Denk het niet, de bui zakt af en toe in en komt weer terug op gang dus denk dat de bui te onstabiel is, het zijn gewoon onweercelletjes die aan elkaar groeien en dan in de loop van tijd uitsterven.
Correct me if I'm wrong.
Onweersdagen met rukwinden: 4 ---- Matig onweer: 1
Onweersdagen in totaal 2015: 9 ---- Zwaar onweer: 1
Edit: bwua nee, veel te oostelijk... pfff idd, veel te oostelijk. dacht dat het recht naar hier kwam, maar telkens gaat het ineens te fel richting het oosten. jammer
A level 2 was issued for Germany to Northern Poland mainly for severe wind gusts and large hail.
SYNOPSIS
Refer to the convective forecast
DISCUSSION
... Germany to Poland ...
An update to Lvl 2 is issued as a more widespread severe weather event is forecast for this region. Two well developed MCS are observed on the borders of Germany/Poland and over NE Poland. Moderate to strong unidirectional wind profiles paralleling the low level frontal boundary, along with steep mid-level lapse rates point to the threat of severe wind gusts with these systems. It is well possible that as bow-echoes develop, severe wind gusts might become more widespread, with even extreme wind gusts, over 32 m/s, not ruled out. Large hail is also well possible with more isolated and strong updrafts.
A band of elevated showers/thunderstorms has developed over France and is lifting towards Germany. 00/06 UTC soundings suggest "loaded-gun" situation with strong capping and moderate unidirectional wind shear. Capping will likely weaken during the course of the day, enabling some surface based convection, especially if strong cold pool manages to develop. A one or more MCS with severe wind gusts and also isolated large hail is forecast across the Central to NE Germany once cold pools of individual storms merge, moving towards NE/ENE from France. Also, more isolated convection, including well organised multi/supercells might be capable of large to very large hail.
Bron: Estofex.org | Gewijzigd: 20 augustus 2012, 13:53 uur, door Bart Standaert
WOEIII: loaded gun, die term kende ik nog niet... Weet iemand wat dit precies inhoudt?? klinkt zo interessant!
WOEIII: loaded gun, die term kende ik nog niet... Weet iemand wat dit precies inhoudt?? klinkt zo interessant! alsof ook estofex op de populaire toer gaat?
een geladen wapen gaat bij voorkeur niet af, komen ongelukken van.
gaat het toch af dan is het een korte hevige knal (in geval van een.44 magnum, u wet wel van "Go ahead , make my day") tot een kleine knalletje (.22 ).
geen langdurig spektakel want dan zou er wel "loaded machinegun" staan.. Toch???
| Gewijzigd: 20 augustus 2012, 14:16 uur, door jcroon
WOEIII: loaded gun, die term kende ik nog niet... Weet iemand wat dit precies inhoudt?? klinkt zo interessant!
ik denk dat ze bedoelen dat de atmosfeer geladen is en dat er alleen nog een schot moet gelost worden
Edit: bwua nee, veel te oostelijk... pfff idd, veel te oostelijk. dacht dat het recht naar hier kwam, maar telkens gaat het ineens te fel richting het oosten. jammer
Denk dat je seffes nog mischien iets meekrijgt, of toch in ieder geval wat weerlicht.
Iedereen kijken op de webcam van Windeumont. Moet je die buien eens zien.
Berichten samengevoegd door Sanwa
amai, ziet er een zware bui uit daar wil ik nu ook wel wonenlink?????
dagen,waarvan...zwaar onweer op 0 dagen,onweer met hagel 4 dagen,onweer met windstoten 1 dagen.NOODWEER 0 DAGEN,alleen het weerlicht gezien verweg 3 dagen, alleen de donder gehoord 5 dagen van het onweer rondom nijmegen,onweer met veel regen 25 mm en meer 2 dagen
amai, ziet er een zware bui uit daar wil ik nu ook wel wonenlink?????voila: http://www.meteo.be/meteo/view/nl/1586615-Webcams.html
edit: haha alle drie | Gewijzigd: 20 augustus 2012, 14:54 uur, door thunderstorms_4ever