Het lijkt me hetzelfde als met de bui in Zeeland; het zou misschien kunnen komen doordat achter een koufront de wind ruimt of doordat de bui een supercell is of door iets anders dat wij niet weten.
Trouwens als je op buienradar 1 uur bliksem kiest dan zie je dat er om de bui in Brabant heen telkens ook enkele ontladingen zijn. Zouden dit positieve CG's zijn die vanuit de top van de wolk kilometers van de bui vandaan inslaan? | Gewijzigd: 15 augustus 2012, 22:24 uur, door Robert96
ik rol lekker mn wiegje in en word vast wel wakker van wat er komen gaat!
kreeg net een foto van mijn paps via de whapp.... zag er ruig uit in fryslan!
stuur maar door
night night y'all!
meeste gaat duitsland in
dagen,waarvan...zwaar onweer op 0 dagen,onweer met hagel 4 dagen,onweer met windstoten 1 dagen.NOODWEER 0 DAGEN,alleen het weerlicht gezien verweg 3 dagen, alleen de donder gehoord 5 dagen van het onweer rondom nijmegen,onweer met veel regen 25 mm en meer 2 dagen
Het lijkt me hetzelfde als met de bui in Zeeland; het zou misschien kunnen komen doordat achter een koufront de wind ruimt of doordat de bui een supercell is of door iets anders dat wij niet weten.
Trouwens als je op buienradar 1 uur bliksem kiest dan zie je dat er om de bui in Brabant heen telkens ook enkele ontladingen zijn. Zouden dit positieve CG's zijn die vanuit de top van de wolk kilometers van de bui vandaan inslaan? Ben geen kenner hoor, maar is dat niet door dat het koufront richting Duitsland gaan en zo die buien naar ginds geduwd worden?
Trouwens als je op buienradar 1 uur bliksem kiest dan zie je dat er om de bui in Brabant heen telkens ook enkele ontladingen zijn. Zouden dit positieve CG's zijn die vanuit de top van de wolk kilometers van de bui vandaan inslaan? Ben geen kenner hoor, maar is dat niet door dat het koufront richting Duitsland gaan en zo die buien naar ginds geduwd worden?
Dat lijkt mij waarschijnlijker, trouwens het weer is niet overal hetzelfde, de Eindhovensche cel is volgens mij achter het koufront ontstaan! Maar dat maakt niet uit. De mensen die de cel over zich heen krijgen veel plezier beter dan dat voetbal debakel
Het lijkt erop dat die buien achter het koufront zijn ontstaan dus dat zal nog al moeilijk gaan denk ik.
dagen,waarvan...zwaar onweer op 0 dagen,onweer met hagel 4 dagen,onweer met windstoten 1 dagen.NOODWEER 0 DAGEN,alleen het weerlicht gezien verweg 3 dagen, alleen de donder gehoord 5 dagen van het onweer rondom nijmegen,onweer met veel regen 25 mm en meer 2 dagen
Het lijkt erop dat die buien achter het koufront zijn ontstaan dus dat zal nog al moeilijk gaan denk ik.Even afbeelding: is die zwakke neerslaglijn niet het koufront? er was ook sprake van 2 fronten vlak na mekaar?
Allesinds is de bui (die vlak aan de grens) ontstaan voor die zwakke neerslaglijn.
Edit: die lijn moet wel het koufront zijn, bij de passage ervan dan zakte de temperatuur vrij snel
| Gewijzigd: 15 augustus 2012, 22:44 uur, door Sven
en dat terwijl gemeente woensdrecht vanmiddag een hoge cape had.
is hier tot nu toe helemaal niks gevallen en of gebeurd...
dus zoiets is gewoon nooit te voorspellen..
mensen geniet er nog lekker van deze dame gaat der bed opzoeken...
night all
Misschien iets duidelijker als je je zinnen voorziet van komma's, punten en/of hoofdletters. Kleine moeite, groot plezier voor de lezers.
En om antwoord te geven op je vraag..het klinkt mij als onweer.... | Gewijzigd: 15 augustus 2012, 22:50 uur, door Nonam77