Live Bliksemontladingen

De teller in het icoon met het onweersbuitje geeft live het actuele aantal bliksemontladingen uit onze regio weer. De dekking ligt in een vierkant om Nederland en België, waardoor er ook data van rondom Parijs, op de Noordzee en uit een deel van Duitsland wordt weergegeven.

Ontladingen

De ontladingen kun je terugvinden op de Google Maps kaart onderaan de pagina. Deze worden nog niet live bijgewerkt, voor de meest actuele ontladingen ververs je de pagina. De iconen op de kaart lopen in kleur van Geel naar Rood, waarbij Geel een 'nieuwe' ontlading is en Rood een 'oude'.

Geluid

De teller maakt geluid als het aantal bliksemontladingen verhoogt. Dus, bij een update van 0 naar 1 hoor je geluid. Je kunt dit uitschakelen met het luidspreker icoontje in de balk hierboven.

Data © Blitzortung.org / Lightningmaps.org
nl
StormTrack Beta
Inloggen
Heb je nog geen account? Dan kun je er hier eentje aanmaken!
De Bilt

Geen onweer in de buurt
Nu Live

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Liberty, TX; Polk, TX.

23 Nov 2024 10:17:03

NWS: Tornado Warning uitgegeven voor Liberty, TX.

NWS: Tornado Warning uitgegeven voor Hardin, TX.

NWS: Tornado Warning uitgegeven voor Jasper, TX.

De temperatuur bij Mont rigi is onder het vriespunt gekomen met voldoende luchtvochtigheid. Er is kans op gladheid in deze regio!

23 Nov 2024 05:46:27

De temperatuur bij Mont rigi is onder het vriespunt gekomen met voldoende luchtvochtigheid. Er is kans op gladheid in deze regio!

22 Nov 2024 20:25:45

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Armstrong, PA; Clarion, PA; Forest, PA; Indiana, PA; Jefferson, PA.

22 Nov 2024 09:51:43

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Armstrong, PA; Fayette, PA; Indiana, PA; Westmoreland, PA.

22 Nov 2024 09:51:42

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Cambria, PA; Somerset, PA.

22 Nov 2024 09:51:42

De temperatuur bij Buzenol is onder het vriespunt gekomen met voldoende luchtvochtigheid. Er is kans op gladheid in deze regio!

22 Nov 2024 09:35:11

22 Nov 2024 09:35:10

De temperatuur bij Humain is onder het vriespunt gekomen met voldoende luchtvochtigheid. Er is kans op gladheid in deze regio!

22 Nov 2024 01:05:39

De temperatuur bij Ernage is onder het vriespunt gekomen met voldoende luchtvochtigheid. Er is kans op gladheid in deze regio!

22 Nov 2024 00:58:33

De temperatuur bij Buzenol is onder het vriespunt gekomen met voldoende luchtvochtigheid. Er is kans op gladheid in deze regio!

22 Nov 2024 00:58:32

22 Nov 2024 00:58:32
Actueel
1 / 4

Het Zomerdiscussietopic

Lees en schrijf mee!

De OnweerOnline stormtracker

Bekijk de radar en volg het onweer

Het klets- en waarneemtopic

Deel jouw weerwaarneming!

Wateroverlast

Bijzonder nat afgelopen jaar achter de rug

Kies een plaats
Beschikbare Plaatsen:
Welke meldingen wil je ontvangen?

Je kunt hieronder aangeven welke notificaties je wil ontvangen in 'Nu Live'. Standaard ontvang je alle notificaties, wil je een bepaald type melding niet langer ontvangen? Vink dan het vinkje uit. Je keuze wordt automatisch opgeslagen.

