Niet zo scherp denk want ik heb het met mijn telefoon gemaakt. Kwam erg snel aan, helaas ging het langs ons heen maar ik zie dat mijn buurtjes in Hoofddorp/Haarlem het wel hebben gehad... De eerste vanaf mijn voordeur en de laatste 2 vanuit mijn tuin.
| Gewijzigd: 15 augustus 2012, 20:47 uur, door Wendy
http://imageshack.us/photo/my-images/40/buienradars.jpg/
Niet iedere hevige bui is een supercell. Deze ook niet.
De bui in kwestie was een geisoleerde onweersbui, groeide uit tot een kleine squal line en is boven Leiden uitgegroeid tot mega squal line met shelfcloud! Leuke levensloop.
Jah! Ben aan het werk in de Botlek,en viel me al op dat de vliegtuigen rondjes vlogen eer ze mogen landen op Schiphol.
Beste onweer 2012 : Op Dominicaanse Republiek 16 op 17 Juni! Zal nooit in Nederland overtroffen worden.
Voor degenen die wel weer mogen of voor de eerste keer mogen genieten van het onweer, veel plezeir ondanks dat het naast mij ontstaat. Wel nog een harde wind hier die al de hele tijd doorwaait.
Onweersdagen met rukwinden: 4 ---- Matig onweer: 1
Onweersdagen in totaal 2015: 9 ---- Zwaar onweer: 1
Ik zie ze hangen. eerst maar koffie drinken.Ha ja, ik zie het ook, meen zelfs gerommel te horen (heeel vaag), zal westpunt zal bij Baarke denk ik de grens over gaan richting Willem II land. ik verwacht geen sprong naar het westen (onze kant op), Andere kant opgroeien kan nog...
Of de avond ons nog meer zal brengen... Ik denk dat er ten boven de lichtblauwe buienlijn (die van Zeeuws Vlaanderen naar de Frans Belze grens) nog wat kleine kansjes zijn, daaronder niet....
Edit,
Jazeker, gerommel, ten zuid oosten van mij...
| Gewijzigd: 15 augustus 2012, 20:57 uur, door jcroon
Jahaaaaaaaa gelukt om de foto te plaatsen, dan maar via mijn eigen hosting
Dit is het enigste mooie en waardevolle wat er aan de 'bui' is overgebleven, een prachtige lucht. | Gewijzigd: 15 augustus 2012, 20:59 uur, door mrijkhals