| Gewijzigd: 16 oktober 2012, 19:51 uur, door Ben47
ps probeer even wat tekst uit je citaat te halen ..bijvoobeeld alle plaatjes Excusé moi. Was het vergeten. Maar voor belgie is het toch NO of niet? Wind gaaat toch van Hoge druk naar lage druk? hoge druk met wijzersin, en laag tegen wijzersin.. Maarja idd meer noord(oost)
& WAUW. Jammer dat het nog 2 weken is. maar zoiezo in de gaten gaan houden.
| Gewijzigd: 16 oktober 2012, 21:33 uur, door Ben47
Juist. Had geen rekening gehouden met die afwijkend..
Maar goed, als we maar sneeuw krijgen...
En v.w.b. de windrichting (op het noordelijk halfrond!) geeft het volgende ptaatje enge verduidelijking.
Bron plaatje windrichting: zweefvliegopleiding.nl | Gewijzigd: 16 oktober 2012, 22:30 uur, door Ben47
Dat heeft niks met elkaar te maken. De pluim is van EC en niet van GFS. De pluim komt ook altijd pas na dat de reguliere kaarten beschikbaar zijn.
Volg me ook op twitter: https://twitter.com/#!/PhotographyMvA
En like me op facebook: http://www.facebook.com/MaximVanAsseldonkPhotography
LT zien er gunstig uit, maar zegt niks, hoorde ook verhalen dat de zon deze winter veel krachtiger gaat worden
invloed?
wat mij betreft, alles behalve een WC deze winter
Ja een krachtige zon staat wel in de planning voor dit weekend..
temperaturen gaan nu toch echt richting de 20 graden en in het zuiden op vrijdag zelfs erboven.. tenminste als we GFS mogen geloven.
Verantwoordelijk hiervoor is een krachtige zuidelijke stroming op 200hPa die warme lucht uit het zuiden aanvoert.
Samen met een hogedrukgebied boven Europa belooft dit toch een zeer aangenaam weekend te worden
Zou de bovenstaande situatie voor een record temperatuur gaan zorgen in oktober ( denk het niet maar je kan het niet weten) ?? ( ik heb nog geen lijstje gevonden met hoogst gemeten temperaturen in oktober ooit dus daarvoor hou ik mij aanbevolen )
| Gewijzigd: 17 oktober 2012, 19:29 uur, door Callie-P
(Even een verzoek aan iederen. Het is te begrijpen dat veel mensen om winterweer zitten te springen. Ik zelf ook! Maar laten we proberen om de berichten, die in over de herfst gaan, in het betreffende topic te plaatsen. Anders wordt het hier in het wintertopic erg onoverzichtelijk. Alvast bedankt voor jullie medewerking, Ben47)
| Gewijzigd: 17 oktober 2012, 22:47 uur, door Ben47
dagen,waarvan...zwaar onweer op 0 dagen,onweer met hagel 4 dagen,onweer met windstoten 1 dagen.NOODWEER 0 DAGEN,alleen het weerlicht gezien verweg 3 dagen, alleen de donder gehoord 5 dagen van het onweer rondom nijmegen,onweer met veel regen 25 mm en meer 2 dagen
2011/2012 -> 17 december
10/11 -> 3 november
09/10 -> 17 december
08/09 -> 22 november
07/08 -> 15 november
06/07 -> 23 januari
05/06 -> 24 november
04/05 -> 10 november
03/04 -> 24 oktober
bron | Gewijzigd: 18 oktober 2012, 11:54 uur, door Simon Deurdorpe