Na een tijdje het forum in de gaten gehouden te hebben heb ik me alweer een tijdje geleden aangemeld.
Nu neem ik ff de moeite me voor te stellen.
Mijn naam is Marco en woonachtig in Veldhoven.
Vanaf dat ik kan lopen ben ik al gefascineerd door het weer, in het bijzonder onweer.
Als kind van een jaar of 3 keek ik al door het raam naar buiten bij onweer.
Enkele jaren later zag ik op enkele tientallen meters afstand de bliksem inslaan op een zwembad op een camping.
Jarenlang ben ik toen bang geweest voor onweer. Toch bleef ik het tegelijkertijd interessant vinden...
Veel erover gelezen, naar buiten kijken als er onweer werd verwacht en 's-nachts als de weerlicht (mooier kan ik het niet zeggen...) het bed uit van de schrik als het dan ook echt ging onweren. En dan toch maar weer even uit het raam blieken als de onweersbui wegtrok, om naar dat mooie vuurwerk te kijken.
Inmiddels is de angst verdwenen maar nog steeds kan ik genieten van het kijken naar een mooie onweersbui.
Bij onweersverwachting houd ik regelmatig de lucht in de gaten en kan inmiddels redelijk inschattingen maken hoe het gaat uitpakken.
Daarnaast vind ik het leuk erover te lezen en misschien wel eens mee te discussiëren als ik wat zinnigs te melden heb...
Groeten, Marco
Hoop dat je net zoals mij 'veel' geleerd hebt of gaat, wat betreft het weer en mogen u ook van de onweder filmpjes genieten.
In je introductie kan ik mezelf helemaal terug vinden, ik moest en zou als jonge opdonder naar beneden gaan, om zelfs 's nachts onweer te kijken totdat de bliksem in de boom sloeg van de buren. Voor mij had het ook een poosje nodig om over de angst te komen en ik kan je vertellen:
Ik ben genezen en verslaaft geraakt eraan.