Nu Live
Welkom op onweer-online.nl! Als je je nog niet hebt geregistreerd, meld je dan nu aan op de leukste en grootste weercommunity van Nederland. Heb je al een account, log dan hier in.
3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
19 augustus 2012, 01:35 uur | Bericht #368260
Citaat van ron12, zondag 19 augustus 2012, 1:29 uur Citaat van dfromdwgn, zondag 19 augustus 2012, 1:25 uur Citaat van ron12, zondag 19 augustus 2012, 1:22 uur dat is dan maandag morgen 02.00 uur toch wat bedoel je? utc tijd maandag 00.00 uur is twee hierkaarten laten "run-time" zien

ron12
Lid
19 augustus 2012, 01:45 uur | Bericht #368261
Citaat van dfromdwgn, zondag 19 augustus 2012, 1:30 uur Citaat van ron12, zondag 19 augustus 2012, 1:27 uur Citaat van dfromdwgn, zondag 19 augustus 2012, 1:19 uur Thermisch Laag laat een convergentie-lijn op kaarten verschijnenlinks onder in die hoek zit orkaan gordon toch of niet,die brengt ons hele mooie dagen de komende tijd. dat is "onzeker" -ivm koersverlooptrekrichting orkanen kun je hier zien op www.tropicalstormrisk.com/ ik hoop dat die het doet

Edit Marga: Alle berichtgeving, kaarten en prognose over Gordon kun je >  hier < volgen. Net als over ieder tropisch systeem wordt er uitgebreid verslag gedaan met dagelijkse updates en belangrijk nieuws.

| Gewijzigd: 19 augustus 2012, 11:07 uur, door Marga
totale aantal onweersdagen in nijmegen vanaf januari tot nu dit jaar...33
dagen,waarvan...zwaar onweer op 0 dagen,onweer met hagel 4 dagen,onweer met windstoten 1 dagen.NOODWEER 0 DAGEN,alleen het weerlicht gezien verweg 3 dagen, alleen de donder gehoord 5 dagen van het onweer rondom nijmegen,onweer met veel regen 25 mm en meer 2 dagen
Waarom deze advertentie?
front
Lid
19 augustus 2012, 02:15 uur | Bericht #368262
vandaag onweer?! leuk al die kaartjes en gissingen!
nee geen onweer! waarom bekijk de lucht  en weerkaarten. en de omgeving (lees natuur)!
geen enkele aanwijzing voor naderend onheil!
de kans is minimaal aanwezig! dus heb je wel n regen of onweersbuitje, dan heb je echt mazzel!
je kunt wel blijven hopen, maar  dat doe ik meestel in de wc!;)
Maxim1110
Lid
19 augustus 2012, 02:18 uur | Bericht #368263
Citaat van front, zondag 19 augustus 2012, 2:15 uur vandaag onweer?! leuk al die kaartjes en gissingen!  Edit Marga; knip
De kaarten geven weinig aanleiding tot hopen op grootschalig onweer, maar het idee dat er aan de natuur of lucht nu niks te zien is en er daarom niks zou komen is natuurlijk onzin. | Gewijzigd: 19 augustus 2012, 11:08 uur, door Marga
Helemaal vernieuwd: mijn eigen fotografiewebsite: www.maximvanasseldonk.com
Volg me ook op twitter: https://twitter.com/#!/PhotographyMvA
En like me op facebook: http://www.facebook.com/MaximVanAsseldonkPhotography
Robert96
Lid
19 augustus 2012, 02:19 uur | Bericht #368264
Citaat van front, zondag 19 augustus 2012, 2:15 uur vandaag onweer?! leuk al die kaartjes en gissingen! Edit Marga; knipIk heb vandaag nog castellanus gezien hoor | Gewijzigd: 19 augustus 2012, 11:08 uur, door Marga
19 augustus 2012, 02:31 uur | Bericht #368265
Citaat van ron12, zondag 19 augustus 2012, 1:22 uur dat is dan maandag morgen 02.00 uur toch Nee dan is het 1 uur 's nachts, er staat geen GMT (Greenwich mean time), maar UTC dat is european time center (wintertijd)

Maar komt er komende nacht nog leuk weer om voor wakker te worden?
Ik zie hier wel hoge cape en lifted indexen, maar das  nog geen garantie.

