Die zitten er al dagen flink naast met hun voorspellingen. Vandaag was het zowaar hier 27 tot plaatselijk 28 graden gegaan. Terwijl er een 23 graden werd voorspelt.
Dus op KNMI hun woorden letten zou ik niet meteen doen..
Zo maar 4 graden warmer... en dat geldt uiteraard voor het hele land.. hums nee ze zitten er inderdaad helemaal flink naast
Ik heb al vaker vermeld: het zijn verwachtingen en geen voorspellingen. Voorspellen doet een waarzegster op de kermis.
Ach in grote lijnen heb ik het idee dat het wel snor zat met de vewachtingen en waarschuwingen. Is ook wel makkeljk als je zegt dat het plaatseljk kan zijn. Zit je bijna altijd goed. En de afgelopen waarschuwingen is er steeds wel iets ergens aan de hand geweest geloof ik. En 23 graden? Hier is het niet boven de 25 uit gekomen,
In de stad liggende waardes altijd hoger dan daarbuiten, de stadstemperaturen worden ook nooit in voorspelling van KNMI of KMI meegenomen omdat er daar teveel niet meterologische factoren meespelen. Het is over het algemeen allemaal redelijk uitgekomen, met plaatselijke verschillen.
Je zag hoe hij heel mooi uit de wolk erboven gezakt was en om zichzelf heen draaide. De inflow was heel duidelijk voelbaar ook. Uiteindelijk in de weilanden van Nijkerkerveen gestopt en een mooi punt gevonden om de wallcloud te bekijken. Hij ging te snel om bij te houden, maar tot twee keer toe onstond er duidelijk een tuba en die raakte ook bijna de grond. Ik heb het allemaal gefilmd en drie foto's gemaakt. Maar de filmpjes (met mijn mobiel gemaakt) laten lang niet duidelijk genoeg zien hoe heftig het eigenlijk was. Wel hoor je het duidelijk heel hard waaien, ik stond recht in de inflow van de bui.
De bui trok richting Putten en ik dacht nog: volgens mij is de energie er nu aardig uit. Toen heb ik mijn chase afgebroken en ben weer terug gegaan naar huis. Maar als ik de verhalen hier lees, had ik beter nog even door kunnen rijden!
Maar man man man, wat was dat gaaf! Eindelijk een wallcloud in het echt meegemaakt. Jammer genoeg de windhoos niet gezien, maar ik zat er niet ver van af!
De foto's:
De filmpjes post ik zo, die zijn nog niet klaar met uploaden.
Die zitten er al dagen flink naast met hun voorspellingen. Vandaag was het zowaar hier 27 tot plaatselijk 28 graden gegaan. Terwijl er een 23 graden werd voorspelt.
Dus op KNMI hun woorden letten zou ik niet meteen doen..
Zo maar 4 graden warmer... en dat geldt uiteraard voor het hele land.. hums nee ze zitten er inderdaad helemaal flink naast
Ik heb al vaker vermeld: het zijn verwachtingen en geen voorspellingen. Voorspellen doet een waarzegster op de kermis.
Ach in grote lijnen heb ik het idee dat het wel snor zat met de vewachtingen en waarschuwingen. Is ook wel makkeljk als je zegt dat het plaatseljk kan zijn. Zit je bijna altijd goed. En de afgelopen waarschuwingen is er steeds wel iets ergens aan de hand geweest geloof ik. En 23 graden? Hier is het niet boven de 25 uit gekomen,
In de stad liggende waardes altijd hoger dan daarbuiten, de stadstemperaturen worden ook nooit in voorspelling van KNMI of KMI meegenomen omdat er daar teveel niet meterologische factoren meespelen. Het is over het algemeen allemaal redelijk uitgekomen, met plaatselijke verschillen.
ja als je een paar kilometer verder was gereden had je het meegemaakt.
de windhoos heeft maar 700 honderd meter afgelegd maar de schade is enorm.
we horen steeds meer van buurtgenoten.
er waren zelfs parasols omhoog gezogen en meters verderop in hele hoge bomen terecht gekomen.
foto uit putten zijn inmiddels verkocht aan hart van nederland.
dus check sbs6.
Berichten samengevoegd door Sanwa
Edit Sanwa: filmpjes verwijderd uit citaat
hele mooi filmpjes | Gewijzigd: 5 augustus 2012, 21:15 uur, door Sanwa
Bovenstaande foto's zijn gemaakt bij Hendrik ido Ambacht en Ridderkerk. Het is dezelfde bui die later bij Putten de windhoos veroorzaakt. Op de laatste foto zie je een witte wolk op de voorgrond. ik heb op een ilmpje vastgelegd hoe dit wolkje de wolk erboven ingezogen wordt. Verderop in de buui zag je ook rotatie. Is dit uberhaupt mogenlijk? en Hoe? Want de eche bui zelf was inmiddels al verderop en achter dit witte wolkje op de voorgraond hangt de wallcloud, die zie je rechtsonder het wolkje nog net een stukje hangen... Bij mijn profiel heb ik een foto-album met veel meer foto's van deze bui. Ik weet nog niet hoe ik de filmpjes moet plaatsen van de tuba en het witte wolkje dat naar boven gezogen wordt, iemand die dit wel weet?
Oh..en wie weet waar ik mijn tuba kan melden?
Berichten samengevoegd door Sanwa
Onweersdagen: 0
Komt er éindelijk een fikse onweersbui richting Gendringen, blijft dat ding stil hangen voor de Rijn.
Inmiddels alle onweer eruit en dus gewoon een ordinaire, saaie onweersbui.
Het oosten heeft dus weinig succes, deze hele week al.
Thanks Roan waar is die foto is dat kloosterveen...waarom ga je niet even de norgervaart op vette uitzicht..of lag dat niet in de mogelijkheid...
Morgen weer een ronde: Mischien nog kleine kans vanavond/vanacht dr is nog wat voer over voor buitjes..maar als ze al ontstaan zullen ze max een uur leven ben ik bang..dus dichtbij moeten ze(persoonlijk denk ik niet)