Hoezo, dat lijkt me wat voorbarig.
Als ik alle info bekijk, zijn alle verwachtigingen weer anders.
Bovendien, zijn die buitje die je nu ziet nog niet de big bang, die welicht vanavond komt.
*Edit Marga: KNIP* | Gewijzigd: 27 juli 2012, 14:22 uur, door Marga
http://www.knmi.nl/waarschuwingen_en_verwachtingen/provincie.php?pr=GL
Edit Sanwa: link klikbaar
Dat komt niet vaak voor dat KNMI voor veel regen waarschuwt!
wel tof voor de limburgers | Gewijzigd: 27 juli 2012, 14:23 uur, door Marga
Je ziet dat het er op de buienradar.nl minder spannend uit ziet door:
het schaalverschil van de kaarten
en
de Europese buienradar geeft een beeld van een periode van 15 minuten, buienradar.nl (Benelux) over een periode van 5 minuten.
Voor de neerslag vind ik beide sites maar vaag, objectief gezien geven ze allebei neerslagwaardes aan per uur,dus die 15 tegen 5 minuten vlieger zou niet op moeten gaan maar vaak zie je dat de europese buienradar veel zwaarder overkomt dan buienradar.nl.
Bij die laatste zie je dan wel vaak dat lichtblauw of in de praktijk niks is ("het haalt de grond niet") of toch behoorlijke stortbuien.
Er waren toch ook min of meer twee regenachtige ontwikkelingen genoemd, enerzijds de normale zomerse onweersbuien met hier en daar mogelijk overlast en dan anderzijds nog iets van later vandaag waar we nog niks zinnigs over kunnen zeggen?
| Gewijzigd: 27 juli 2012, 14:19 uur, door jcroon
Ben erg benieuws, maar ook bij mij laadt de pagina niet
Bij mij ook nog niet...
Edit: nu wel, maar zie geen update naar level 2 op de kaart...
Bron: Estofex.org | Gewijzigd: 27 juli 2012, 14:55 uur, door Coennn
Klopt,wat ik zie op de Europese neem ik altijd met een korreltje zout. Ziet er prachtig uit hoor maar is totaal anders dan de werkelijkheid.
Verder zomerse onweerbuien,neemt niet weg dat die behoorlijk kunnen uitpakken maarjah dat hoort bij zomers onweer uiteraard. Echt zeer speciaal weer zit er niet in,daarbij is de shear (iemand beweert max) niet echt sterk te noemen. Ken net wel/niet shear zal ik het maar noemen.
MCS kan mogelijk vanavond ontstaan op de naderingvan het front,alleen een MCS kan ook veel regen bevatten en als er hier minder voeding te vinden is dan zal het onweer ook stukken minder zijn,evengoed de bijhorende ''downburst zwak of sterk''
Ikzelf zie meer in een squal-line vandaag,zoals we die vaak zien. | Gewijzigd: 27 juli 2012, 14:25 uur, door thunderfreak
Beste onweer 2012 : Op Dominicaanse Republiek 16 op 17 Juni! Zal nooit in Nederland overtroffen worden.
Ben erg benieuws, maar ook bij mij laadt de pagina niet Ik ook nog niet... Edit: nu wel, maar zie geen update naar level 2 op de kaart... Bron: Estofex.org
je was me net voor! | Gewijzigd: 27 juli 2012, 14:25 uur, door Marga
MCS vanuit het zuiden die de voeding minder interessant vind (Dus lagere waardes dan gehoopt) wat resulteerd in een grijs pak bewolking met de gehele nacht regen.
Hopen we niet vanuit te gaan,maar zal niet de eerste keer zo zijn.
.
Beste onweer 2012 : Op Dominicaanse Republiek 16 op 17 Juni! Zal nooit in Nederland overtroffen worden.
Ook de LI is niet mis in het zuiden en oosten:
Bron: Zomerweer.com | Gewijzigd: 27 juli 2012, 14:55 uur, door Coennn
dagen,waarvan...zwaar onweer op 0 dagen,onweer met hagel 4 dagen,onweer met windstoten 1 dagen.NOODWEER 0 DAGEN,alleen het weerlicht gezien verweg 3 dagen, alleen de donder gehoord 5 dagen van het onweer rondom nijmegen,onweer met veel regen 25 mm en meer 2 dagen