Leg op je auto diverse (uitgevouwen) kartonnen dozen en leg er een dekzeil overheen en span deze onder je auto door vast.
ps... het is niet zeker of er wel zulke grote hagelstenen komen, het is een experimentele forecast !!
Ik hoop trouwens dat we gespaard blijven deze avond met de wedstrijd België - Nederland. Laat het maar even ander half uur droog blijven dan.
ps... het is niet zeker of er wel zulke grote hagelstenen komen, het is een experimentele forecast !!
Dat is ook mijn vraag, waar kan ik volgen wat de voorspellingen voor mijn regio met betrekking tot hagel zijn?
2013: 3 onweersdagen
2014: 7 onweersdagen
Leg op je auto diverse (uitgevouwen) kartonnen dozen en leg er een dekzeil overheen en span deze onder je auto door vast. ...
Of in je auto stappen en voor de bui uit blijven rijden. Kan je mooi voortdurend foto's maken van het onweer en je zit veilig voor de bliksem. Niet te lang stil blijven staan....de bui trekt snel!!
Cape van bijna 1200 in mijn omgeving. | Gewijzigd: 15 augustus 2012, 11:52 uur, door thunderfreak
Beste onweer 2012 : Op Dominicaanse Republiek 16 op 17 Juni! Zal nooit in Nederland overtroffen worden.
ETO's voorspelling van deze ochtend.
www.etobenelux.blogspot.com | Gewijzigd: 15 augustus 2012, 12:12 uur, door charrly
Even de tekst bij het plaatje: (vandaar dat ik het plaatje heb laten staan, mods)
'Niveau 1 werd uitgegeven voor Centraal, Oost en Zuidoost Engeland, voor de Westelijke Beneluxlanden en de Noord-centraal Frankrijk voor zware windstoten, buitensporige neerslag en in mindere mate voor Tornado's en grote hagel.
Binnen niveau 1 werd niveau 2 uitgegeven voor centrale delen van de Benelux, waar de kans op zwaar weer binnen deze zone het hoogst lijkt.'
| Gewijzigd: 15 augustus 2012, 12:01 uur, door Ben47
RTL weet net zoveel als wat er hier vermeld word. KAN op niks uitlopen,maar het KAN ook heftig uitpakken,ligt er maar aan wat er de komende periode tot aan Zondag nog gaat verschuiven etc etc. Hoop zelf dat de cape wat minder word.
Beste onweer 2012 : Op Dominicaanse Republiek 16 op 17 Juni! Zal nooit in Nederland overtroffen worden.
www.etobenelux.blogspot.com ale Limburg valt weer buiten de boot zo te zien
Gelieve geen afbeeldingen te quoten en als ik die Estofex kaart bekijk ligt Limburg redelijk in de "warzone". Alle berichten die handelen over geklaag en in de aard zijn van: "oh ik krijg weer niets" enz worden direct verwijdert. | Gewijzigd: 15 augustus 2012, 12:18 uur, door Bart Standaert
Vanavond trekt de regen- en onweerzone verder naar het noorden en het oosten van het land, terwijl de activiteit wat lijkt af te nemen. De kans op onweer, met hagel en rukwinden tot rond 80 km/h blijft echter bestaan.
En als ik heel eerlijk ben, ik zie nog helemaal geen buienlijn op Nederland afkomen, of is het die bui die nu boven midden Frankrijk hangt? Die moet zich dan nog even flink gaan ontwikkelen, wil dat voor noodweer zorgen.
level 4 bestaat niet eens lol of op waar baseer jij je level op?
Het gaat niet om Estofex hier...
Hagel, wind of donderbui
Overhemd of wintertrui
t'is niet omdat ge van rotterdam zijt da ge een grote teut moet opzetten. en ik baseerde mij op het kaartje van de onweerintentsiteit
Nee,zo is het niet.
Level 1 tot 5 staat momenteel op de kaart.
Gaat om ETO kaart Jim,die je zelf in kopieerde. staat er toch duidelijk.
En klagen,hebben we een klaag topic voor.
Cheers
| Gewijzigd: 15 augustus 2012, 12:35 uur, door thunderfreak