Misschien moet er een online woordenboek aangelegd worden waar het woord "Kans" in gemarkeerdt wordt.
Het leek er écht wel op dat er redelijke kansen waren op onweders en felle buien,plaatselijk,zoals altijd!
Moeder natuur is nu eenmaal zeer moeilijk in te schatten ,de meteorologische zomer duurt nog bijna 2 maand, vroeg
of laat zal iedereen nog wel een zomers onweer krijgen ,zo niet ,pech gehad.
Niks fout.
Er bestaan kansen,wanneer snappen jullie dat een keer?
KMI citeert:
Deze namiddag bereikt een regen- en onweerszone het westen van België vanuit Frankrijk. Vanavond en vannacht trekt ze verder over onze streken.
Het zou zo maar en kunnen dat een regen- en onweerszone een zone is waarin wat regen en wat onweer voorkomt.... Hoeft niet eens heftig te zijn.
Zomaar een zone met wat buitjes en hier en daar een klap is ook een onweerszone. Dat is toevallig ook mijn verwachting.
*hopelijk zakt het dan weer niet als een pudding in elkaar, en is het ook zo dat als de temperatuur erg hoog ligt het misschien nog activeert? Want het is hier nu iets over de 30 graden gegaan. | Gewijzigd: 1 augustus 2012, 16:46 uur, door Strandjutter
Ondertussen gaat de temperatuur in Vlissingen, ondanks de westen wind. In een half uur 2 graden omhoog!
Ja, had het ook gezien.... vreemd ?
| Gewijzigd: 1 augustus 2012, 16:53 uur, door Bronk
Onweersdagen 2014: 15
Onweersdagen 2015: 4 (Geen één keer goed onweer helaas)
Onweersdagen 2016: 9 (6x matig, 3x zwaar)
Onweersdagen 2017: 4 (3x licht, 1x matig)
Onweersdagen 2018: 2
Rolwolken/shelfclouds: 3
23-07-2013: dag om nooit meer te vergeten
23-06-2016: Blikseminslag om nooit te vergeten
Dat is niet altijd waar, is bij buienradar gewoon de neerslag voorspelling van hirlam.
Ik heb nog nooit meegemaakt dat het correct was
Onweersdagen 2014: 15
Onweersdagen 2015: 4 (Geen één keer goed onweer helaas)
Onweersdagen 2016: 9 (6x matig, 3x zwaar)
Onweersdagen 2017: 4 (3x licht, 1x matig)
Onweersdagen 2018: 2
Rolwolken/shelfclouds: 3
23-07-2013: dag om nooit meer te vergeten
23-06-2016: Blikseminslag om nooit te vergeten
Dat is niet altijd waar, is bij buienradar gewoon de neerslag voorspelling van hirlam.
Ik heb nog nooit meegemaakt dat het correct was Je krijgt wel een beeld gevormd van waar het ongeveer heen zal gaan.
Als je iets plaatst laat het dan nuttige info zijn en niet van "we krijgen weer niks"
"het valt weer tegen" "ik weet het niet hoor". Niemand heeft daar wat aan.
Voor de nieuwelingen onder ons : kan je dat beter definieren?
Ik vind het persoonlijk wel leuk om de voorpret te lezen..ook al heeft het inhoudelijk weinig info.
Ik ben het met je eens dat verhalen zoals "het valt weer tegen" en "we krijgen weer niks", niet erg bijdragen.
Echter, wanneer iemand de gemeenschappelijke hoop en/of prognoses in twijfel trekt, zoals "ik weet het niet hoor", dan zou degene zijn mond moeten houden? Dat proef ik hier af en toe wel en dat vind ik best jammer. Je mag wel meehopen op extreem weer maar wanneer iemand de positie inneemt door te claimen dat het wel mee zou kunnen vallen, dan is het per definitie onnuttig en slowchat? Lijkt mij van niet..
Ik weet het niet hoor..het is, net als alles, een mening of net een soort prognose zoals de andere dat ook doen.
Anyway..dat zijn mijn 2 centen.
Nee, 3 uur vooruit zie je de actuele neerslag met de trekrichting. Zeer onbetrouwbaar omdat ze niet laten zien of er wat gaat veranderen of onstaan. Gewoon achterwegen laten. KNMI geeft pas vanaf 18:00 u een waarschuwing voor de zuidelijkste provincies dus daarvoor hoef je niet veel te verwachten. Nowcasten dus!
Onweersdagen 2014: 24
Onweersdagen 2015: 9
Onweersdagen 2016: 10
Onweersdagen 2017: 7
Ben geen expert, maar vorige week kwam de onweer ook een dag nadat we het met zijn allen verwachtten.
Dus, wie weet