Deze bui had echt bijna alles ( omweer, bliksem .hagel en regen) maar het mooieste was de muurwolk die er onderhing en begon te draaien, wat later leek er een tuba uit te komen echter dit werd niks.
Deze bui was werkelijk waar zeeeeeeeeerrrr fotogeniek.
Ik zal proberen wat foto,s erop te gooien echter bij mij werkt het nog niet echt.
dagen,waarvan...zwaar onweer op 0 dagen,onweer met hagel 4 dagen,onweer met windstoten 1 dagen.NOODWEER 0 DAGEN,alleen het weerlicht gezien verweg 3 dagen, alleen de donder gehoord 5 dagen van het onweer rondom nijmegen,onweer met veel regen 25 mm en meer 2 dagen
KNMI guidance Uitgifte 06/08/2012 18.04 uur.
'Van het westen uit afnemende buienactiviteit, de huidige buien (met onweer) trekken verder noordoostwaarts weg.
Op nadering eerste trog vooral buien aan de kust (Harmonie geeft pas in de loop van de nacht boven land de eerste buien) door kustconvergentie,
morgenochtend trekken deze buien het land binnen. De kans op onweer is dan een stuk kleiner, als er nog onweer voorkomt dan is dit het waarschijnlijkst in het noorden waar de laagste bovenluchttemperaturen voorkomen. INDECS is hiermee in lijn, al komen de kansen nauwelijks boven de 30% uit voor meer dan 1 ontlading. Op de tweede trog is er wederom een iets verhoogde onweerskans in het noorden.
Daarna is de kans op onweer voorlopig nihil. '
Rond half zeven begon er flink wat gerommel aan te komen., eigenlijk aan eenstuk door. Toen het boven mij hing vond ik het behoorljk meevallen, gewoon een zomers onweersbuitje. Terugkijkend op buienradar was het aantal ontladingen op dat moment wel veel groter als toen ik het hoorde aankomen.
Regenval? Jazeker maar meer dan een paar milllimeter zal het niet zijn. Ook geen wind of hagel.
Hoezo geklaag?Ik geef alleen aan dat het hier zowat niks is geweest met onweer.Of mag je alleen hier iets plaatsen als er wel onweer is geweest.?
Dit is gewoon teleurstelling omdat ik best hoge verwachtingen had,en dat mag ik best uiten.Ook geef ik het KNMI of de 'weergoden' nergens de schuld van.
Dit is gewoon teleurstelling omdat ik best hoge verwachtingen had,en dat mag ik best uiten.Ook geef ik het KNMI of de 'weergoden' nergens de schuld van. Natuurlijk mag je best teleurgesteld zijn en je geeft zelf ook aan omdat je best hoge verwachtingen had. Ik kan je dit artikel in O-O echt aanbevelen.
http://www.onweer-online.nl/forum/topic/17830/onweerskansen-en-teleurstelling/
Zie http://www.onweer-online.nl/forum/topic/35211/noodweer-4-5-en-6-augustus-2012-steenwijkerwold/365543/#message365568
Is altijd fijn om hier een topic te volgen samen met iedereen
Nogmaal een oproep aan sommigen: als je geen onweer hebt/krijgt, klaag dan aub niet ik zelf heb hier in Antwerpen nog maar mijn 2e onweer gehad van het jaar (eerste was dan nog vroeg in de ochtend). Maar hoor je mij klagen? Nee hoor, ik geniet van de reacties hier en de adrenalineopstoot die velen krijgen als ze onweer hebben!
En de vragen van: krijg ik nog iets, komt er nog iets,... lees even paar sites door alsook de fantastische voorspellingen die onder meer door Bart worden gemaakt en je zal al veel wijzer worden!
Groeten
Sven | Gewijzigd: 7 augustus 2012, 00:07 uur, door Sven
Die foto dwaar ik dacht dat is een tuba, laat effe weten of jullie er een in herkenen alstublieft. heb er meer gemaakt maar die komen nog in mijn fotoalbum.
in ieder geval een mooie wallcloud;)
er zijn de laatste dagen veel supercelletjes in nederland ? helaas hier alleen van die langdurige !@#regen
Die foto dwaar ik dacht dat is een tuba, laat effe weten of jullie er een in herkenen alstublieft. heb er meer gemaakt maar die komen nog in mijn fotoalbum.
er zijn de laatste dagen veel supercelletjes in nederland ? helaas hier alleen van die langdurige !@#regen supercelletjes? gewone onweersbuien hoor
er zijn de laatste dagen veel supercelletjes in nederland ? helaas hier alleen van die langdurige !@#regen supercelletjes? gewone onweersbuien hoor Toch zaten er wel degelijk (ten minste een) supercel(len) bij, die bij dat tentfeest was er sowiezo een.
er zijn de laatste dagen veel supercelletjes in nederland ? helaas hier alleen van die langdurige !@#regen supercelletjes? gewone onweersbuien hoor Toch zaten er wel degelijk (ten minste een) supercel(len) bij, die bij dat tentfeest was er sowiezo een.
Jij heb gelijk hoor op het oog zou je denken van niet ..Maar die bij Steenwijk ,Rotterdam wat later een Windhoos produceerde waren alle 2 Supercells........Owja waar voor ik hier kwam op dit tijdstip Onweer hier toch weer 2 flitsen en wat gerommel bij mij..