...(worst scenario) model nog steeds uit te gaan komen....
...
Ben jij een script aan het schrijven voor het vergaan van de wereld of kan je dit ook op kaartjes laten zien?
Nee ben zeker geen script aan het schrijven, al lijkt het volgens jou daar wel op...
Zondvloedachtige neerslag ja...daar heb ik het over...
En op de kaartjes laten zien:
misschien zegt dit genoeg ?????
Nee heb het niet over het vergaan van de wereld, maar zeer heftige neerslag signalen die we niet snel zien in ons kikkerlandje....
Overtuigd genoeg ?
Nog een GFS model dan maar om het nog even te bevestigen voor de on-overtuigde mensen hier....
Denk je er anders over....laat het maar weten... natuurlijk is alles nowcasten geblazen, maar dit staat al enkele dagen op de kaartjes....en veranderd tot nu toe NIET!!!!
| Gewijzigd: 12 augustus 2012, 00:09 uur, door mbouman
De Oper op de Europese 15 daagse (run 12 UTC) verwacht een topneerslag van 4 mm. De Amerikaanse een topneerslag van 8 mm in de nacht van woensdag op donderdag.
Bij elkaar over een langere periode zal dat 3 a 4 keer zoveel kunnen zijn, maar dat is allemaal nog onzeker. Voor hetzelfde geld komt de verwachting van 1 member uit die voor een topneerslag van 14 mm (Eur), resp 17mm (Am) gaat. Of die van de members die voor de 0 mm gaan.
We zullen het gewoon moeten blijven volgen. Temperatuur is al moeilijk op termijn te goed te verwachten, laat staan neerslag. Bij buiige neerslag is ook niet te voorspellen waar het meeste zal vallen.
Overigens waardeer ik het dat je er alsnog kaartjes bij hebt geleverd. Ik nodig je uit dat bij volgende berichten direct te doen, anders lijkt het zeker een script voor een horrorzomer.... | Gewijzigd: 12 augustus 2012, 00:35 uur, door Ben47
De Oper op de Europese 15 daagse (run 12 UTC) verwacht een topneerslag van 4 mm. De Amerikaanse een topneerslag van 8 mm in de nacht van woensdag op donderdag.
Bij elkaar over een langere periode zal dat 3 a 4 keer zoveel kunnen zijn, maar dat is allemaal nog onzeker. Voor hetzelfde geld komt de verwachting van 1 member uit die voor een topneerslag van 14 mm (Eur), resp 17mm (Am) gaat. Of die van de members die voor de 0 mm gaan.
We zullen het gewoon moeten blijven volgen. Temperatuur is al moeilijk op termijn te goed te verwachten, laat staan neerslag. Bij buiige neerslag is ook niet te voorspellen waar het meeste zal vallen.
Overigens waardeer ik het dat je er alsnog kaartjes bij hebt geleverd. Ik nodig je uit dat bij volgende berichten direct te doen, anders lijkt het zeker een script voor een horrorzomer....
Daar heb je gelijk in... zal voortaan als ik een melding doe direct een kaart erbij plaatsen... laten we vrolijk afwachten waar dit toe eindigd.
Nogmaals tot op heden zie ik ook op andere kaarten meer neerslag signalen die sterker zijn dan normaal... laten we tot woensdagavond wachten, en daarna er nog eens over discussieren.... altijd leuk toch zo'n uitdaging ?
Evenals zegmaar de lijntjes in de pluim verwachting ver weg worden er overdreven grote neerslag signalen gegeven,en op de dag is daar weinig van over.
25 mm in 12 uur tja heb je op herfsdagen ook en dan vaak het dubbele zeg me dus niet zoveel verder.
Beste onweer 2012 : Op Dominicaanse Republiek 16 op 17 Juni! Zal nooit in Nederland overtroffen worden.
eindelijk de hoogste cape en tornado parameter boven mijn regio,nu klaag ik niet meer
Waardes zijn mooi toegenomen, ja. Maar dat betekent niet dat het daadwerkelijk op jouw plaats gaat onweren, aan de hand van deze kaarten kun je wel zien hoe zwaar ze kunnen uitpakken.
