Neuh, ik neem het niet serieus Zou dit jaar de 2e keer zijn dat het echt een beetje kans maakt dus dat profiteren valt wel mee
Geen zorgen morgen of over morgen komt er vast weer een nieuw onweer topic
r Citaat van Maurice82, woensdag 15 augustus 2012, 22:05 uur Ligt het aan mij of draait die bui in Brabant naar rechts weg? Het lijkt me hetzelfde als met de bui in Zeeland; het zou misschien kunnen komen doordat achter een koufront de wind ruimt of doordat de bui een supercell is of door iets anders dat wij niet weten....... Ben geen kenner hoor, maar is dat niet door dat het koufront richting Duitsland gaan en zo die buien naar ginds geduwd worden?Het lijkt erop dat die buien achter het koufront zijn ontstaan dus dat zal nog al moeilijk gaan denk ik.Is gewoon de trekrichting van de bui, van een supercel is geen sprake. Ries, zoals jij al zegt, klopt en ik begin een beetje 'supercell moe' te worden!
Ik snap best dat het spannend is en ook gaaf en dergelijke en dat sommige mensen nog het verschil moeten weten. Maar ik hoor het woord nu te vaak! Zoek het forum uit over informatie, want dat staat er genoeg!
| Gewijzigd: 16 augustus 2012, 07:36 uur, door Marga
Ja die was bizar he! Daar was ik mij ook al over aan het verbazen. Vind het sowieso erg bijzondere flitsen. Al is de frequentie hier in Arnhem zeer laag, áls er dan één komt dan vind ik 'm prachtig!
lichtflitsen met natuurlijk het gedonder op de achter grond. Met die wind erbij is het buiten lekker
afgekoeld en ook binnens huis is het weer goed te doen.
Mag van mij elke dag wel zo, lekker warm overdag gevolgd door een verfrissende onweersbui
in de avond. Met daarop de volgende dag natuurlijk wel weer warm weer.
Onweersdagen: 7 april; 23 april; 25 april;
Ja die was bizar he! Daar was ik mij ook al over aan het verbazen. Vind het sowieso erg bijzondere flitsen. Al is de frequentie hier in Arnhem zeer laag, áls er dan één komt dan vind ik 'm prachtig! en hier waren echt een stuk of dertig .je kon de krant in de tuin was net daglicht,heel bizar.maar nu weet ik nog steeds wat voor een soort flitsen dat zijn.van wolk op wolk of zo .alles was verlicht,weet soms een van de toppers hier iets van???
dagen,waarvan...zwaar onweer op 0 dagen,onweer met hagel 4 dagen,onweer met windstoten 1 dagen.NOODWEER 0 DAGEN,alleen het weerlicht gezien verweg 3 dagen, alleen de donder gehoord 5 dagen van het onweer rondom nijmegen,onweer met veel regen 25 mm en meer 2 dagen