Ik denk ook een supercell, hij gedraagt zich hetzelfde als die in zeeland als je op de radar kijkt. ze hebben ook allebei constant een overshooting top van 10 km, de andere buien raken slechts 7km. een andere bui komt maar kort tot 10km dus dat is typisch een pulse storm. de rest van de buien zijn denk ik geen supercells. | Gewijzigd: 5 augustus 2012, 17:01 uur, door Robert96
Ik denk ook een supercell, hij gedraagt zich hetzelfde als die in zeeland als je op de radar kijkt. ze hebben ook allebei constant een overshooting top van 10 km. de rest van de buien zijn denk ik geen supercells.
oké dat citeren is nieuw voor mij haha.... Maar helaas dus en maar wachten op de volgende... | Gewijzigd: 5 augustus 2012, 17:01 uur, door Obi-G
Livestream Onweer Gouda nu.
Edit Marga: link klikbaar gemaakt | Gewijzigd: 5 augustus 2012, 17:11 uur, door Marga
Ik denk ook een supercell, hij gedraagt zich hetzelfde als die in zeeland als je op de radar kijkt. ze hebben ook allebei constant een overshooting top van 10 km, de andere buien raken slechts 7km. een andere bui komt maar kort tot 10km dus dat is typisch een pulse storm. de rest van de buien zijn denk ik geen supercells.
Hee Robert96, vriend. Niet alles is een supercel.
Hee Robert96, vriend. Niet alles is een supercel.
daar heb je volledig gelijk in ik geef toe dat ik vaak dramatiseer maar van deze twee weet ik het 99% zeker. ze gedragen zich voorbeeldig | Gewijzigd: 5 augustus 2012, 17:37 uur, door Marga
daar heb je volledig gelijk in ik geef toe dat ik vaak dramatiseer maar van deze twee weet ik het 99% zeker. ze gedragen zich voorbeeldig Zoals een wolf inschaapskleren nog altijd geen schaap is is dit misschien ook die ene procent kans dat het niet zo is...
Naar neht noorden en noorswesten toe lekeer donkere luchten, mee naar het noorde zie ik een hele hoge wolk waarvan de bovenkant helemala naar het noord oosten lijkt uit te vloeien, lijkt echter were niet op klassiek aambeeld.
daar heb je volledig gelijk in ik geef toe dat ik vaak dramatiseer maar van deze twee weet ik het 99% zeker. ze gedragen zich voorbeeldig Zoals een wolf inschaapskleren nog altijd geen schaap is is dit misschien ook die ene procent kans dat het niet zo is...
Ik zou eigenlijk Reed Timmer moeten heten voordat men pas gelooft dat het een supercell is. nou, shelf clouds vormen zich op plaatsen waar koele lucht (regen) in aanraking komt met warme lucht. de 'shelf cloud' die ik heb gezien (volgens mij was het ook geeneens een shelf cloud maar een soort inflow tail) zat niet voor een regengordijn. sterker nog, achter de 'shelf cloud' zat blauwe lucht. dus hoe kan dat? | Gewijzigd: 5 augustus 2012, 17:30 uur, door Robert96