Ik wil heel graag een een mooie, fotogenieke supercell overdag zien, een van mijn grote dromen.
Als je wilt supercell zien dan moet je naar VS gaan
Overigens, was het iemand al opgevallen dat de LVL1 van Estofex op het monster van Loch Ness lijkt???
Herfstweer kan vandaag voor ongemak zorgen, met name op het spoor en de weg. Vliegverkeer loopt vertraging op. De komende uren is het nog relatief rustig, al vallen er wel soms stevige buien. Vanmiddag trekt een lagedrukgebied west van de Nederlandse kust naar het noorden. Dit gaat gepaard met stevige onweersbuien en kans op windstoten. Na de passage draait de wind naar zuidwest en neemt langs de Zeeuwse en Hollandse kust toe tot zuidwesterstorm. Vooral in de kustprovincies zijn dan zware windstoten mogelijk, tot 90 km/u. Tegen middernacht neemt de wind af.
Bron: Weerplaza. Opgesteld maandag 24 september 2012 12:10.
Ha Bart, niet om je af te vallen hoor. Maar afgelopen nacht is er niets verdachts gebeurd. Bases van de Cb's lagen zodanig hoog (7000ft of hoger) dat het in principe gunstige shear plaatje (bijzonder hoge 0-3kmSRH bijv.) niet gebruikt kon worden. De inflowlaag van dergelijke buien lag veel te hoog. Er moet toch wel heel wat gebeuren om dergelijke elevated convectie supercellulair te laten worden. Vanuit het perspectief van de bui bevindt deze zich op die hoogten namelijk in een unidirectional windregime zonder al te veel schering, hetgeen niet positief werkt voor het makkelijk ontstaan van SC's.
Na het terugkijken van de radarbeelden is er, als je goed kijkt, ook niets geks te zien geweest. We moeten in NL en Belgie eens ophouden met in elke bui een SC te zien.
Maar inderdaad, terug ontopic maar weer .
Veel wind onderweg in ieder geval! . | Gewijzigd: 24 september 2012, 12:32 uur, door marsel
Ha Bart, niet om je af te vallen hoor. Maar afgelopen nacht is er niets verdachts gebeurd. Bases van de Cb's lagen zodanig hoog (7000ft of hoger) dat het in principe gunstige shear plaatje (bijzonder hoge 0-3kmSRH bijv.) niet gebruikt kon worden. De inflowlaag van dergelijke buien lag veel te hoog. Er moet toch wel heel wat gebeuren om dergelijke elevated convectie supercellulair te laten worden. Vanuit het perspectief van de bui bevindt deze zich op die hoogten namelijk in een unidirectional windregime zonder al te veel schering, hetgeen niet positief werkt voor het makkelijk ontstaan van SC's.
Na het terugkijken van de radarbeelden is er, als je goed kijkt, ook niets geks te zien geweest. We moeten in NL en Belgie eens ophouden met in elke bui een SC te zien.
Maar inderdaad, terug ontopic maar weer .
Veel wind onderweg in ieder geval! . :) Je valt me niet af hoor Marsel. Integendeel, ik kan je bijdragen altijd zeer waarderen. Ik zag idd ook dat er niets verdachts gebeurd is maar wou gewoon ff duiden dat er een kleine kans was en dat SC's niet enkel in de VS voorkomen.
Daar heb je 100% gelijk in .Keep up the good work!
Ben benieuwd !
Het gaat hier nu al wel eventjes te keer. (Breda)
Klein rood pitje precies over ons heen. hier in nijmegen 32 mbarr gedaald in 36 uur.is dit geen record?????.wie weet dat.komt niet vaak voor zo,n daling
dagen,waarvan...zwaar onweer op 0 dagen,onweer met hagel 4 dagen,onweer met windstoten 1 dagen.NOODWEER 0 DAGEN,alleen het weerlicht gezien verweg 3 dagen, alleen de donder gehoord 5 dagen van het onweer rondom nijmegen,onweer met veel regen 25 mm en meer 2 dagen
Ben benieuwd !
Het gaat hier nu al wel eventjes te keer. (Breda)
Klein rood pitje precies over ons heen.
Kom aan deze kant ook met bakken naar bende!
Moet nog boodschappen doen, op de fiets.
Einde bui komt in zicht.
Niet meer normaal wat er naar beneden valt.
En nu schijnt de zon er ook nog door.
Kermis in de hel.
Zo die bui is weg !
Stopt ook ineens, he ! | Gewijzigd: 24 september 2012, 13:01 uur, door MariekeBreda