Of je onweer nu leuk vind of niet, dar hoef je niet blij mee te zijn.....
oei,onze veranda en onze auto
| Gewijzigd: 18 augustus 2012, 15:14 uur, door Jenss
[kaartje]
OMG, dat moet echt een spectakel zijn als je zondag zo'n bui boven je hoofd krijgt! :O
De grootste hagelsteen ooit officiëel geregistreerd viel in Vivian, Zuid Dakota in Amerika en had een diameter van ongeveer 12 cm.
Zou zomaar een wereldrecord kunnen worden... En dat in België!
Idem,alleen dan Dominicaanse .
On topic.
Je mag hopen dat er geen 10cm hagel valt,daar is niemand blij mee. Laat staan een flinke bui die gevaarlijk is.
Alleen die 10 cm zie ik er niet van komen eerlijk gezegt,supercell waardes zijn er niet of nauwelijks,pagina is experimenteel ook nog dus zou er niet al te veel nog op vertrouwen.
Beste onweer 2012 : Op Dominicaanse Republiek 16 op 17 Juni! Zal nooit in Nederland overtroffen worden.
Idem,alleen dan Dominicaanse .
On topic.
Je mag hopen dat er geen 10cm hagel valt,daar is niemand blij mee. Laat staan een flinke bui die gevaarlijk is.
Alleen die 10 cm zie ik er niet van komen eerlijk gezegt,supercell waardes zijn er niet of nauwelijks,pagina is experimenteel ook nog dus zou er niet al te veel nog op vertrouwen. Tzal afwachten worden zeker. En de hagel is tot 10 cm ''mogelijk'' dus tkan ook heel de tijd een paar centimeter zijn en af en toe is wat groter dus de kans is er in theorie en zoals je zegt in praktijk zal het wel wat anders zijn...
| Gewijzigd: 18 augustus 2012, 15:29 uur, door thunderstorms_4ever
Onweersdagen met rukwinden: 4 ---- Matig onweer: 1
Onweersdagen in totaal 2015: 9 ---- Zwaar onweer: 1
In de praktijk is het totaal ander en niet wat anders. voor grote hagelstenen heb je opwaartse luchtstromen nodig in hoge grote wolken partijen (Supercell) zolang de opwaartse luchtstroom sterk genoeg is zal een klein hagelsteentje in een cell alleen maar omhoog gegooid worden,net zolang tot de hagelsteen te zwaar is voor de opwaartse luchtstroom en ter aarde valt. En juist dat zie ik er niet van komen,want geen 1 kaart geeft dat aan.
Beste onweer 2012 : Op Dominicaanse Republiek 16 op 17 Juni! Zal nooit in Nederland overtroffen worden.
We zullen zien morgen, dan weten we het Waarschijnlijk zal er niet echt hagel zijn want ze spreken er ook niet direct over dus... Maar het blijft in ieder geval afwachten.
Onweersdagen met rukwinden: 4 ---- Matig onweer: 1
Onweersdagen in totaal 2015: 9 ---- Zwaar onweer: 1
Wat zou morgen het gevolg hiervan kunnen zijn ?? ( buiten dat het hier dan afkoelt)
Die afkoeling is niet veel,vandaag ook een windje aan het strand vanaf zee,scheelt amper,bij vlissingen waait het uit Westelijke richting met 29 graden.
NEERSLAG:
Hir06 berekent vooral uit de hoge bewolking die als een soort frontale
band over het land trekt in de nacht van zondag op maandag convectieve
neerslag. De progtemps zijn weliswaar potentieel onstabiel, ze zijn ook
erg droog. De neerslag verdampt voordat het de grond bereikt. Andere
modellen zijn ook veel minder uitgesproken.
Citaat van thunderfreak, zaterdag 18 augustus 2012, 15:59 uur Citaat van Jo Capelle, zaterdag 18 augustus 2012, 15:57 uur "In de middag zorgt wind van zee in de kustprovincies voor enkele graden afkoeling. (Bron: KNMI)"
Wat zou morgen het gevolg hiervan kunnen zijn ?? ( buiten dat het hier dan afkoelt)
Die afkoeling is niet veel,vandaag ook een windje aan het strand vanaf zee,scheelt amper,bij vlissingen waait het uit Westelijke richting met 29 graden.
Denk dat de afkoeling toch behoorlijk kan worden.
(actuele temp België)
Berichten samengevoegd door Sanwa
Ik zag het ook net en wilde er ook al mee reageren, je was me net voor.
Ik hoor en zie geen boem boems.
Het Limburgs hitterecord staat op 38,4 graden. Die temperatuur werd op 27 juni 1947 gemeten in Maastricht. In augustus 1944 was het in Maastricht 38,0 graden. En in Arcen werd op 7 en 8 augustus 2003 resp. 37,8 en 37,7 graden gemeten.
Hittegolf
Op de meeste plaatsen in de lagere delen van Limburg is zondag officieel sprake van een hittegolf. Dat gebeurde voor het laatst in juli 2010. De laatste hittegolven in augustus waren in 2003 en 2004. Er is sprake van een hittegolf als het ten minste vijf dagen achtereen 25 graden of meer is. Drie dagen daarvan moet het minimaal 30 graden zijn.
Bron: http://www.l1.nl/nieuws/188073-zondag-mogelijk-evenaring-hitterecord-van-1947#.UC_GvakaMXt
22 juli 2009
10 t/m 14 juli 2010
19 juni 2013, 27 juli 2013, 19 augustus 2013