Maxim1110
Lid
19 augustus 2012, 02:40 uur | Bericht #368266
Citaat van Etten-Achterhoek, zondag 19 augustus 2012, 2:31 uur Citaat van ron12, zondag 19 augustus 2012, 1:22 uur dat is dan maandag morgen 02.00 uur toch Nee dan is het 1 uur 's nachts Edit Marga; knipNee, dan is het 2 uur 's nachts. In west Europa (met uitzondering van de Britse eilanden en Portugal natuurlijk) zitten we in de winter op UTC +1 en in de zomer op UTC +2. UTC staat ook niet van European Time Center (wat raar zou zijn, want het is UTC, niet ETC), want het is geen afkorting. Het is een combinatie van de Franse afkorting TUC (Temps Universel Coordonnee) en het Engelse CUT (Coordinated Universal Time). Het is inderdaad geen GMT, maar is er in de praktijk wel gelijk aan. UTC wordt bijgehouden dmv een atoomklok, waar GMT een zuiver astronomische tijd is. Om UTC correct te houden zijn dus schrikkelsecondes nodig, terwijl GMT die geen heeft. 

| Gewijzigd: 19 augustus 2012, 11:09 uur, door Marga
Helemaal vernieuwd: mijn eigen fotografiewebsite: www.maximvanasseldonk.com
Volg me ook op twitter: https://twitter.com/#!/PhotographyMvA
En like me op facebook: http://www.facebook.com/MaximVanAsseldonkPhotography
Robert96
Lid
19 augustus 2012, 03:02 uur | Bericht #368267
GFS, ECMWF, WRF en HiRLAM geven allemaal neerslag, weliswaar slechts 4 mm, maar ik heb bij 'estofex maps' in het archief gekeken en daar werd voor 28 juni 2011 en 25 en 26 mei 2009 ook maar rond de 4 mm (soms meer, soms minder maar niet meer dan 10mm) neerslag berekend (model GFS). De CIN van GFS is voor het gebied waarin er neerslag valt in de periode 15UTC tot 06UTC meestal 10 tot 100 J/kg. Met een trigger zou dit mijns inziens verbroken kunnen worden (weet iemand wat de trigger is? convergentielijn bij het thermisch laag en later koufront?)

De situatie vind ik zelf erg bijzonder want de onstabiliteit en wind shear zijn niet te zuinig.

SCP:

GFS berekent om 18UTC een DLS van 20-25 m/s (20 m/s is nodig voor supercells) en van 21 tot 03UTC de hele tijd een DLS van 25 m/s of meer voor NL. En dat met een CAPE 's avonds en 's nachts van 2000-3000 J/kg (overdag 4000 tot 5000 J/kg en LI van -10 tot -13). Als er supercells komen, kunnen deze bij een CAPE van zeg maar 2000 J/kg (dit lijkt mij de minimale waarde) en een WBZ level van 3 km hagelstenen van 2000/144 - 3 = 11 cm produceren. Andere onweersbuien 2000/370 - 3 = 2,4 cm.

De low-level shear is 5 tot max. 10 m/s voor 18 tot 03UTC (10 m/s voor tornado's), 0-1 km SRH is rond de 100 (150 m2/s2 voor F2 of sterker), 0-3 km SRH is 100-200 m2/s2 (200 m2/s2 voor F2 of sterker) en LCL zit tussen 200 en 800 m (lager dan 1500 m is goed voor tornado's, lager dan 500 m is goed voor F2 of sterker). STP varieërt van 0,5 tot 1,5 (>1 geeft kans op F2 of sterker aan). Daarom misschien een zwakke tornado (F0, F1) bij eventuele supercell.

De mixing ratio's zijn nog steeds zo'n 16 g/kg (van 15 tot 21 UTC zelfs 18 g/kg, tijdens 28 juni 2011 en 25 en 26 mei 2009 was dit respectievelijk 13 tot 15 g/kg en 12 tot 13 g/kg. Erg veel vocht in de lucht dus.

0-3 km shear is van 18UTC tot 03UTC 15-20 m/s en de theta-E 850 hPa is ook erg hoog met waardes tussen 65 en 75 graden Celsius. MCS is dus denk ik ook mogelijk.

