dagen,waarvan...zwaar onweer op 0 dagen,onweer met hagel 4 dagen,onweer met windstoten 1 dagen.NOODWEER 0 DAGEN,alleen het weerlicht gezien verweg 3 dagen, alleen de donder gehoord 5 dagen van het onweer rondom nijmegen,onweer met veel regen 25 mm en meer 2 dagen
Denk jij dat wij nog wat onweer kunnen verwachten ?
Weinig vermoed ik,was ook verwacht dat het meeste via het Zuid-Oosten zou gaan.
Beste onweer 2012 : Op Dominicaanse Republiek 16 op 17 Juni! Zal nooit in Nederland overtroffen worden.
<
Hoe kun je op de radar zien of t om een mcs gaat? Ik zie meer buien namelijk | Gewijzigd: 27 juli 2012, 21:38 uur, door Bronk
en de ardenne niet te vergeten
dagen,waarvan...zwaar onweer op 0 dagen,onweer met hagel 4 dagen,onweer met windstoten 1 dagen.NOODWEER 0 DAGEN,alleen het weerlicht gezien verweg 3 dagen, alleen de donder gehoord 5 dagen van het onweer rondom nijmegen,onweer met veel regen 25 mm en meer 2 dagen
Onweersdagen met rukwinden: 4 ---- Matig onweer: 1
Onweersdagen in totaal 2015: 9 ---- Zwaar onweer: 1
Denk jij dat wij nog wat onweer kunnen verwachten ?Niet vanuit dat gebied. Dan zou het zich nog moeten ontwikkelen in onze richting. Maar wie ben ik als zelfs de meteoinstituten met de snelste en duurste computers vandaag met hun handen in het haar zitten en zeggen 'we weten het niet!'
Nou een wolkbreuk hier!
| Gewijzigd: 27 juli 2012, 21:39 uur, door Ben47
<
Hoe kun je op de radar zien of t om een mcs gaat? Ik zie meer buien namelijk
Voorwaarde MCS:
Een MCS heeft vanuit de satelliet gezien een ovaalvorm. Een dergelijk systeem kan 100.000 vierkante kilometer beslaan (ruim 300 bij 300 kilometer groot) en wordt meegevoerd met de heersende wind tussen 3 en 6 kilometer hoogte..
Wat we zien heeft niks weg van een MCS. Te klein en de vorm is er ook niet naar.
Beste onweer 2012 : Op Dominicaanse Republiek 16 op 17 Juni! Zal nooit in Nederland overtroffen worden.
<
Hoe kun je op de radar zien of t om een mcs gaat? Ik zie meer buien namelijk
Voorwaarde MCS:
Een MCS heeft vanuit de satelliet gezien een ovaalvorm. Een dergelijk systeem kan 100.000 vierkante kilometer beslaan (ruim 300 bij 300 kilometer groot) en wordt meegevoerd met de heersende wind tussen 3 en 6 kilometer hoogte..
Wat we zien heeft niks weg van een MCS. Te klein en de vorm is er ook niet naar.
meer een bow echo
Nou een wolkbreuk hier! En het blijkt dus geen gesloten front systeem te zijn wat dus neerkomt op zeer grote verschillen op lokaal nivo.
dus waarschuwen de grote weerdiensten maar voor het ergste is mogelijk.
| Gewijzigd: 27 juli 2012, 21:53 uur, door thunderstorms_4ever
Onweersdagen met rukwinden: 4 ---- Matig onweer: 1
Onweersdagen in totaal 2015: 9 ---- Zwaar onweer: 1