Gilze-Rijen nu 43%, dat is en uur eerder dan het gisteren zo "droog"was en gisteren werd het 27% luchtvochtigheid.
| Gewijzigd: 19 augustus 2012, 11:14 uur, door Marga
Als de kans maar 10 of 15 procent is heeft het geen zin dit te noemen. Zeker is wel dat het nu een warm en vrij zonnig weekend is maar of dit gevolgd wordt door zwaar onweer is twijfelachtig. Normaal gesproken hebben we na één of twee dagen warm weer al dikke onweersbuien maar nu is dat dus niet zo ondanks de erg hoge temperaturen. | Gewijzigd: 19 augustus 2012, 11:16 uur, door Marga
Misschien domme vraag, maar wat houdt dit in? | Gewijzigd: 19 augustus 2012, 11:16 uur, door Marga
het zal echt een stuk hoger moeten bovendien kan je vandaag niet vergelijken met gister omdat het nu weer een ander dag is | Gewijzigd: 19 augustus 2012, 11:17 uur, door Marga
Inplaats dat er over staat ''Kans op zware buien''
Beste onweer 2012 : Op Dominicaanse Republiek 16 op 17 Juni! Zal nooit in Nederland overtroffen worden.
Haha nice theorie kon het maar
Top dagen dit jaar 2012 ;
20 + 21 Mei
Top dagen vorig jaar 2011 ;
28 April, 10/11Mei, 28 Juni, 26 Augustus en 10/11 September
Spannend!
Inderdaad,dat kan gemakkelijk en geloof dat het daar het meest om draait bij onweersliefhebbers. Bij dat hoeven inderdaad enkele parameters niet mee te werken persee met bijbehorende verschijningen. | Gewijzigd: 19 augustus 2012, 13:59 uur, door Marga
Beste onweer 2012 : Op Dominicaanse Republiek 16 op 17 Juni! Zal nooit in Nederland overtroffen worden.
Citaat van Maarten Brandt, zondag 19 augustus 2012, 11:31 uur Ik herinner er nog even aan dat over zwaar onweer - Edit Marga: knip
uhm als het tot onweer komt is JUIST de kans daarop groot TPS van 3.0, windschering enz enz enz kans op hagel is groot zelfs zo groot dat de hail parameter kansen geeft voor hagel groter dan 8cm ( of dit erg geloofwaardig te noemen is weet ik niet maar met een cape van 4000kj + en een lifted van -10 to zelfs -14 is het behoorlijk geloofwaardig
kortom ALS het los gaat gaat het GOED los hoewel dit hoogswaarschijnlijk lokaal zal zijn volgens de curente kaarten | Gewijzigd: 19 augustus 2012, 14:00 uur, door Marga
en ik zie nu ook in het oosten allemaal van die kleine plukjes bewolking langsdrijven....zie bovenstaande foto' s in eerdere berichten
| Gewijzigd: 19 augustus 2012, 12:05 uur, door winter2011
A level 1 was issued for NW France, Belgium, Netherlands, N Germany mainly for severe convective wind gusts and large hail (mostly during the night).
Bron: Estofex.org | Gewijzigd: 19 augustus 2012, 11:49 uur, door Coennn
't blijft overwegend droog. Nou, ze vliegen hier hoog....
Citaat van en nog een spreuk Als de vogels zwijgen in de twijgen;
veel wind zullen we krijgen. Ik hoor ze gewoon fluiten..
Citaat van nog één Als de zangvogels in de ochtend minder fluiten;
zullen ´s avonds onze oren van de donder tuiten. .. al vanaf vanmorgen.
Citaat van nou vooruit dan, nog één Als een pauw schreeuwt, dan komt er regen. Dat kan ik niet nagaan die is opgevroten door de hond.
Citaat van en nog eentje Als de ekster zich niet laat horen,
regenweer is geboren. hmm die heb ik ook niet gehoord
Citaat van de laatste De specht lacht,
regen verwacht. IJzige stilte bij die beesten.