700 hPa wind en 0-3km shear zijn 15-20 m/s. Ook is er op middelbare hoogte droge lucht aanwezig. Dit geeft kans op een grote bow echo (ik zou dat type onweersysteem derecho noemen maar ja sommigen hebben dat liever niet).

De DAPE (is afhankelijk van droge lucht op middelbare hoogte) is ongeveer 600 J/kg. Dit kan zorgen voor wortel 2xDAPE = wortel 1200 = valwinden maximaal tot 35 m/s = 125 km/h.

Dit opgeteld bij een gemiddelde 0-6 km wind van 15 m/s=54 km/h (ik heb dit zelf een beetje uitgepuzzeld aangezien ik hier geen kaarten voor kon vinden en bow echo;s kunnen ) kom ik op 179 km per uur, maar het lijk me beter om de valwindsnelheid adhv de DAPE te halveren tot 63 km, en dan kom ik op 117 km/h bij een bow echo uit)

Wolkentoppen van 14 tot 16 km mogelijk.

En dan het belangrijkste: Er kan niks gebeuren, het kan over de Noordzee of Duitsland trekken, alles kan uitsterven vlak voor de grens of er komen slechts een paar lichte buitjes. Dus het kan hierboven nogal extreem overkomen, maar onthoud dat een verwachting nooit fout is, hij kan echter wel onrealistisch zijn (al heb ik geprobeerd mijn weer- en kaartkennis zo goed mogelijk te gebruiken maar ik moet ook nog zo veel leren) of niet uitkomen. Ik zou gewoon uitgaan van wat Bart, het KNMI, estofex of Karim (als die al terug van vakantie is) en de overige weermannen en instanties zeggen. Ik ben benieuwd wat er gebeurd, en als het niet uitkomt, dan leer ik er hopelijk een boel van, en anders hebben we alsnog een paar mooie zomerdagen gehad!

Goede plaknacht nog! | Gewijzigd: 19 augustus 2012, 04:29 uur, door Robert96
front
Lid
19 augustus 2012, 05:44 uur | Bericht #368268
Citaat van Maxim1110, zondag 19 augustus 2012, 2:18 uur Citaat van front, zondag 19 augustus 2012, 2:15 uur vandaag onweer?! leuk al die kaartjes en gissingen! Edit Marga; knip De kaarten geven weinig aanleiding tot hopen op grootschalig onweer,... Edit Marga; knip maxim!, ik geef een minimale kans! ik ben een natuur mens hoezo onzin,met de natuur!ik ben er mee geboren!en mijn inziens zegt jammer maar voor het menig deel van nederland geen onweer!het weer bestaat niet uit kaarten en internet voorspellingen!je moet ook de natuur willen proeven, ruiken en zien!~mn vader een landsmens kon onweer of weersomslag zien aan de bewolking, windrichting,en vooral natuurlijk gevoel!  jij vind het onzin?! nou verleg je lekker aan de onzin die hiervoor aan mogenlijkheden worden tentoon gespreid! voor de rest een zinderde zondag en we spreken elkaar weer!;)

| Gewijzigd: 19 augustus 2012, 11:09 uur, door Marga
19 augustus 2012, 05:54 uur | Bericht #368269
Enige activiteit boven frankrijk momenteel,precies op het stuk waar de convergentie-lijn onstaat.

Ik vermoed zelf enig onweer op de convergentie lijn vandaag. Gister middag had ik al een gevoel dat er wat zou kunnen komen,ook omdat ik gister een hoop windveren zag (verandering in weer) het zal niet extreem zijn maar een fris buitje sluit ik niet uit,en wat een fris buitje nog meer meeneemt is vocht. En wat doet het draaien van de wind in de tijd dat eventueel de convergentie lijn passeerd,dat is ook nog een situatie die iets kan aanzetten.

Er was dus wel degelijk wat aan de lucht te zien gisteren,en over dat gevoel (zeer persoonlijk is dat natuurlijk) de 1 vindt het onzin en de ander gelooft erin. Ikzelf heb ook vaak een gevoel dat er iets aan zit te komen.

