjes Jelle10
misschien heb je hier wat aan even google op 500 hpa kaart,daar is een heleboel informatie te vinden
| Gewijzigd: 19 oktober 2012, 18:59 uur, door NoodweerBenelux
Kan iemand mijn uitleggen hoe zo'n HPA kaart nou precies werkt en hoe je kunt weten of het kouder of warmer wordt.
groetjes Jelle10
misschien heb je hier wat aan even google op 500 hpa kaart,daar is een heleboel informatie te vinden
oke bedankt
als je naar de kaart hieronder kijkt klopt het dan dat deze verteld waar de drukgebieden zitten en hoe hoog?
maar wat ik niet begrijp is wat die kleuren betekenen.
hoe kan goran aan deze kaart zien dat dit winterse neerslag kan opleveren?