Dan zit ik ook meestal al wel klaar hoor:)
Het heeft voor mij nog niet echt zin om nu al ervoor te gaan zitten.
Eerst de rader maar is volgen. Misschien over een paar uur?
*Edit: Ik zie dat er inmiddels helaas voor de anderen geen sprake meer is van een eerste en tweede bui. De eerste heeft geen onweer meer in zich.... | Gewijzigd: 1 augustus 2012, 23:14 uur, door Nonam77
waar woon je in Heerlen?? Ben net thuis van mijn werk, in Voerendaal zag ik wel weerlichten, kon niet goed opmaken welke kant t was? Heerlen-Noord iig ook een mooie volle maan
Trouwens, flitst nu van meerdere kanten precies
Mooi om alles te volgen op de rader. Het is echt ontploft het laatste half uur. Toch nog. Prachtig!:)
Wat een onweersactiviteit boven Belgie. Pff:)
Nu maar hopen dat Twente er nog wat van mee krijgt. Als dat al zo is, dan wordt t nachtwerk, denk ik zo.
Het is al mooi genoeg om er vanop een afstand naar te kijken. De buien zijn 5 tot 10km weg van mij en zowel ontladingen in wolken als verticale en horizontale ontladingen gezien. Dus mijn dag kan niet meer stuk.
vanop afstand is het inderdaad zeer mooi om te zien en dat van die bliksem is ook waar ik moet ook alles van een afstand bekijken, maar dat bederft de pret niet Ik zie juist alles het liefste van een afstandje. Beter dan een flits p mijne kop krijgen....
Ben net even buiten geweets om te kijken en het ziet er op buienradar redelijk uit maar om mij heen zie ik soms minuten zonder flits.. Weinig activiteiten te zien. Of te ver weg in deze boomachtige omgeving
en er was geen regen daarnet, was dus makkelijker om foto's te maken en te filmen vanop afstand : )
waar woon je in Heerlen?? Ben net thuis van mijn werk, in Voerendaal zag ik wel weerlichten, kon niet goed opmaken welke kant t was? Heerlen-Noord iig ook een mooie volle maan
Ik woon in Palemig. Als ik richting het oosten kijk zie ik nogal wat ontladingen om de vijf minuten.
22 juli 2009
10 t/m 14 juli 2010
19 juni 2013, 27 juli 2013, 19 augustus 2013
Ik vermoed/gok dat die bui rond 00.00 / 00.15 over Nijmegen e.o. trekt en zich eigen toch nog even flink laat zien en horen.
Te zien aan de radar zullen er, mocht de bui zich daadwerkelijk nog verder ontwikkelen ( wat wel waarschijnlijk is i.v.m. de warmte nog hiet ) flink wat ontladingen met zich meebregen!
Op de laatste beelden lijkt de bui zich te clusteren met de kleine omliggende cellen! | Gewijzigd: 1 augustus 2012, 23:14 uur, door nmgndete
Volgens de radar zal hij op afstand naderen,gok een kilometer of 70! ideaal voor foto''s dus van flitsen in de wolken
Beste onweer 2012 : Op Dominicaanse Republiek 16 op 17 Juni! Zal nooit in Nederland overtroffen worden.
Ik woon in Palemig. Als ik richting het oosten kijk zie ik nogal wat ontladingen om de vijf minuten.
Zeswegen hier Ga zo nog ff in de tuin zitten en dan naar bed, morgen rammelt om 7 uur weer de wekker Hoop dat we nog wat afkoeling krijgen vannacht,, van slapen zal wel niet veel komen haha
Dit leert weer mensen, gewoon even afwachten wat er gaat komen voordat je jezelf negatief gaat uitlaten over weerstations of dat het onweer bij jou "alweer" uitblijft.
Geniet de volgende keer van de voorpret en met een beetje geluk (zoals nu) van het mooie nowcasten en de leuke ontwikkelingen op het forum!!
( Correct en niet helemaal correct.Correct, Ja er is door vele te vroeg gewanhoopt. Niet correct: als je heel eerlijk bent is verreweg het meeste een gewoon zomeronweertje, niks om je over op te winden of je moet gewoon een gelukkige plek hebben.
Over de kritiek op voorspellingen en verwachtingen.
De meeste voorspellingen en verwachtingen zijn ook grotendeels uitgekomen, zij het niet overal (bijvoorbeeld hier). Er kan nog wat komen, leuk om te kijken hoe die buien op de grens van Antwerpen en Limburg zich gaan gedragen, de westelijke pluk lijkt (let op "Lijkt" ) wat af te nemen.
Bij mij ook hetzelfde.
Zeswegen hier Ga zo nog ff in de tuin zitten en dan naar bed, morgen rammelt om 7 uur weer de wekker Hoop dat we nog wat afkoeling krijgen vannacht,, van slapen zal wel niet veel komen haha
Heerlen-zuid (Douwe-weiden) hetzelfde, volle maan en in de verte uit het oosten wat weerlichten/flitsen. Zal hier wel weer een lichtshow op afstand blijven, zoals het al vaker was de zomer. Mischien krijgen jullie nog wat moois, ik zal niet veel meer berichten (Moet proberen te slapen, half 6 wekker)
Ik heb denk ik een hoop mooie foto's, maar ik kan ze nog niet van mijn camera halen. Ze zijn heel groot en ik kan geen andere programma's en websites open hebben als ik met die camera en de foto's aan de slag ga. Dus ik doe het morgenochtend meteen als ik wakker ben