Bedankt de wilp..kon hem niet goed krijgen vanaf buienradar...Its a Beast
graag gedaan - noem me maar Dennis
Naar mijn menig gaat knmi nog zwaar aanpassen en komen..Drenthe,groningen en friesland er gewoon bij: niet om het 1 en ander maar met deze tempraturen en zon front..Lijkt me sterk dat het abrubt uit elkaar valt(zal je net zien)Ik ga er niet vanuit
Toch meen ik dat ervaring boven exacte kennis kan en zal lijden tot betrouwbare verwachtngen en voorspellingen. Uw "zal je net zien" lijkt mij vooral gebaseerd op "ervaring" en ik denk daarom ook dat we serieus rekening moeten houden met het uit elkaar vallen van het front als het de buitenwijken van Antwerpen bereikt.
Dat heb je goed gezien Dennis. Mooi om te zien die krul. Je ziet zelfs de schaduw links naast de bewolking. Die zal vrij hoog zijn.
Overigens die krul aan de rechterkant met het centrum links van Kiev blijft onveranderd op z'n plaats krullen.
Hier nogmaals met bliksem.
| Gewijzigd: 15 augustus 2012, 09:16 uur, door Ben47
Bron: Modellzentrale.de Dat lijkt, voor het grootste deel van het land wel mee te vallen Alleen NW Nederland mag de laarsen aantrekken op basis van dit kaartje, groottse deel zal 5-10 mm per uur krijgen in een buienzone die in een uur over trekt.
Ik weet niet precies hoe laat het daar los gaat....iemand een idee?
Ik weet niet precies hoe laat het daar los gaat....iemand een idee?
Ik denk tussen vanmiddag en morgen middag . Nee, serieus nu, Dat zal in de loop van de avond zijn. Tip is om gewoon de berichtgeving en de buienradar te volgen. Waar en wanneer is moeilijk te zeggen wegens het ontbreken van een glazen bol .
Ik weet niet precies hoe laat het daar los gaat....iemand een idee? Het wordt begin avond in Zeeland verwacht. Dus bij jou om ...18 59u en 37 sec. Dan ben je wel weer terug denk ik. Maar er kan altijd een (onweers)bui vooraf vallen. Dus opletten.
Kan je ook een grove voorspelling doen qua tijd dat het zeeland binnen komt geschoven ?.
...Een precieze voorspelling kan ook hoor! Om 18.03u en 35 sec komt het front Zeeland bij Cadzand binnen hobbelen. Het bestelt daar eerst een portie mosselen en twijfelt of hij de Noordzee op zal gaan of naar Duitsland. Wordt het niet eens met zichzelf en splitst zich in tweeen. De ene helft neemt de Noordzeeroute en de andere de 'Duvel'route richting Duitsland. lololololol.......
Au !!...... heb het al eens meegemaakt stond ik onder een partytent die al redelijk verweert was door de zon, mooi dat ze er dwars doorheen kwamen.
Stond ik daar met mijn fotostatief haha...
KMI: "Deze namiddag en vooral vanavond is er onweer mogelijk dat plaatselijk hevig kan zijn en kan gepaard gaan met wolkbreuken, hagel en windstoten tot 80km/u."
KNMI: "Kans op onweersbuien, mogelijk met windstoten / Tijdens buien is er kans op zware windstoten tot ongeveer 80 km/uur"
Bron: Meteoalarm
Ik hoop dat het vandaag lekker bakken wordt voor de meeste (vrije) mensen met als toetje, een heerlijke onweersbui met weinig overlast.
Even een vraag aan de experts hier:
is het niet mogelijk dat de twee fronten in elkaar overlopen OF dat deze elkaar juist gaan opheffen?
(ik hoop op het eerste, wat dan voor één groot complex gaat zorgen) | Gewijzigd: 15 augustus 2012, 10:25 uur, door Thunder84