net als vele andere ben ik in het bezit van een Android smartphone.
Dit apparaatje biedt vele mogelijkheden om onweer te fotograferen.
Ik zelf heb hiervoor de volgende apps geïnstalleerd;
- Sensor camera: Er wordt automatisch een foto genomen wanneer een bepaalde lichtsterkte wordt behaald uitgedrukt in lux (bij bliksem).
- Lapse it: Er wordt in een vooraf bepaalde interval een foto genomen. Er onstaad zo een soort filmpje van foto's. Dit maakt het mogelijk om bijv. Cumuluswolken te zien groeien.
- Fast Burst: Deze app maakt razendsnel foto's achter elkaar, waardoor de kans om een bliksem vast te leggen erg groot is.
Mijn vraag aan jullie is: welke apps gebruiken jullie en wat zijn jullie ervaringen hiermee.
Hopelijk kunnen we wat van elkaar leren.
Mvg Martin
Maar als je het tegendeel kunt bewijzen dat je mooie plaatjes kunt schieten met een telefoon, ben ik daar natuurlijk heel erg benieuwd naar
Maar de spiegelreflex is lang niet zo handbaar als mijn telefoon zeker aangezien ik deze altijd bij me heb, je pakt hem gewoon effe snel erbij.
Ik zie mijzelf trouwens ook niet de trapkooi van mijn carrier (rijdende containerkraan) ingaan met een cameratas.
Zonder naar over te willen komen; mijn vraag was of er mensen zijn die goeie bruikbare onweergerelateerde Android apps kennen en hun ervaringen willen delen.
Grtz Martin