Ja die was bizar he! Daar was ik mij ook al over aan het verbazen. Vind het sowieso erg bijzondere flitsen. Al is de frequentie hier in Arnhem zeer laag, áls er dan één komt dan vind ik 'm prachtig! en hier waren echt een stuk of dertig .je kon de krant in de tuin was net daglicht,heel bizar.maar nu weet ik nog steeds wat voor een soort flitsen dat zijn.van wolk op wolk of zo .alles was verlicht,weet soms een van de toppers hier iets van???
Misschien bedoelen jullie "Crawlers". Ze lijken als het ware door de lucht te golven. Erg mooie bliksem is dat die een paar seconden aan kan houden.
Misschien bedoelen jullie "Crawlers". Ze lijken als het ware door de lucht te golven. Erg mooie bliksem is dat die een paar seconden aan kan houden.nee gewone felle lichtflisten die drie aan en uit gingen heel apart de crawlers die ken in wel en hoog boven in de wolken een knal heel apart waren minstens 30 stuks
| Gewijzigd: 16 augustus 2012, 07:34 uur, door Marga
dagen,waarvan...zwaar onweer op 0 dagen,onweer met hagel 4 dagen,onweer met windstoten 1 dagen.NOODWEER 0 DAGEN,alleen het weerlicht gezien verweg 3 dagen, alleen de donder gehoord 5 dagen van het onweer rondom nijmegen,onweer met veel regen 25 mm en meer 2 dagen
Ik heb hier even op de dijk staan kijken naar het onweer boven Gelderland en inderdaad heb ik ook een aantal van dergelijke flitsen gezien.
Heel merkwaardig, niet thuis te brengen maar wel een fantastisch gezicht.
Hier bleef het bij wat lichte regen en wat flitsen en gerommel in de verte, maar toch een mooie avond gehad zo.
Alleen jammer dat de benauwdheid niet echt minder is geworden maar je kunt niet alles hebben
Ik heb hier even op de dijk staan kijken naar het onweer boven Gelderland en inderdaad heb ik ook een aantal van dergelijke flitsen gezien.
Heel merkwaardig, niet thuis te brengen maar wel een fantastisch gezicht.
Hier bleef het bij wat lichte regen en wat flitsen en gerommel in de verte, maar toch een mooie avond gehad zo.
Alleen jammer dat de benauwdheid niet echt minder is geworden maar je kunt niet alles hebben
misschien weer een nieuw weer fenomeen in nederland,zal ik maar zeggen klimaat verandering???.ik weet het ook niet
dagen,waarvan...zwaar onweer op 0 dagen,onweer met hagel 4 dagen,onweer met windstoten 1 dagen.NOODWEER 0 DAGEN,alleen het weerlicht gezien verweg 3 dagen, alleen de donder gehoord 5 dagen van het onweer rondom nijmegen,onweer met veel regen 25 mm en meer 2 dagen
en niet mijn mening te mogen uiten? Ik scheld toch niet?
Licht en lullig onweer : 2
Behoorlijk onweer: 1
Zwaar onweer: 1
Er zijn duidelijke regels omtrend het gebruik van het onweerskansen topic, klaagberichten en berichten die aanvallend zijn naar andere forum gebruikers worden verwijderd. Voor klagen is er het klaagtopic, en niet iedereen heeft de zelfde kennis van het weer, je kan iemand kennis op een normale manier bij brengen zonder die persoon aan te vallen of af te kraken. Zulke berichten worden zonder pardon verwijderd.
Er zijn duidelijke regels omtrend het gebruik van het onweerskansen topic, klaagberichten en berichten die aanvallend zijn naar andere forum gebruikers worden verwijderd. Voor klagen is er het klaagtopic, en niet iedereen heeft de zelfde kennis van het weer, je kan iemand kennis op een normale manier bij brengen zonder die persoon aan te vallen of af te kraken. Zulke berichten worden zonder pardon verwijderd. Bij mij zijn ook berichten weg die geen geklaag zijn, geen schelden en te maken hadden met het onweer van vandaag. Ik zat er al aan te denken om te stoppen met dit forum. ik baal dus van het kort door de bocht gedrag van sommige mods hier.
Dat zijn mensen die een 2e onweer krijgen deze avond!
Geniet er maar van, ik ga slapen zonder onweer gelukkig is het afgekoeld
Op naar de volgende kansen! (zondag?)
Dat lijntje heeft hier totaal niets gedaan.
Want ik ben de hele dag al wat reacties aan het lezen, en dan zie ik toch vaak "het zuidoosten krijgt altijd en wij krijgen niks" of "weer niks".
Wil men voortaan ermee rekening houden dat het zuid-oosten een grooot gebied is en dat deze onweersbuien vooral PLAATSELIJK voorkomen. Zo zie je wel dat de buien over limburg trekken, Maar dat wil nog niet per direkt zeggen dat wij evenveel onweer hebben als bijvoorbeeld de lijn eindhoven - nijmegen (wat trouwens al erg in de prijzen is gevallen dit jaar). Dan wil ik als laatst nog afsluiten met twee zinnen: Bedenk dat overal waar onweer voorkomt, en specifiek naar vandaag toe dat eigenlijk qua bliksem het hele land aan de beurt is geweest. Maar je hebt net pech (of geluk) dat het gewoon langs gaat. Maar komop jongens, je kan gaan chasen.
Ik ga genieten, ofnou, zweten aankomende zondag wanneer l1 36 / 37 graden voorspeld voor limburg. Dan heb ik wel pech dat ik de hele middag in die warmte moet gaan werken !