Wolkentoppen tot 8km. Tgingen er van 14 km zijn en dan nog niet eens in het westen? Dus kan iemand even zeggen wanneer er nog mischien iets komt van onweer vandaag of is het totaal gedaan voor vandaag
Dank
Onweersdagen met rukwinden: 4 ---- Matig onweer: 1
Onweersdagen in totaal 2015: 9 ---- Zwaar onweer: 1
KMI: Het wordt overal zwaarbewolkt met vanuit
het westen regen- en onweersbuien die
lokaal intens zijn. Nou , dat kan nog steeds. probleem is alleen dat het door velen als "zwaar onweer op grote schaal" vertaald wordt....
En als er komt wat er voorspeld/verwacht wordt dan is dat gewoon zomergepier, niks bijzonders. Aleen voor waarschwuingen zul je wat eerder moeten zijn en al voorwaarschwuingen moeten geven ruim vorodat er wat aan de hand is en dan is er altijd een grote kans dat je er rnaast zit. Was het net zo dat er vanaf een kans van 50% op een bepaald weertype gewaarschuwd wordt?
In ieder egval nu lekker zwoel weer buiten, heerlijk.
Ze komen jammer genoeg niet hoger dan een kilometer of twee.
Het regent hier trouwens vliegende mieren
edit: zie ik nu een buitje in zuid-holland? | Gewijzigd: 1 augustus 2012, 18:27 uur, door Robert96
waarom loopt de radar op deze site vaak achter? Soms zie ik de radar van heftige onweersbuien van dagen geleden, en momenteel klopt ie volgens mij ook niet. Ik ben nogal lui en heb geen zin om te schakelen tussen 2 sites, vandaar
Ik moet je gelijk geven dat de radar het soms niet doet maar nu doet hij het wel hoor. Buien met gele plukjes nu langs de kust en zee en een smal blauw strookje over België. Is het dat wat je ongeveer ziet???
ja nu doet ie het wel, maar net gaf ie (bij mij althans) toch echt iets anders aan: een lijntje van west naar oost met bij eindhoven een zware pit. En ik had net alleen deze site open staan, dus daar ligt het ook niet aan! Maar goed, nu doet ie het, dus waar zeur ik over...
waarom loopt de radar op deze site vaak achter? Soms zie ik de radar van heftige onweersbuien van dagen geleden, en momenteel klopt ie volgens mij ook niet. Ik ben nogal lui en heb geen zin om te schakelen tussen 2 sites, vandaar
Ik moet je gelijk geven dat de radar het soms niet doet maar nu doet hij het wel hoor. Buien met gele plukjes nu langs de kust en zee en een smal blauw strookje over België. Is het dat wat je ongeveer ziet???
ja nu doet ie het wel, maar net gaf ie (bij mij althans) toch echt iets anders aan: een lijntje van west naar oost met bij eindhoven een zware pit. En ik had net alleen deze site open staan, dus daar ligt het ook niet aan! Maar goed, nu doet ie het, dus waar zeur ik over...
Haha, ok. Goed dat het opgelost is.
Nu nog één raadsel: Waarom heeft niemand onweer. Je kan zeggen dat het plaatselijk is maar nergens is het. Verklaringen zijn welkom....
Onweersdagen met rukwinden: 4 ---- Matig onweer: 1
Onweersdagen in totaal 2015: 9 ---- Zwaar onweer: 1
Waarom is er geen onweer ??
Hier moet een goede verklaring voor zijn namelijk.
Ik weet het nu (nog) niet ?
KOM OP KENNERS ?Simpel; aan 1 of meer voorwaarden voor onweer wordt (nog) niet voldaan.
Of India heeft de stroom op 8 km hoogte afgetapt.
| Gewijzigd: 1 augustus 2012, 18:33 uur, door Ben47
Chips, is voorbij getrokken ....
Bij mij ook hoor hmm 2 ontladingen atm op buienradar... | Gewijzigd: 1 augustus 2012, 18:41 uur, door Robert96
Ik woon in alkmaar en hoor duidelijk langzaam gerommel dichterbij komen, Het is niet zichtbaar @ Buienradar, maar het is er wel degelijk
Volgens buienradar zijn daar vlakbij een aantal onweersbuien ontstaan - dus klopt wel (Is wel zichtbaar op buienradar)
Ben benieuwd wat er later op de avond nog gaat komen! | Gewijzigd: 1 augustus 2012, 18:43 uur, door Reinout113