Eindhovenaar (38) ziet lichtgrijze plek in wolkendek
KNMI onmiddellijk ter plaatse
Door Richard van der Toren • donderdag 19 juli 2012, 17:42
Joran de Geus (38) heeft naar eigen zeggen donderdagmiddag jongstleden een lichtgrijze plek in het wolkendek waargenomen. Het KNMI was binnen 20 minuten ter plaatse maar kon de waarneming niet bevestigen.
Na de waarneming is in heel Nederland de discussie losgebarsten: Zou dit dan echt de eerste, langverwachte lichtgrijze wolk sinds april kunnen zijn? Naar eigen zeggen liep de Geus in het Eindhovense stadsdeel Stratum toen hij ineens in het donkergrijze wolkendek een lichtgrijze plek zag. “Ik heb het met mijn eigen ogen gezien! Een flinke, lichtgrijze plek, recht voor mijn neus. Een meteorologische wonder! Ik heb meteen het KNMI gebeld. Die kwamen zo snel als ze konden, maar toen was het al te laat: Alleen nog maar donkergrijze wolken….“
Sommigen zijn sceptisch over de vermeende waarneming van de Geus. Mark Horners, groenteboer te Eindhoven: “Ik geloof er niets van. Het was gewoon weer donkergrijs, net als de afgelopen 14 maanden. Ik denk dat de wens de vader van de gedachte is geweest. We dromen allemaal al maanden van lichtgrijze luchten en miezerregen in plaats donkergrijze luchten en hoosbuien, maar dat betekent niet dat het echt gebeurd is. Maar ik hoop dat hij gelijk heeft….”
Ook Niburu.nl mengt zich in de discussie. Woordvoerder Anton Teuben: “De regering doet er alles aan om het bewijs van de lichtgrijze wolken te onderdrukken. Maar bij ons komen steeds meer waarnemingen binnen. Wij weten dat ze bestaan, en binnenkort zal bij iedereen de waarheid duidelijk worden. Lichtgrijze wolken bestaan echt, en we kunnen ze allemaal zien, als je er maar voor openstaat.”
Het KNMI roept iedereen op vooralsnog de rust te bewaren, en heeft een speciaal protocol opgesteld ‘In het geval van de waarneming van een lichtgrijze- of witte lucht”. Mocht het zover komen dan zullen alle Nederlanders een SMS krijgen, zodat ze naar de plek kunnen afreizen om het wonderlijke fenomeen met eigen ogen te kunnen waarnemen. “Wij vinden het even spannend als de rest van Nederland. Maar lichtgrijze plekken zijn net als het Noorderlicht of bolbliksem: Prachtige weersverschijnselen, maar bijzonder zeldzaam.”
http://www.speld.nl/2012/07/19/eindhovenaar-38-ziet-lichtgrijze-plek-in-wolkendek/
En je kent die brabo's toch ... ;o) ... houden van feestvieren en ja dan zie je wel eens dingen fleuriger
Plaatje even onder de kleurenpalet gelegd van photoshop..... kleur is identiek een match.... dus waarom zou die in de circel lichter zijn dan die links er van...
| Gewijzigd: 19 juli 2012, 23:00 uur, door mrijkhals
dagen,waarvan...zwaar onweer op 0 dagen,onweer met hagel 4 dagen,onweer met windstoten 1 dagen.NOODWEER 0 DAGEN,alleen het weerlicht gezien verweg 3 dagen, alleen de donder gehoord 5 dagen van het onweer rondom nijmegen,onweer met veel regen 25 mm en meer 2 dagen
Wat al gesuggerreerd werd, is gewoon een klacht aan onze hollandse prutzomer tot nu toe, maar dan op een ludike manier.