Even offtopic, maar best belangrijk:
18Z wil toch zeggen UTC? Dus 20:00 uur MEZT?
Dit wil zeggen lokale tijd.
Toch vraag ik me af waarom men de letter "z" gebruikt...
Rotterdam dan. in deze regio geen klagen gehad. Tel de dagen lekker door zo. Omgeving Bergen op Zoom loopt niet geheel lekker,maar Juli (Datum weet ik even niet) was zeker noemenswaardig ook voor Bergen Op Zoom begon in de avond en hield lang aan het onweer! Zo waren er nog enkele dagen di seizoen waarbij ook daar beste buien overtrokken. Om nu gelijk te zeggen ''niks noemenswaardigs tot nu toe'' lijkt me heeeel erg sterk,of je moet onder een steen gelegen hebben een tijd.
Nou ik heb echt niet onder een steen gelegen, en woon niet bij bergen op zoom maar op walcheren.
Hier inderdaad door de invloed van de zee niks serieus gebeurd de laatste jaren,
Voorbij Goes is het al een stuk beter geweest wat dat betreft!@
2013: 3 onweersdagen
2014: 7 onweersdagen
Nou......
Dit bericht was niet voor jou,de volgende was voor jou
| Gewijzigd: 13 augustus 2012, 17:37 uur, door Marga
Beste onweer 2012 : Op Dominicaanse Republiek 16 op 17 Juni! Zal nooit in Nederland overtroffen worden.
Wat een dag vandaag,.... heerlijk. Volle zon met 28 graden in de tuin.... een geweldig einde van de grote vakantie.
Nu alleen de vraag die ik al een aantal posts niet meer heb gezien.... .... wat gaat de voorspelling worden voor morgenavond/nacht.
Om het ge-post van ZULU uit de wereld te helpen.... http://www.timezoneconverter.com/cgi-bin/tzc.tzc ... de timezone converter... !!
En nu weer verder met de onweerskansen van 13 tm 15 :o)
| Gewijzigd: 12 augustus 2012, 23:31 uur, door mrijkhals
'De kans op onweer is nog klein, INDECS komt maandagmiddag en -avond op 37% kans. Dit is iets hoger dan in de vorige run.
Cape komt maandagmiddag/-avond in een klein gebied boven het zuiden van het land met waarden tot 1500.
Er is dus een kleine kans op een bui en daarbij opnieuw een een niet al te grote kans op onweer.
HiRLAM is erg vroeg (06UTC) met het berekenen van een bui in het zuidwesten en laat de buien vervolgens over het westen van het land naar het noorden trekken.
Harmonie komt later met de buien(ongeveer 15 UTC) boven de Kempen en laat het bij de Nederlandse grens verpieteren, om vervolgens boven het zuidwesten van het land iets te berekenen.'
Dan is het België - Nederland, en dan mag het voor mij wel mooi weer worden!
Laat die onweersdag maar opschuiven naar donderdag dan
Laat maar beter op woensdag Pukkelpop start donderdag.
Ik zou vandaag naar hoek van holland willen met mijn zoon.
Iemand enig idee of het daar mooi weer gaat worden ?
Zie dat de (buien) zone precies over dit gebied ligt.
Maar zie ook opklaringen ten zuiden ervan.
Iemand enig idee of het daar (tijdelijk) mooi weer wordt ?
Cape ECMWF:
Neerslag:
Windschering:
Hagelgrootte:
| Gewijzigd: 13 augustus 2012, 08:53 uur, door Bart Standaert
Denk dat je je niet echt zorgen moet maken. De dag zal er daar grotendeels droog verlopen. Al is de kans op een lokaal ploffertje nooit geheel uit te sluiten. Naar de avond toe vergroot wel de kans op buien met onweer. | Gewijzigd: 13 augustus 2012, 08:55 uur, door Bart Standaert
Die buitjes in het Zuidwesten en Zuiden ontwikkelen zich toch wel behoorlijk snel. Reeds meerdere rode pitten en behoorlijke hoogte. Ze bereiken reeds het midden van het land.
| Gewijzigd: 13 augustus 2012, 09:52 uur, door Ben47