het zakt stevig in. Raar hoor.
Komt door de wind vanaf Zee die her en der tot 4 aangetrokken is.
Beste onweer 2012 : Op Dominicaanse Republiek 16 op 17 Juni! Zal nooit in Nederland overtroffen worden.
Ha, en het knmi waarschuwt juist vanaf 1400 voor onweer. lol
En op 14:20u weer terug. Niet te snel opgeven!
Ha, en het knmi waarschuwt juist vanaf 1400 voor onweer. lol
En op 14:20u weer terug. Niet te snel opgeven!
lol, zag het, en hier hoor ik ook gerommel nu. hahaha
Lifting tussen -1 en -3. Convectie 0,0
Veel verstand heb ik er (nog) niet van, maar ik maak hieruit op dat het ontstaan van hoge cumulonimbussen bij ons in de regio niet erg groot is en de kans op hagel klein. Klopt dat?
Grts Martin
weerbulletin voor de luchtvaart van 13.30u
geldig van 14 tot 20u
Situatie:
Een vore van Noord-Holland naar de achterhoek beweegt met ca. 9km/u Noordoostwaarts.
Noordoost van de vore voert een Zuidoostelijke stroming continentaal polaire lucht aan.
Bij en ten zuidwesten van de vore is de aanwezige lucht vochtiger.
Significant weer:
Bij en ten zuidwesten van de vore enkele geïsoleerde matige regen- en onweersbuien, mogelijk lokaal met hagel.
Tijdens het typen begint het flink te regenen
Berichten samengevoegd door Bronk Excuses, zou er de volgende keer rekening mee houden. | Gewijzigd: 14 augustus 2012, 15:34 uur, door Arnhemnoord
Niets is te voorspellen, maar ik denk dat de temp hier niet hoog genoeg is.
Morgen kan alle kanten op het kan een spectakel worden maar het kan ook (voor vele) tegen gaan vallen.
Het blijven kansen....
Bron KNMI:
Morgen:
De diffluente hoogtestroming kan een eventuele lijn wel deformeren of zelfs uiteen trekken.
Het huidige verwachte neerslagpatroon suggereert dit ook al enkele runs achter elkaar:
Een actief deel trekt over zee noordwaarts (meeste PVA), terwijl het zuidoostelijk deel over Belgie of het zuiden
oostwaarts lijkt te trekken (gebied met hoogste CAPE-waarden).
Iets om de komende runs goed in de gaten te houden.
| Gewijzigd: 14 augustus 2012, 15:53 uur, door Jo Capelle
bui zit op ten oosten van nijmegen in het nederland/duits grens gebied en trek langzaam noordwaarts nog steeds geen regen,begint wel wat meer te waaien nu
Berichten samengevoegd door Sanwa
dagen,waarvan...zwaar onweer op 0 dagen,onweer met hagel 4 dagen,onweer met windstoten 1 dagen.NOODWEER 0 DAGEN,alleen het weerlicht gezien verweg 3 dagen, alleen de donder gehoord 5 dagen van het onweer rondom nijmegen,onweer met veel regen 25 mm en meer 2 dagen
Echt balen, zat op dat moment in Voorthuizen en heb maar 5 rommels in de verte gehoord. Wel erg dreigende luchten gezien, maar dat was het ook.
Onweersdagen 2014: 24
Onweersdagen 2015: 9
Onweersdagen 2016: 10
Onweersdagen 2017: 7
dagen,waarvan...zwaar onweer op 0 dagen,onweer met hagel 4 dagen,onweer met windstoten 1 dagen.NOODWEER 0 DAGEN,alleen het weerlicht gezien verweg 3 dagen, alleen de donder gehoord 5 dagen van het onweer rondom nijmegen,onweer met veel regen 25 mm en meer 2 dagen