Komt eraan,lijkt me duidelijk te zien
Beste onweer 2012 : Op Dominicaanse Republiek 16 op 17 Juni! Zal nooit in Nederland overtroffen worden.
Die is er al hoor, is een kaartje van 20u, in Oost-Vlaanderen wat het toen al maar 22 graden meer.
Is ondertussen hier toch aangekomen die afkoeling.
Komt eraan,lijkt me duidelijk te zien Hoop het
Trouwens, er ontstaat nu een buitje ten oosten van brussel. Momenteel zonder onweer. Maar mischien kan ik het nog van een afstand bekijken.
Onweersdagen met rukwinden: 4 ---- Matig onweer: 1
Onweersdagen in totaal 2015: 9 ---- Zwaar onweer: 1
Antwerpen actueel ook gewoon rond de 23 graden! | Gewijzigd: 15 augustus 2012, 20:34 uur, door thunderfreak
Beste onweer 2012 : Op Dominicaanse Republiek 16 op 17 Juni! Zal nooit in Nederland overtroffen worden.
Het is wel diep irritant dat de NS hier misbruik van maakt, alle treinen op stal zetten.
Misbruik? Goede voorbereiding op mogelijke overlast is misbruik? Wat had je dan liever gehad? Alles lekker laten rijden en dan een blikseminslag op Utrecht Centraal en alles ligt plat? Er is bij de NS zeker ruimte voor verbetering, maar bij sommigen kunnen ze het nooit goed doen.
Ik hou er niet van om ergens op in te haken maar doe het nu toch.
Die hele NS kwestie....
Dom van de NS, zoals ROVER ook al zei de NS moeten JUIST met dit weer een alternatief bieden...
Maar om dit misbruik te noemen... Als de NS meer treinen inzet met dit weer en dan extra toeslag vraagt over een regulier kaartje.. dat is misbruik.
En of die trein nou rijd of stil staat....... 1 Bliksem inslag op Utrecht en het ligt toch wel plat of er 15 of 30 treinen per uur vertrekken....
Maarja, meestal is niet altijd. Nog geen extreme luchten in aantocht.
Een vraag voor de fotografen of kenners: Hoe lang van tevoren zou je een echte flinke wolk aan moeten zien komen?
Op de radar lijkt de bui een V-notch te vertonen (19:35). De squall line beweegt recht naar het noorden terwijl de bui naar het noordwesten beweegt. De bui gaat nu dood maar dat is te verklaren doordat de windshear te zwak is in het gebied waarin hij zich beweegt.
Ik was aan het vliegeren (beter gezegd de vliegertouwtjes uit de knoop aan het halen) dus ik heb ik niet veel foto's gemaakt. Op den duur zag ik een wolkenbasis met daarop steed hoger opbollende torens. Dit zou een flanking line kunnen zijn. Achteraan de 'flanking line' zat een neerslag gebied. Hieronder nog twee foto's. Linksmidden van de eerste foto zou een wallcloud kunnen zijn. Iets naar rechts leken wel downbursts te zitten. Aan de voorkant van het neerslaggordijn zat stratus dat direct de bui ingezogen aan de zijkant van de 'wallcloud'. Bij de tweede foto is dat wat beter te zien.
Zonder dopplersnelheidsbeelden is het moeilijk om met zekerheid te zeggen of het een supercell is (was inmiddels). Dus ik ga ook niet zeggen of het wel of niet een supercell is.
Maxim legde het al uit. En voor de echte kenners was het ook al duidelijk. Geisoleerde onweerscel.
Toen de cell nog vrij fors was beweegde de kern met de zelfde richting mee als de Squal-line,en linker deel wat niks voorstelde losde op. Als hij NW was gegaan had de bui op het moment dat het in volle kracht was richting Hellevoet gegaan inplaats riching Dordrecht in eerste instantie | Gewijzigd: 15 augustus 2012, 20:42 uur, door thunderfreak
Was het hevig in Heerhugowaard?
ja erg hij onstond voor me en werd groter flitsen erachter nu is hij net voorbij veel wind regen het stormt gewoon hier wat een mooi gezicht zo een rolwolk ongeloofelijk hoe stil hij eraan komt dan is hij net boven je langs en hel breekt los top alles op film.
Rover is een belangenorganisatie, die overdrijven altijd enorm, of het nou realistisch is of niet. En inderdaad, de NS moet een alternatief bieden, maar als ze de normale dienstregeling aanhouden en de hele boel loopt vervolgens vast lijkt me dat niet echt gelukt. En ach ja, het is eens een keer wat drukker in de trein nu. Het is nog altijd vakantie, dus het zal wel reuze meevallen.
| Gewijzigd: 15 augustus 2012, 21:16 uur, door Marga
Volg me ook op twitter: https://twitter.com/#!/PhotographyMvA
En like me op facebook: http://www.facebook.com/MaximVanAsseldonkPhotography
Niet iedere hevige bui is een supercell. Deze ook niet.
Volg me ook op twitter: https://twitter.com/#!/PhotographyMvA
En like me op facebook: http://www.facebook.com/MaximVanAsseldonkPhotography