Onweersdagen 2014: 24
Onweersdagen 2015: 9
Onweersdagen 2016: 10
Onweersdagen 2017: 7
Dat is nog altijd geen garantie dat het bij jou woensdag dan ook daadwerkelijk los gaat Het is nog een paar dagen afwachten wat de kaarten nog gaan doen.
Onweersdagen: 0
Pluim Temperatuur, Cape en Neerslag.
Neerslag pluim regio Zuidwest obv run 110812 12UTC. Voor de nacht van woensdag op donderdag schiet de Control erg ver uit. De Oper zit bij op een derde daarvan. De onzekerheid is dus nog vrij groot. Wel heel veel leden (groene lijntjes) geven aardig wat neerslag aan.
(zie update)
Update 12:05u
En weg is de neerslagpiek van de Control (zelf niet eens een Oper) voor aanstaande woensdag/donderdag in de run van 00UTC (2u afgelopen nacht)
| Gewijzigd: 12 augustus 2012, 12:12 uur, door Ben47
3daagjes dat moet lukken
Je weet maar nooit met GFS etc. die gaan nog wel 40x veranderen wat CAPE en LI betreft...
Maar ja... laten we hopen op flink onweer! Zou een mooie afsluiting van mijn schoolvakantie kunnen zijn...
kansen voor woensdag schat ik op 40% puur gebaseert op timing tempraturen zakken al na 6 uur en daarme verdwijnt de energie
wrm 40%? die kans is groot omdat ik toch wel een kans zie voor een MCS die mogenlijk wel voor wat leuks kan gaan zorgen inde avond en nachturen kan een helse spectacel worden want het dynamische kant van het weer zit nog wel goed en dus kunnen buien nog altijd pittig en gevaarlijk zijn in de nacht.
dit is slechts mjn relatischiche mening hoe graag ik het ook wil dat het noodweer wordt | Gewijzigd: 12 augustus 2012, 14:40 uur, door NitroGenetics
kansen voor woensdag schat ik op 40% puur gebaseert op timing tempraturen zakken al na 6 uur en daarme verdwijnt de energie
wrm 40%? die kans is groot omdat ik toch wel een kans zie voor een MCS die mogenlijk wel voor wat leuks kan gaan zorgen inde avond en nachturen kan een helse spectacel worden want het dynamische kant van het weer zit nog wel goed en dus kunnen buien nog altijd pittig en gevaarlijk zijn in de nacht.
Stukjes geknipt mischien kan je het even wat beter toelichten zie tektst(boven)tussen sisser bovenste stuk en Helse spectacel(onder) zit nog al een verschil ik neem aan dat je in de bovenste stuk over Woensdag hebt....Zou eerder mijn geld op woensdag zetten..kan je sneller pinnen die plume is ook nog een week weg | Gewijzigd: 12 augustus 2012, 15:10 uur, door Tatanka
Timing ongunstig: Timing is niet ongunstig zoals het er nu uitziet. 12Z Ec ligt de lijn nog in Frankrijk.
Temp Nederland rond 25/27 graden: Dat is helemaal geen probleem,en verkijk je niet op Belgie,kijk even naar de 850 hpa temperatuur ziet er goed uit en dan is zelfs 20 graden ook voldoende voor mooi spectakel.
Bovendien zal het al avond zijn voordat het ons land zou bereiken: Daar zie ik geen probleem in,lees regeltje hierboven. Daarbij zijn de meeste thuis van werk en kan er meer genoten worden
| Gewijzigd: 12 augustus 2012, 15:55 uur, door thunderfreak
Beste onweer 2012 : Op Dominicaanse Republiek 16 op 17 Juni! Zal nooit in Nederland overtroffen worden.