Veel schrijf ik niet hier, lezen doe ik hier veel. Ook bij alle apocalyptische voorspellingen van de afgelopen maanden heb ik me stil gehouden omdat ik oud en wijs genoeg ben om te weten dat onweer voornamelijk nowcasten is. Gebleken is dan ook dat er veel "paniek-om-niks"is geweest. De spanning vooraf blijft natuurlijk altijd leuk, en het lezen van de vaak waardevolle bijdragen hier is ook een genoegen. Ook ik heb nu weer last van voorpret of voor-spanning of hoe je het ook wilt noemen, en ik reageer nu maar toch. Het blijft nowcasten, maar onweer komt er zeker. Waar precies en hoe hevig precies is nu, zoals nooit, te voorspellen, maar spannend blijft het en velen van ons zullen op hun wenken worden bediend. Veel plezier en weest voorzichtig!
dank u, veel plezier voor jou ook en bedankt voor uw bijdrage!
Ik hoop vanavond en zondagavond geen PukkelPop praktijken mee te gaan maken, maar als het gebeurd heb ik mijn camera bij me.
Wish me luck, en ja ik doe voorzichtig
Ik denk dat met name zondag oververhitting en uitdroging wel eens de grotste problemen zou kunnen geven. Hoewel ik weet dat Lowlands een uitgebried calamiteitenplan heeft kan ik me voorstellen dat een dag felle zon met temps van +30 niet helemaal vooraan in dat plan staat. Maar ik vretrouw er op dat medische deskundigen daar wel rekening mee houden, vooral zaak voor de overige medewerkers dat ze waar mogelijk op uitdrogingsverschijnselen bij gasten zullen letten, die zullen zich er in de "hitte van het festivalgebeuren" wellicht niet meteen zelf van bewust zijn.
Overigens hoeven dergelijke temperaturen helemaal geen probleem te zijn als je maar een beetje uitkijkt en voldoende vocht en mineralen naar binnen werkt. En misschien toch een idioot hoedje op je kop. Wie deze regels in acht neemt kan een hele zondag gewoon lekker uit zijn dak gaan.
Voor vanavond, juist de voorbereidingen van een festival zijn het meest "windgevoelig"dus ik hoop voor je dat het overwaait.
| Gewijzigd: 15 augustus 2012, 15:30 uur, door Marga
Dat zou dan geen verassing meer zijn;) Maar het moet er een keer uit, als we alle verschillen naast elkaar leggen.
Hier waait het op grondniveau al goed ! Nu de waardes en wolken nog.
Foto: Paul O'Hagan http://www.onweer-online.nl/forum/topic/35392/ierland-maakt-zich-op-voor-zomerstorm-weeralarm/ | Gewijzigd: 15 augustus 2012, 15:01 uur, door Stormpie
Indeed, en laat het in de tussentijd maar lekker broeien! geniet ervan.
Even wat pagina's gelezen en het geneuzel over dat we niks krijgen begint al weer
Snap sowiezo niet waar de 16:00 vandaan wordt gehaald met betrekking tot het onweer
want de eerste buien zullen tussen 18:00 en 19:00 pas Zeeland bereiken. Voor de mensen
die zeggen dat ze nog niks zien zou ik zeggen kijken op de europese satteliet foto's richting
Zuid-West Frankrijk en trek je conclusie
Licht en lullig onweer : 2
Behoorlijk onweer: 1
Zwaar onweer: 1
Kijk dat zijn de verschillen waar ik op doelde..
Ps. leuke 2 leuke lijnen aan het ontstaan boven la France.
Welke zullen we in de gaten moeten houden / draaien ze nog bij vraag ik als groentje.