Van 01/08 16u tot 02/08 00u : Vanavond trekt een regen- en onweerszone over onze streken van zuidwest naar noordoost, met lokaal kans op wateroverlast, hagel en forse rukwinden. Vannacht wordt het droger.
Regen
Van 01/08 16u tot 02/08 00u : Vanavond trekt een regen- en onweerszone over onze streken van zuidwest naar noordoost, met lokaal kans op wateroverlast, hagel en forse rukwinden. Vannacht wordt het droger.
Onweer
Bron KMI
Code oranje voor centrale regio's
De ''NL 3 uur vooruit'' van buienradar,is alles behalve goed. de 3 uurs loopt klopt nooit met de verwachte stromingspatroon en richting van de bui.
Waar de 3 uurs loop neerslag laat zien,laat het 3 uur lang in 1 rechte lijn lopen,ook veranderd er helemaal niks in het patroon van het neerslag-gebied.
Iedereen kan zo'n bwegings radar maken. Waar dit erop blijft staan is voor mij een raadsel.
Sorry voor het off,maar zag er een discussie over gaan even kort.
Beste onweer 2012 : Op Dominicaanse Republiek 16 op 17 Juni! Zal nooit in Nederland overtroffen worden.
Boydenindex op 95,8 ik denk dat de trigger achter de lijn ligt. even afwachten en zoals eerder gezegd...het wordt nowcasten ......het leukste van het weer !!
| Gewijzigd: 1 augustus 2012, 17:46 uur, door Frans24
Boydenindex op 95,8 ik denk dat de trigger achter de lijn ligt. even afwachten en zoals eerder gezegd...het wordt nowcasten ......het leukste van het weer !!
dat was ik ook al an het denken
Denk dat ik toch goed zat met mijn laatste plaatje Bart...
waarom loopt de radar op deze site vaak achter? Soms zie ik de radar van heftige onweersbuien van dagen geleden, en momenteel klopt ie volgens mij ook niet. Ik ben nogal lui en heb geen zin om te schakelen tussen 2 sites, vandaar
waarom loopt de radar op deze site vaak achter? Soms zie ik de radar van heftige onweersbuien van dagen geleden, en momenteel klopt ie volgens mij ook niet. Ik ben nogal lui en heb geen zin om te schakelen tussen 2 sites, vandaar
Misschien ligt het aan je internet browser?, bij mij werkt het wel goed.
Misschien ligt het aan je internet browser?, bij mij werkt het wel goed.
Of te veel schermen tegelijk open...is bij mij vaak..ik zet een paar schermen open in chrome en andere in Firefox
Ik moet je gelijk geven dat de radar het soms niet doet maar nu doet hij het wel hoor. Buien met gele plukjes nu langs de kust en zee en een smal blauw strookje over België. Is het dat wat je ongeveer ziet???
Onweersdagen met rukwinden: 4 ---- Matig onweer: 1
Onweersdagen in totaal 2015: 9 ---- Zwaar onweer: 1
Bron: KNMI