Met onweer of eigenlijk als er onweer aan zit te komen heb ik voorafgaan altijd hoofdpijn. (momenteel niet)

2e gevoel is,dat ik een raar gevoel krijg in mijn beuk,beetje zenuwen ofzo,dat heb ik momenteel weer wel. 1 van die 2 of beide hebben mij nog nooit in de steek gelaten. Zelfs op de Dominicaanse werkte het gevoel,en kregen we vuurwerk. De eerste keer moet voor mij nog komen dat deze tekenen mij in de steek laten.

Onzin vindt ik zo kort door de bocht,dieren merken het ook van te voren en veel mensen doen dat dus ook gewoon. Zit verder weinig verschil in dier en mens met gevoel!
Verder blijft het afwachten.

Ben naar mijn werk,tot straks.

Cheers | Gewijzigd: 19 augustus 2012, 06:37 uur, door thunderfreak
Onweerdagen 2012 : 10

Beste onweer 2012 : Op Dominicaanse Republiek 16 op 17 Juni! Zal nooit in Nederland overtroffen worden.
Tatanka
Lid
19 augustus 2012, 07:01 uur | Bericht #368270
Knmi guidance nog steeds 10%(Als het gaat dan gaat het ook goed)Maar das geen verassing als we de waardes zien gisteren kwamen zie hier al mee maar  stukje bij stukje wordt het 1 en ander iets duidelijker

MODELBEOORDELING:
 Een ander aandachtspunt is de vore die in de avond ons land nadert. Hirlam laat daar in de nacht naar maandag langs onze westkust een behoorlijk neerslaggebied ontstaan die met name noordwest van ons land trekt met pas later in de nacht een enkele bui op passage van het koufront. Harmonie laat een behoorlijk verontrustend beeld zien voor vanavond. Die laat vanavond op een nieuw Franse thermisch laag een bijzonder actief buiencomplex ontstaan met hagel en onweer en daarbij over een fors gebied zeer zware windstoten. Het model rekent zelfs een piekwaarde van 82 (was 92) kn uit boven zee en het zuidoosten van ons land uit. Hierbij moet ik echter wel opmerken dat Harmonie over de gehele zuidoostelijke helft onwaarschijnlijk hoge temperaturen berekent van boven de 40 graden. Deze extreem hoge waardes zullen ongetwijfeld ook een bijdrage leveren aan de heftige convectieve verschijnselen die het model laat zien. Voorlopig denk ik dat de kans op dit scenario niet al te hoog ingeschat moet worden (kleiner dan 10%). Maar ook met temperaturen van rond de 37 graden en convergentie onderin blijft waakzaamheid geboden

Over het stukje wil ik het even het 1 en ander toelichten: Daar verkijken sommige nog wel eens op die zien in de benelux Mooie waardes,die zijn er ook natuurlijk de buien hoeven niet hier te ontstaan he.....Als  het kwartje maar valt in Frankrijk dan  zijn deze waardes uitzonderlijk genoeg om de buien te laten overerleven en in staat om energie te geven voor de Benelux.(Klasieke onweerscomplexen voor ons land komen vrijwel daar altijd daar weg).

Goed verder met de knmi:

Neerslag:
Neerslagkansen zijn klein. Tot en met vanmiddag blijft het droog. Vanavond waarschijnlijk ook, hoewel er dan wel wat meer onzekerheid komt. De modellen gaan dan wat uiteenlopen. EC houdt alle neerslag nog op flinke afstand, Hirlam geeft een behoorlijk signaal langs onze westkust en Harmonie laat in de avond actieve buien boven land ontstaan. Harmonie lijkt te overdrijven (zie: Modelbeoordeling). EC en Hirlam lopen flink uiteen, maar dat trekt de komende run mogelijk wat bij.

