Die trok hier net over zee langs idd bij Den Helder jullie kant op
Hier veel flitsen, weinig donder en wat regen... gaat zo al zeker 3 kwartier door
een paar inslagen???? volgens mij tientallen zo te zien opwww.blitzortung.org in stellen op bliksemkaarten in zoomen op je eiland wel even 2 tot 24 uur aanvinken
dagen,waarvan...zwaar onweer op 0 dagen,onweer met hagel 4 dagen,onweer met windstoten 1 dagen.NOODWEER 0 DAGEN,alleen het weerlicht gezien verweg 3 dagen, alleen de donder gehoord 5 dagen van het onweer rondom nijmegen,onweer met veel regen 25 mm en meer 2 dagen
niet schrikken
Dat waren een beste knallen die laatste kan wel eens een CG+ zijn geweest!
Hier aan het begin van de avond eea gehad, maar voor de rest alleen weerlicht op grote afstand. De maan verlicht de toppen van de wolken zo nu en dan mooi, wanneer het lage wolkendek lokaal wat open is. Nog maar een paar uurtjes aankijken wat er eventueel aan fotowaardig materiaal in de buurt wil komen, maar ik denk dat het verder niet veel oplevert. Het spul dat nog vanaf de Noordzee over het land kan komen te liggen lijkt vooral voor Noord-Holland en een stuk van Zuid-Holland te zijn.
De BlitzOrtnung Viewer op m'n telefoon gaf aan dat er boven Texel in een vlak van 10 bij 10 kilometer gedurende 10 minuten een maximum van 59 ontladingen was, dus da's best aardig | Gewijzigd: 30 augustus 2012, 23:12 uur, door Gijs de Reijke
Heerlijk hoe lang je het gedonder hoord rollen, deed me terug denken aan mijn filmpje van een poos geleden:
http://www.youtube.com/watch?v=HljEY0Yvs3E