Aan de wolkenhoogte zal het ieder geval niet liggen. | Gewijzigd: 19 augustus 2012, 18:32 uur, door thunderfreak
Beste onweer 2012 : Op Dominicaanse Republiek 16 op 17 Juni! Zal nooit in Nederland overtroffen worden.
Dat is al de gehele dag gaande,dan zie je wat bloemkolen en het andere moment zakken ze weer in.
Tis net wel net niet en eigenlijk net meer net niet.
Overigens draait de wind weer momenteel naar NO tot Oostelijk richting en temp loopt weer wat op. | Gewijzigd: 19 augustus 2012, 18:36 uur, door thunderfreak
Beste onweer 2012 : Op Dominicaanse Republiek 16 op 17 Juni! Zal nooit in Nederland overtroffen worden.
nou weet ik wle dat het met dit weer kan verdampen voordat het de grond raakt maar als ik naar boven of om me heen kijk zie ik geen aanwijzing dat er ook maar een druppel een meter of twee drie onder de bui uit gevallen is...
De voorspelling dat er desondanks lokaal wel mogelijkheden waren heeft Texel bewezen...
En ik sluit nog niks uit maar op grote schaal? Nee.
| Gewijzigd: 19 augustus 2012, 18:46 uur, door jcroon
Maar alleen nog wat spetters gehad, denk inderdaad dat de lucht niet voldoende kan stijgen.
Jammer hoor zou wel wat verkoeling kunnen gebruiken.
Wind, die nog enige verkoeling bracht is ook weg......
Maar het is nog geen nacht...
2013: 3 onweersdagen
2014: 7 onweersdagen
dagen,waarvan...zwaar onweer op 0 dagen,onweer met hagel 4 dagen,onweer met windstoten 1 dagen.NOODWEER 0 DAGEN,alleen het weerlicht gezien verweg 3 dagen, alleen de donder gehoord 5 dagen van het onweer rondom nijmegen,onweer met veel regen 25 mm en meer 2 dagen
'BEWOLKING:
De onderste luchtlagen zijn droog en eventuele Cb's zullen een hoge basis hebben, boven 10000 voet (3km, Ben). Verder wordt eventuele lage bewolking die later vannacht en morgen overdag vanaf zee ons land nadert (en bereikt) een aandachtspunt. Hirlam en Harmonie geven hier aanwijzingen voor.
NEERSLAG:
Vanavond en vannacht verspreid over het land enkele buien. De meeste zijn klein en kortdurend maar af en toe is het mogelijk dat er een wat forser exemplaar ontstaat waarbij er dan ook onweer, hagel en windstoten voorkomen. Harmonie geeft zeer lokaal onweer aan, evenals KOUW. Die komt met echter wel met vrij hoge kansen. Veelal boven de 90% kans op 1 ontlading en 50-70% kans op meer dan 100 ontladingen. Lijkt me wat fors allemaal, met name de grootschaligheid van de hoge kansen. Dat het zeer lokaal even pittig onweert is goed mogelijk, vergelijkbaar met de bui eind de middag nabij Texel.'
'BEWOLKING:
De onderste luchtlagen zijn droog en eventuele Cb's zullen een hoge basis hebben, boven 10000 voet (3km, Ben). Verder wordt eventuele lage bewolking die later vannacht en morgen overdag vanaf zee ons land nadert (en bereikt) een aandachtspunt. Hirlam en Harmonie geven hier aanwijzingen voor.
NEERSLAG:
Vanavond en vannacht verspreid over het land enkele buien. De meeste zijn klein en kortdurend maar af en toe is het mogelijk dat er een wat forser exemplaar ontstaat waarbij er dan ook onweer, hagel en windstoten voorkomen. Harmonie geeft zeer lokaal onweer aan, evenals KOUW. Die komt met echter wel met vrij hoge kansen. Veelal boven de 90% kans op 1 ontlading en 50-70% kans op meer dan 100 ontladingen. Lijkt me wat fors allemaal, met name de grootschaligheid van de hoge kansen. Dat het zeer lokaal even pittig onweert is goed mogelijk, vergelijkbaar met de bui eind de middag nabij Texel.'100 ontladingen per minuut,dat was voor het laatst op 31 mei 1979.dat was de zwaarste onweersbui van de vorige eeuw
dagen,waarvan...zwaar onweer op 0 dagen,onweer met hagel 4 dagen,onweer met windstoten 1 dagen.NOODWEER 0 DAGEN,alleen het weerlicht gezien verweg 3 dagen, alleen de donder gehoord 5 dagen van het onweer rondom nijmegen,onweer met veel regen 25 mm en meer 2 dagen