Weet niet welke kaarten ik gebruik maar daar staan geen Cape waarden van 200 op Eerst maar eens zien of en hoe ze de rijn overkomen. Bovendien, op de buienradar lijkt het heel wat maar de satelliet laat weinig spannends zien tot zover..
200 moet uiteraard 2000 zijn, stom
Berichten samengevoegd door Bronk
Warmte onweer zoals vandaag | Gewijzigd: 14 augustus 2012, 19:10 uur, door thunderfreak
Beste onweer 2012 : Op Dominicaanse Republiek 16 op 17 Juni! Zal nooit in Nederland overtroffen worden.
Warmte onweer zoals vandaag Het gaat niet om de duur, maar om de intensiteit.
Overigens komt er wel degelijk een koufront over volgens KNMI.
'Morgen diept een randstoring ten zuidwesten van Ierland behoorlijk uit en trekt langs de Ierse westkust naar het noorden. Het bijbehorende frontensysteem trekt morgen in de loop van de avond en begin van de nacht van zuidwest naar noordoost over het land. (koufront met dubbelconstructie).
De potentie voor zwaardere buien is echter duidelijk aanwezig, er is meer CAPE, windschering en een eventuele trigger kan het koufront zijn. De diffluente hoogtestroming en splitsende jet kunnen een eventuele lijn wel deformeren of zelfs uiteentrekken. Het huidige verwachte neerslagpatroon suggereert dit ook al enkele runs achter elkaar. Een actief deel trekt over zee noordwaarts (meeste PVA), terwijl het zuidoostelijk deel over België of het zuiden oostwaarts lijkt te trekken (gebied met hoogste CAPE-waarden). Zie ook modelbeoordeling.
Met een INDECS van 90% is de kans op onweer groot. ' | Gewijzigd: 14 augustus 2012, 19:30 uur, door Ben47
Warmte onweer zoals vandaag
Dit is het betreffende front waar het op moet gaan gebeuren volgens mij.
Zal geen uren spektakel worden denk ik zo.
Ze verwachten wel een lagere toppen bij het KNMI:
"Toppen van Cb?s lijken deze run wat lager uit te komen FL300 i.p.v. FL400. Vooralsnog is de basis hoog "
| Gewijzigd: 14 augustus 2012, 19:35 uur, door Jo Capelle
Toppen van vandaag reikte met moeite de 10 km. En dan zouden ze morgen nog lager moeten zijn,ben benieuwd hoe lager hoe minder actief de buien zijn ook.
Ach,het blijft nowcasten tot diep in morgen. | Gewijzigd: 14 augustus 2012, 19:45 uur, door thunderfreak
Beste onweer 2012 : Op Dominicaanse Republiek 16 op 17 Juni! Zal nooit in Nederland overtroffen worden.
TEKST WEGGELATEN......
Effe off topic, ik was in amerfoort (dierentuin) en kreeg begin van de middag hoofdpijn, later ging het los daar.
ps. heb ik trouwens nooit eerder gehad.....
| Gewijzigd: 14 augustus 2012, 19:52 uur, door Jo Capelle
TEKST WEGGELATEN......
Effe off topic, ik was in amerfoort (dierentuin) en kreeg begin van de middag hoofdpijn, later ging het los daar.
ps. heb ik trouwens nooit eerder gehad.....
Heb dat altijd,al van kleins af aan,en heb er aardig wat vertrouwen in,dus heb nu mijn twijfels of het daadwerkelijk ''los'' gaat.
On-topic maar weer.
Kaartje laad niet helaas.
Dan maar zo,
Gfs laat de meeste Neerslag via de Noordzee gaan. (Bron: kaarten van Lightning Wizard.com)
EDIT: Lichte hoofdpijn,raar maar waar!
| Gewijzigd: 14 augustus 2012, 20:02 uur, door thunderfreak
Heb dat altijd,al van kleins af aan,en heb er aardig wat vertrouwen in,dus heb nu mijn twijfels of het daadwerkelijk ''los'' gaat. .......Misschien krijg je morgenmiddag pas hoofdpijn, of heb je het standaard een dag vantevoren?
Ik ga m'n camera opladen, ik moet wel tot 20.00 uur werken maar dan zou ik vanaf die tijd foto's kunnen maken.
Vraag me wel af of het wel echt losgaat, maar we wachten het gewoon rustig af
De voorpret is ook al leuk!
| Gewijzigd: 15 augustus 2012, 08:52 uur, door Marga
Onweersdagen: 7 april; 23 april; 25 april;
EDIT: Lichte hoofdpijn,raar maar waar!
Dat het zich splitst sluit KNMI ook niet uit. 'Een actief deel trekt over zee noordwaarts (meeste PVA), terwijl het zuidoostelijk deel over België of het zuiden oostwaarts lijkt te trekken (gebied met hoogste CAPE-waarden).'
We zullen het gewoon moeten afwachten.
Enne, ik heb geen hekel aan je, maar eh, krijg maar meer hoofdpijn.... (Tegelijk bied ik je aan om je hoofdpijn middels acupressuur te verhelpen, hoor. Je woont vlakbij dus...)
Het zijn 923 frames opgenomen in 1 uur en 16 minuten gemonteerd op 15 frames per seconde.
Helaas zakte tijdens het filmen de camera iets omhoog (omhoog?? dat kan toch niet.....? Ja toch wel! ).
Grts Martin | Gewijzigd: 14 augustus 2012, 21:10 uur, door Kannegieter
... Heel goed gedaan en mooi om te zien. Maar van culumonimbus (stapelwolk waaruit neerslag valt) is hier geen sprake. Dit zijn cumuluswolken die niet hoog door ontwikkelen.
Het zijn 923 frames opgenomen in 1 uur en 16 minuten gemonteerd op 15 frames per seconde.
Helaas zakte tijdens het filmen de camera iets omhoog (omhoog?? dat kan toch niet.....? Ja toch wel! ).
Grts Martin
Mooi gedaan, grappig dat vliegtuig opeens. Niet zo storend dat het naar boven is gezakt. | Gewijzigd: 14 augustus 2012, 21:23 uur, door thunderstorms_4ever
Onweersdagen met rukwinden: 4 ---- Matig onweer: 1
Onweersdagen in totaal 2015: 9 ---- Zwaar onweer: 1