Goed bij deze dus de guidance van knmi en stukje van mij

Mvg: Tatanka

Ps: Als er mensen zijn de lekker vlot over het weer willen kletsen kom  in de chat http://www.onweer-online.nl/chat/ dan worden je vragen zoveel mogelijk beantwoord(ben nog niet helemaal wakker) dus anders tot zo en anders heel veel plezier vandaag

Bron: KNMI | Gewijzigd: 19 augustus 2012, 07:09 uur, door Tatanka
there can be only one
Tatanka
Lid
19 augustus 2012, 07:28 uur | Bericht #368271
Ook de jongens van estofex zijn wakker en komen met een voorzichtige Level 1: Die kan upgedated worden maar mensen hij staat er(onder voorbehoud).

A level 1 was issued for NW France, Belgium, Netherlands, N Germany mainly for severe convective wind gusts and large hail (mostly during the night).

SYNOPSIS

Between a high pressure area over central Europe and an Atlantic low pressure system, a southerly flow advected a dramatic tongue of mid-level Saharan Air Layer far northward into western Europe. This leads to 2m temperatures in the 35-40 °C range while providing deep nearly dry-adiabatic lapse rates in the same area. At the western fringe of this area, over western France into Belgium and Netherlands, low-level water vapor accumulates under the influence of convergence in thermal troughs, leading to rather high CAPE values (1000-2000 J/kg).

DISCUSSION

...NW France, Belgium, Netherlands, N Germany...

The main dynamics seem associated with warm air advection into a Biscay low coming to the English channel in the evening. Another thermal trough moves from the Netherlands in the early afternoon to N Germany/S Denmark but is not expected to do anyhing convective-wise.The assessment of instability needs to take into account the differences in low-level mixing ratio between models. Since the airmass is of Saharan/Spanish origin, it is very dry and hot at 1 km altitude and the question is whether mixing ratio can get large enough for a parcel to become positively buoyant. Animation of the 0-1000m mixing ratio reveals an unrealistically strong afternoon increase in present GFS model runs (at least 2 g/kg between 09Z and 15Z). The 09Z mixing ratio looks normal can be extrapolated. So, 12-14 g/kg should be the corrected GFS indication. This agrees with the maximum areas in Hirlam and also with the 00Z Bordeaux, Brest and Santander soundings (13 g/kg in the BL). The problem is that not only this moisture is advected to the north, but also the hot layer above which serves as a cap unless 40°C is reached, or the cap eroded by layer lifting. However, lifting processes are forecast to be weak.So, as observations as well as models indicate, LFC-LCL differences or CIN remain too high to allow surface-based convective storms, although an isolated elevated convective storm is not ruled out. While the afternoon and early evening may remain rather quiescent, there is now quite a good number of models supporting a late evening and night (21-06Z) thunder episode mainly over the Netherlands. (GFS, ECMWF, diverse WRF, Hirlam 18Z produces at 03-06Z).The question is whether the 20 m/s DLS will be effective at night, Probably not, and then some 5-10 m/s must be subtracted. It will remain sufficient for organized multicells with severe gusts as the main threat, with large hail as secondary threat. There isn't particularly strong background dynamics going on so the main drive would be strong local cold pools/downdrafts caused by low mid-level theta-e and high LCLs (2000-3000m) - although GFS delta-theta-e (20-28°) is inflated due to the unrealistic low level moisture problem. Still 16-20° is probable. Tornadoes do not seem likely if convection remains elevated, and onion-shaped skew-t profiles (prog soundings) are too dry. Even though Hirlam (more than GFS) produces spots with more than 10 m/s 0-1 km shear.

Bron: Estofex
| Gewijzigd: 19 augustus 2012, 07:37 uur, door Tatanka
there can be only one
ron12
Lid
19 augustus 2012, 07:43 uur | Bericht #368272
vraagje,wie weet wat de temperatuur op 1500 meter nu is,en waar kun je dat ergens vinden????
dagen,waarvan...zwaar onweer op 0 dagen,onweer met hagel 4 dagen,onweer met windstoten 1 dagen.NOODWEER 0 DAGEN,alleen het weerlicht gezien verweg 3 dagen, alleen de donder gehoord 5 dagen van het onweer rondom nijmegen,onweer met veel regen 25 mm en meer 2 dagen
19 augustus 2012, 07:50 uur | Bericht #368273
Gemiddeld 20 graden! Sommige plekken 23/24 graden | Gewijzigd: 19 augustus 2012, 07:50 uur, door thunderfreak

