Valt wel mee hoor,die kleuren zijn minder dan het er uit ziet. Zijn beeldjes van 15 minuten
Beste onweer 2012 : Op Dominicaanse Republiek 16 op 17 Juni! Zal nooit in Nederland overtroffen worden.
Valt wel mee hoor,die kleuren zijn minder dan het er uit ziet. Zijn beeldjes van 15 minuten Daar verbaas ik me wel een beetje over. Ik heb ook de indruk dat het iets met de tijd van de beelden te maken heeft maar beide kaarten gaan (als ik de legenda van de kaarten mag leloven) uit van intensiteit, neerslag per uur dus niet de hoeveelheid per tijdsopnameof het nu een tijdsopname per uur, per minuut , 5 minuten of een kwartier is, de intesniteit per uur moet zo'n beetje gelijk blijven. Wat betreft de ontladingen gaat is wel duidelijk dat je per plaatje gewoon meer ontladingen ziet vanwege de tijd.
Buitend staand die ik de constante flitsen! Hipelijk vallen er straks wat flinke druppels en koelt het flink af!
* Edit, de radar beelden wijzen uit dat de bui voornamelijk langs het westen van Nijmegen trekt. Misschien op een nippertje dat er iets geraakt gaat worden * | Gewijzigd: 2 augustus 2012, 00:09 uur, door nmgndete
Beste onweer 2012 : Op Dominicaanse Republiek 16 op 17 Juni! Zal nooit in Nederland overtroffen worden.
achter de eerste bui zit nog een 2e actieve bui welke Nijmegen op deze lijn wel degelijk gaat paseren.
dat is mooi te zien op het kaartje hieronder:
http://www.buienradar.nl/bliksem.aspx
Buitend staand die ik de constante flitsen! Hipelijk vallen er straks wat flinke druppels en koelt het flink af!
* Edit, de radar beelden wijzen uit dat de bui voornamelijk langs het westen van Nijmegen trekt. Misschien op een nippertje dat er iets geraakt gaat worden *
Die bui gaat ons net schampen denk ik maar er komt een tweede achteraan en zoals de voorspelling nu laat zien trekt ie wel over nijmegen en arnhem heen
Kom maar op.......zit er klaar voor! Veel plezier
dagen,waarvan...zwaar onweer op 0 dagen,onweer met hagel 4 dagen,onweer met windstoten 1 dagen.NOODWEER 0 DAGEN,alleen het weerlicht gezien verweg 3 dagen, alleen de donder gehoord 5 dagen van het onweer rondom nijmegen,onweer met veel regen 25 mm en meer 2 dagen
Iedereen nog veel plezier met het onweer maar kga nu slapen. Op naar Oostenrijk zou ik zeggen. Ben bijna weg en zit daar 1500m hoog in een dal. Hoop veel foto's te maken en zeker veel filmpjes. Trouwens voor de komende dagen ziet het er ook niet slecht uit dus tot dan....
Onweersdagen met rukwinden: 4 ---- Matig onweer: 1
Onweersdagen in totaal 2015: 9 ---- Zwaar onweer: 1
Evenals de neerslag zel,die klopt ook niet want het is een vast beeld.
Nogmaals,zoals vanmiddag gezegd,kijk niet naar die beelden. Heeft totaal geen nut Thunder.
Wel wat gerommel in de verte zoals Ron ook al opmerkte trouwens in het weermeld forum. Nog steeds windstil, 22,4 C, 5% hum en 1002 hPa. ze worden wel zwaarder hoor nu die donders
dagen,waarvan...zwaar onweer op 0 dagen,onweer met hagel 4 dagen,onweer met windstoten 1 dagen.NOODWEER 0 DAGEN,alleen het weerlicht gezien verweg 3 dagen, alleen de donder gehoord 5 dagen van het onweer rondom nijmegen,onweer met veel regen 25 mm en meer 2 dagen