Zit er ook een Shelfcloud in of Arcus?
Ja die zat in zuidoostelijke richting aan de wallcloud vast.
Hier een live stream | Gewijzigd: 6 augustus 2012, 12:34 uur, door Diem
Soort van shelf cloud die over heel het dorp rolde:
Hier de wallcloud met tailcloud:
En waarom ik denk dat het een supercell is?
1. DLS is groter dan 20 m/s
2. de wolken bij de shelf cloud waren draaiden cyclonisch (de achterkant draait naar links en de voorkant naar rechts)
3. wallcloud
4. v-notch op de radar
5. bui is veel groter dan de rest.
6. alle verschijnselen zaten op de goede locatie. (bij LP en classic supercells zuidwest, hier zuidoost. ik dacht dat de bui mij ging schampen want hij was west van mij maar uiteindelijk kwam hij toch recht over (rightmover dus). eerst zat alles in het zuidwesten maar opeens draaide het hele zaakje naar het zuidoosten en kwam er een regengordijn voor de wallcloud te zitten. dit is typisch voor een hp supercell)
aangezien ik extatisch was en ik van mijn ouders het huis niet uitmocht heb ik niet veel meer foto's kunnen maken anders was ik de polder ingefiest. jammer eigenlijkj want dit was een droom, de supercell zat precies op de goede locatie. | Gewijzigd: 5 augustus 2012, 16:34 uur, door Robert96
Het is gewoon een (zeer) stevige onweersbui, maar niet zo dramatisch erg.
Hier in Gendringen is het eigenlijk nog steeds (alweer) gewoon droog. Het is al dagenlang overal raak in Nederland, maar hier hebben we steeds maar niks.
Paar druppeltjes af en toe, maar geen echte onweersbui.
Zal wel door de Rijn komen.
Ook neem ik dus de weerberichten niet meer zo serieus, wanneer men spreekt over 'de beste kans' of 'een goede kans' in het oosten.
Ja die zat in zuidoostelijke richting aan de wallcloud vast.
Paar fotos van de bui bij Oude Tonge, doorheen gereden en ong 2 cm hagelstenen | Gewijzigd: 5 augustus 2012, 17:06 uur, door Marga