Mijn schoonzus en vader hebben dit vorige week ook waargenomen in Langedijk (NH).
Ze belde mij op om te vragen wat het was maar daar kon ik natuurlijk geen verklaring voor geven.
Ze omschreef het voorval zoals wel vaker te lezen is in de media... Of het nou waar is of niet... ik denk bij mezelf:
E.T. is watching us
Waarschijnlijk oefeningen op Zee door schepen! Vaargeul/Ankerplaatsen ligt vol schepen op de Noordzee. | Gewijzigd: 16 augustus 2012, 14:40 uur, door thunderfreak
Beste onweer 2012 : Op Dominicaanse Republiek 16 op 17 Juni! Zal nooit in Nederland overtroffen worden.
Dat zijn satellieten. Als ze verdwijnen komt dat omdat ze in de schaduw van de aarde komen.
Er vlogen allerlei vogeltjes boven mn hoofd, dus ik was lekker aan het kijken tot ik op een gegeven moment een pikzwarte stip enorm hoog waarnam.
Het ging snel, maar wel constant. Een vogel kan het niet zijn geweest want het was veels te hoog en ook een vliegtuig was het zeer zeker niet (die vlogen ook af en aan, en die waren niet pikzwart en ook niet rond). Het was echt een perfect rondje. Het vloog wel onder de wolken, want ook als het voor de wolken langs ging zag ik het..
Geen idee wat het kan zijn geweest en ook nog nooit gezien..
Een jaar of 6 geleden ook iets meegemaakt.Een soort van oranje bol vloog over Den Haag richting zee,eenmaal bij zee leek dat ding ineens weg te schieten.Geen idee wat dat ook kon zijn,maar denk in ieder geval geen UFO.
Er gingen talloze onzin verhalen, maar de vlieger was de boosdoener.
(was te zien vanuit Almelo)
Vuur vliegjes? Klopt, lampionnen..... doen ze vaak met verjaardagen of bruiloften of iets in die geest. Ook chinese mensen/families maken hier veel gebruik van.
ook oranje lichten (2stuks) die niet veranderden van helderheid, en synchroon bewogen.
na ze hebben aangewezen en gevolgd met nog 2 buren schoten ze ineens weg, wensballonnen waren het niet!
die heb ik al vaak opgelaten zeg! en dat waren het zeker weten niet
vermoed eerder dat het gaat om een project van defensie ofzo
gezien de waarnemingen toenemen.
dat de waarnemingen afgelopen dagen zijn toegenomen wijt ik aan het mooie weer en mogelijk ook de perseiden!
ook oranje lichten (2stuks) die niet veranderden van helderheid, en synchroon bewogen.
na ze hebben aangewezen en gevolgd met nog 2 buren schoten ze ineens weg, wensballonnen waren het niet!
die heb ik al vaak opgelaten zeg! en dat waren het zeker weten niet
vermoed eerder dat het gaat om een project van defensie ofzo
gezien de waarnemingen toenemen.
dat de waarnemingen afgelopen dagen zijn toegenomen wijt ik aan het mooie weer en mogelijk ook de perseiden!
Defensie oefent tegenwoordig vaak bij ons (regio Spijkenisse) met helikopters. Ze hangen dan boven het Haringvliet met flinke schijnwerpers aan stil in de lucht en vliegen dan met enorme snelheid weer weg. dit is vanaf grote afstand waarneembaar maar niet meer te horen.
Ik denk ook dat het een defensie aangelegenheid is geweest.
Ook de perseïden hebben voor vreemde licht shows gezord. Ikzelf heb gezien dat een meteoriet explodeerde in de atmosfeer en in een spiraalvorm met een lichtspoor afdaalde dit zag er ongeveer zo uit:
Genoeg om op te noemen de laatste dagen wat het geweest zou kunnen zijn. | Gewijzigd: 4 mei 2017, 11:37 uur, door Joyce.s