bij deze een onweersverslagje!
Net terug van 2 weken Frankrijk, had niet gedacht om een klein verslagje te moeten maken omdat het niet echt superweer was en er maar een kleine kans op onweer was.
Had het de dagen ervoor niet echt gevolgd, 12 en 13 juni is het aan 1 stuk blijven regenen en was het koel en kil. Ook zaterdag 14 juli begon de dag zo.
Maar 14 juli is de Franse nationale feestdag dus moesten de weergoden zich ook eens van hun beste kant laten zien.
Wij zaten te vissen aan een vijver toe de lucht een klein beetje donkerder kleurder maar niet speciaal. Regen op komst was het idee, dus al onze materialen in de tent gelegd. Van onweer was totaal geen sprake!
Het begon ook effectief te regenen, maar wat daarna gebeurde had ik nog nooit gezien! Opeens viel het met bakken uit de lucht de regen (heb het achteraf gecheckt, je kon nog 25m ver kijken) en begon het zwaar te onweren!!!! En wat voor een onweer, ene flits na de andere, het knalde constant. Opeens kwamen er ook valwinden(denk ik) aan te pas. Toen is er een tak afgebroken (diameter +/- 20cm) en die is op een 2-tal meter van ons geland, wij zaten daar in ons tentje.
Niet alleen was er veel schade van takken, maar ook het domein stond onder water, gelukkig nietmand water binnengehad!
Nog 1 iets, ik had jullie graag foto's bezorgd, maar de camera is verzopen
Groeten
Sven
Onweersdagen met rukwinden: 4 ---- Matig onweer: 1
Onweersdagen in totaal 2015: 9 ---- Zwaar onweer: 1
Oja, onze tent stond trouwens onder een boom