Ik had mijn regenmeter net voor de bui geleegd. Na de bui zat er 24 mm in.
Dus ja.... leuk buitje!
Dat je alles zag draaien was niet raar. Ik reed daar op de snelweg en zag een monsterwolk met volgens mij een tail of een wallcloud erin of zoiets. Ik heb foto's dus de heren/dames met de kennis mogen het zeggen wat het is....
Daarna gestopt bijj een tankstation en vanaf de brug over de snelweg had ik nog net over de bomen nog redelijk zicht op hetgeen wat uit de wolk leek te hangen en daar ontstond voor mijn ogen een trechter/tuba! Hij viel toen uit elkaar maat het bleef wel steeds roteren. Ik ben heel benieuwd wat hij verder nog heeft gedaan want ik kon er helaas niet achteraan. Van wat ik zag is hij over Ridderkerk getrokken en trekt nu richting flevoland. Ik zal de foto's straks uploaden en online zetten. Ik heb ook een filmpje maar omdat het met een i phone gemaakt is kon ik helaas niet inzoomen. | Gewijzigd: 5 augustus 2012, 18:24 uur, door Nonam77
dagen,waarvan...zwaar onweer op 0 dagen,onweer met hagel 4 dagen,onweer met windstoten 1 dagen.NOODWEER 0 DAGEN,alleen het weerlicht gezien verweg 3 dagen, alleen de donder gehoord 5 dagen van het onweer rondom nijmegen,onweer met veel regen 25 mm en meer 2 dagen