Beste onweer 2012 : Op Dominicaanse Republiek 16 op 17 Juni! Zal nooit in Nederland overtroffen worden.
JPB
Lid
19 augustus 2012, 07:50 uur | Bericht #368274
Citaat van ron12, zondag 19 augustus 2012, 7:43 uur vraagje,wie weet wat de temperatuur op 1500 meter nu is,en waar kun je dat ergens vinden? | Gewijzigd: 19 augustus 2012, 07:58 uur, door JPB
ron12
Lid
19 augustus 2012, 08:26 uur | Bericht #368275
Citaat van thunderfreak, zondag 19 augustus 2012, 7:50 uur Gemiddeld 20 graden! Sommige plekken 23/24 graden dus 35 tot 38/39 graden is waarschijnlijk dus.

19 augustus 2012, 08:31 uur | Bericht #368276
Citaat van ron12, zondag 19 augustus 2012, 8:26 uur Citaat van thunderfreak, zondag 19 augustus 2012, 7:50 uur Gemiddeld 20 graden! Sommige plekken 23/24 graden dus 35 tot 38/39 graden is waarschijnlijk dus.

kaartje 850 Hpa

19 augustus 2012, 08:39 uur | Bericht #368277
Denk het wel jah. Is even afwachten hoe de bewolking zich vandaag gaat gedragen die momenteel ontstaat in Frankrijk en van het Westen uit wat dichter bij gaat komen.

ron12
Lid
19 augustus 2012, 08:44 uur | Bericht #368278
Citaat van thunderfreak, zondag 19 augustus 2012, 8:39 uur Denk het wel jah. Is even afwachten hoe de bewolking zich vandaag gaat gedragen die momenteel ontstaat in Frankrijk en van het Westen uit wat dichter bij gaat komen. ik denk wel hoor het is hier al 25.4 graden in nijmegen en dat rond deze tijdstip niet normaal toch

19 augustus 2012, 08:46 uur | Bericht #368279
Citaat van ron12, zondag 19 augustus 2012, 8:44 uur Citaat van thunderfreak, zondag 19 augustus 2012, 8:39 uur  ik denk wel hoor het is hier al 25.4 graden in nijmegen en dat rond deze tijdstip niet normaal toch
Hier ook tegen de 25 aan te hikken,gister was het rond deze tijd nog 22.

On:

Convergentie lijn mooi te zien op de radar over West Frankrijk.

| Gewijzigd: 19 augustus 2012, 08:46 uur, door thunderfreak

Terug naar boven
3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16
Dit topic is gesloten
1 Gebruiker leest nu dit topic, onderverdeeld in 1 gast en 0 leden
Er zijn in totaal 27.880 topics, welke bij elkaar 448.478 reacties hebben gekregen.
Leden
We zijn met 11.606 leden.
Het nieuwste lid is AMV058.

Je moet inloggen om je berichten te kunnen lezen.
Dit topic
1 mensen bekijken nu dit topic.

Record
Op 6 december 2010 om 11.29 uur waren er 2.792 mensen tegelijkertijd online op onweer-online!
Stats
Er zijn nu 76 mensen aan het browsen op het forum. 1 Daarvan zijn ingelogd.
Van die 76, lezen 3 mensen het topic " Lente discussietopic 2021".

Sponsors en partners

Actueel op OnweerOnline.nl

Het Zomerdiscussietopic

Lees en schrijf mee!

Het klets- en waarneemtopic

Deel jouw weerwaarneming!

Wateroverlast

Bijzonder nat afgelopen jaar achter de rug

De OnweerOnline stormtracker

Bekijk de radar en volg het onweer

© 2003 - 2024 onweer-online.nl   |   Alle rechten voorbehouden   |   Algemene gebruiksvoorwaarden