Estofex vroege morgen(actueel nou duitsland)in de avond leeft het kansje weer op.
A primary macrosynoptic feature at mid and upper levels of troposphere will remain in the form of a ridge stretching from the southwestern Mediterranean into Central Europe and also Scandinavia. This feature is expected to de-amplify with time and shift towards east. Slight height falls are forecast over the western and northern flanks of this ridge and enhanced flow is simulated here as well. A well-defined short-wave trough will travel towards southeast along the eastern flank of the ridge, affecting mostly extreme western Russia. A small-scale short-wave should travel over Northwestern France, BENELUX and Northern Germany during the afternoon/evening hours.
Discussion
Regarding Monday, falling heights and cooling mid-level temperatures might help in the cap weakening, especially in the northern extents of Lvl 1. Moreover, a small scale short-wave trough might affect France and Germany during the afternoon / evening hours, so that some further lift might be available for CIN removal. Moderate wind shear is forecast, with the highest values (around 20 m/s) of DLS simulated closer to the cool side of the frontal boundary, i.e. western and northern extents of Lvl 1. Locally enhanced wind shear might come from the low level wind field backing ahead of the pre-frontal trough.
| Gewijzigd: 20 augustus 2012, 09:09 uur, door Tatanka
even groot als gisteren. al gingen de meesten uiit van 10% kans op zwaar weer en estofex 15% kans (level1)
Maar lekker geslapen, raampjes open, krekeltjes buiten, net alsof ik in een tentje in Zuid-Frankrijk lag. Alleen die goedkope wijn die je in jerrycans bij de wijnboer op de hoek kunt halen ontbrak nog, maar in ieder geval geen paarse lippen en tanden vandaag vanwege die veelal te jonge wijn.
Maar dat kaartje van Bart heeft kenneljk een ogal plotse update gekregen.
Gister hadden we een dikke gele lijn + lvl1 dus niet hetzelfde
Inderdaad. Zie het nu ook. Wetteronline zal een beetje later geweest zijn met hun updates. Het is natuurlijk maandag Ja, ik snap ook niet hoe het kan dat het mij zo vroeg is opgevallen, meestal ben ik veel minder wakker op dit moment van de week. Maar het was mijn eerste weekend in maanden zonder allerlei feesten familiebezoeken, barbecues en zo.... Voor het eerst dat ik een weekend had waarin ik 48 uur mijn eigen gang kon gaan... Daar knapt een mens van op. Dat en het lekker uitzweten zonder een saunabbonnement te hoeven kopen..... Dat helpt ook.
Ik heb niet eens koffie nodig om wakker te worden.... Da's dan weer verontrustend voor een koffieleut als ik.
Vandaag echter geen regen op de kaarten en morgen kennelijk ook pas later op de dag, kleine kans op gedonder. Net alsof de zomer denkt "ik ben er nu toch, ik blijf nog even, 't is hier zo leuk met al die O-O'ers"
verder gister rond 23:00 een klein buitje gehad met wat geflits en 2 rommels, het heeft denk ik 5 min geregend.
nu is het alweer warm en klam....
snel de huishouding doen en dan maar weer verkoeling zoeken met mn kids...
fijn dat de zomer nog ff blijft we hebben hier immers nog 2 weken vakantie
Hopelijk, btw stel je voor dat dat complex ten zuiden van België gisteren over ons had getrokken....
Onweersdagen met rukwinden: 4 ---- Matig onweer: 1
Onweersdagen in totaal 2015: 9 ---- Zwaar onweer: 1
Helaas was de onweersbui nogal verweg maar ik keek er letterlijk tegen aan
Heb er wat foto's van gemaakt/ filmpjes.
Die kun je hiero vinden
http://www.onweer-online.nl/forum/topic/35546/onweer-19-08-2012/
Best chase!!
28-06-2011
10-09-2011
10-05-2012
Edit: bwua nee, veel te oostelijk... pfff | Gewijzigd: 20 augustus 2012, 12:25 uur, door thunderstorms_4ever
Onweersdagen met rukwinden: 4 ---- Matig onweer: 1
Onweersdagen in totaal 2015: 9 ---- Zwaar onweer: 1