BEWOLKING: Ingekort door Tatanka
vandaag het meest in het zuiden en westen van het land. De CAPE-waarden gaan vandaag veelal naar waarden tussen de 100-500 J/kg, op sommige plekken naar 500-1000 J/kg. De forcering zal moeten komen van wat convergentie nabij de vore en vanmiddag en begin van de avond ook door convectie vanaf de grond
Neerslag: Ingekort door Tatanka
In het zuiden van het land is aan het einde van de nacht al een enkele buitje ontstaan, maar deze stelt nog weinig voor. Hirlam, EC laten vanochtend voor het zuiden al inderdaad een zwak neerslagsignaal zien, Harmonie pas vanaf de middag. Dit neerslagsignaal breidt zich gedurende de dag geleidelijk uit naar het noorden en houdt komende nacht aan.
De kans op onweer is in KOUW vanmiddag in het zuiden ca. 40%. INDECS laat voor later vanmiddag en vanavond waarden rond de 60% zien
Bron: Knmi
Edit: covectielijn te zien op Kaartje die Roel heeft gepost iets eerder dus als gepland..Mvg Tatanka
| Gewijzigd: 13 augustus 2012, 10:20 uur, door Tatanka
Hoewel het KNMI vandaag niet waarschuwt voor windstoten bij onweer, is de kans daarop bij (onweer)buien altijd aanwezig. | Gewijzigd: 13 augustus 2012, 10:28 uur, door Ben47
In zeeland is de wind gedraaid en het klaart daar flink op !
Denk dat het in het zuidwesten wel eens mooi weer kan gaan worden ! (toch nog naar de hoek !)
Deelt iemand deze mening ? | Gewijzigd: 13 augustus 2012, 11:01 uur, door Jo Capelle
Is moeilijk te zeggen maar de kaartjes van GFS laten dit zien:
De neerslag om 21:00:
| Gewijzigd: 13 augustus 2012, 11:57 uur, door Coennn
wij liggen op ramkoers wat betreft de rode pit in middenNL, maar het lijkt alsof de activiteit voor de rivieren afzwakt
| Gewijzigd: 13 augustus 2012, 17:37 uur, door Marga
Was ook niet voorpeld he!
Wel de kans op een bui,en daarbij hoort nu eenmaal bewolking.
Beste onweer 2012 : Op Dominicaanse Republiek 16 op 17 Juni! Zal nooit in Nederland overtroffen worden.
Was ook niet voorpeld he!
Wel de kans op een bui,en daarbij hoort nu eenmaal bewolking.
Wordt geen spektakel vandaag idd maar niet voorspeld is niet juist
vandaag het meest in het zuiden en westen van het land. De CAPE-waarden gaan vandaag veelal naar waarden tussen de 100-500 J/kg, op sommige plekken naar 500-1000 J/kg. De forcering zal moeten komen van wat convergentie nabij de vore en vanmiddag en begin van de avond ook door convectie vanaf de grond.
In het zuiden van het land is aan het einde van de nacht al een enkele buitje ontstaan, maar deze stelt nog weinig voor. Hirlam, EC laten vanochtend voor het zuiden al inderdaad een zwak neerslagsignaal zien, Harmonie pas vanaf de middag. Dit neerslagsignaal breidt zich gedurende de dag geleidelijk uit naar het noorden en houdt komende nacht aan.
De kans op onweer is in KOUW vanmiddag in het zuiden ca. 40%. INDECS laat voor later vanmiddag en vanavond waarden rond de 60% zien
En Kijk ook nog eens naar de begin bericht van onze weerman Barts
Mvg Tatanka
Waarschuwing vooraf vanwege onweer,
waarschuwingsniveau oranje verwacht
geldig van: maandag, 13. aug 2012, 13:15 uur
geldig tot: maandag, 13. aug 2012, 20:00 uur
geldig voor: alle hoogtes
het kan de klapper van het jaar zijn want zulke stp en cape waardes tegelijkertijd heb ik in een lange tijd niet gezien
nu moet de andere puzzelstukjes nog in elkaar vallen | Gewijzigd: 13 augustus 2012, 14:34 uur, door NitroGenetics
het kan de klapper van het jaar zijn want zulke stp en cape waardes tegelijkertijd heb ik in een lange tijd niet gezien
nu moet de andere puzzelstukjes nog in elkaar vallen
hoe is de stp dan
Hoezo 'de enorme cin'?
Zie ik in ieder geval niet op dit kaartje terug:
cape waardes is anders dan cap waardes je mag dan nog 4000 cape hebben maar als er een cap ofwel cin in de weg zit heb je een trigger nodig
voor het ontstaan van buien
EDIT:kaarten van gfs laten eff wat anders zien :p
hoe dan ook weer trug ontopic heb tevens mijn berichten in het algememe onweerkskansen geplaatst waar het hoort xD | Gewijzigd: 13 augustus 2012, 17:38 uur, door Marga
voor het ontstaan van buien EDIT:kaarten van gfs laten eff wat anders zien :p
Kortom: het heeft nog absoluut geen zin om naar zondag te kijken. Woensdag moeten we eerst maar eens zien. Daarnaast lijkt het me heel sterk dat dat de knaller van het jaar gaat worden met de huidige waardes. Cape is ok, maar de dynamiek is absoluut niet indrukwekkend te noemen. | Gewijzigd: 13 augustus 2012, 17:38 uur, door Marga
Volg me ook op twitter: https://twitter.com/#!/PhotographyMvA
En like me op facebook: http://www.facebook.com/MaximVanAsseldonkPhotography
Kortom: het heeft nog absoluut geen zin om naar zondag te kijken. Woensdag moeten we eerst maar eens zien. Daarnaast lijkt het me heel sterk dat dat de knaller van het jaar gaat worden met de huidige waardes. Cape is ok, maar de dynamiek is absoluut niet indrukwekkend te noemen.
hoe kom je in godsnaam erop dat dynamiek niet goed is?? het zijn vereweg de beste kaarten van dit jaar lol
ook de cape geeft 3000+ aan dus snap niet dat je de cape maar oke vind :p
run EC zowel GFS zijn het hier duidelijk over eens
| Gewijzigd: 13 augustus 2012, 15:09 uur, door NitroGenetics