Ook was het behoorlijk benauwd geworden voor de bui aan, dat geeft al aan dat het heftig kan worden.
Dit zijn van die buien waar je gewoon wat mazzel mee moet hebben, maar toch is het overgrote deel van het midden/eind van de bui ten oosten van de stad langs gegaan.
Een vriend die in Hoogezand woont heeft werkelijk veel meer cg's gezien.
Even de mooisten eruit gepikt.
Berichten samengevoegd door Sanwa
http://www.webcamaanzee.nl/amsterdam.html
Fijne pics trouwens Stef | Gewijzigd: 2 augustus 2012, 04:02 uur, door PaytDelft
Normaal gesproken is de 'prik' er al uit wanneer de bui richting groningen komt ,maar nu niet. Een ander soort onweer. Iemand een idee?
Prachtiggg Prachtiggg is hebben wij de staart nog van die grote nog.....nou hier in drenthe met alweer de gruwlijkste cg ontladings..coming to grunn..zijn niet hoge activiteit om de 45 sec maar meteen fraaie cg
http://www.webcamaanzee.nl/amsterdam.html
Fijne pics trouwens Stef
nou dat hebben we geweten! wat een klapppen zeg,en dreunen! eentje was wel heel erg dichtbij, n licht en gelijk de pets! lekkker hoor!
nou dat hebben we geweten! wat een klapppen zeg,en dreunen! eentje was wel heel erg dichtbij, n licht en gelijk de pets! lekkker hoor!
Beetje overdreven hoor, eenigste wat vrij veel ontladingen en een bak met regen waar je u tegen zecht, voor de rest weinig aan het handje.
| Gewijzigd: 2 augustus 2012, 08:31 uur, door Marga
*plaatje*
Het ging toch tot 8 uur vanochtend? Volgens mij zijn het er veel meer geworden... Ruim 8000 wat ik net op de radar zag.
Mijn bliksemfoto's zijn trouwens niets geworden. Er is iets mis gegaan met de camera geloof ik, of het kwam van het licht van de tv die vlak naast mij stond, maar het beeld is erg wazig.
ook hier op het werk is het het gesprek van de dag!
was een leuk nachtje, heb een uurtje gekeken, maar ja duty calls! dus is ik ben weer lekker verder gaan slapen, toen nog wel (rond 3 uur) een paar dikke knallen gehoord maar toen ebde het volgens mij wel weg
Nice!!
| Gewijzigd: 2 augustus 2012, 09:04 uur, door Roan
haha dit hadden wij nog te goed in het noorden!
de schade valt trouwens mee zeg! bij het zien van het aantal flitsen hield ik mn hart vast...
ik had echt een worst/kaas scenario verwacht op de nieuwssites!
valt gelukkig mee
Behoorlijk wat bliksemontladingen hier, en enorme kanonsknallen / zware dreunen Sommige schrok ik toch best wel van xD
Was toch wel een heerlijke nacht - Heb er bijna een uur naar gekeken
Ook kwa regen ging het hier toch behoorlijk los!
Op naar de volgende onweersdag!
En toch. als jet het kaartje met ontladingen ziet valt het wel mee denk ik, toevallig net over een paar fanatieke posters gegaan denk ik want ik weet me dagen te herinneren met beduidend meer ontladingen en toch veel veel meer "was dat ut nou?" en "waarom krijg ik niks?" reacties.
Ik heb gisteren vanuit Breda wat naar het oosten gegluurd en dacht, op basis van buienradar, dat ik wel wat zou kunnen zien.
Helaas, bovenstaande kaaryje geeft aan dat het en veel minder was dan ik op basis van buienradar vermoedde , en ook nog eens verder weg,
Ik zag ook geen flitesen, alleen opgloeiende buien en regenschermen., intensiteit, soms drie achter elkar in een minuut en dan weer een paar keer om de 5 minuten wachten voor je wat zag.
Spreiding van ontladingen lijkt aan te geven dat het over het algemeen, m.u.v.. noord -oosten, gewone zomerse onweersbuitjes waren.
Ik ga mijn sproeiertje weer plaatsen. | Gewijzigd: 2 augustus 2012, 10:54 uur, door jcroon