de volgende foto's zijn gemaakt vanaf de dijk bij de Pier te Holwerd.
jaaaahoor ik zit de hele avond te kijken of er wat te zien valt en rond 01:15 gaf ik het maar op en deed het raam open ...en natuurlijk dan komt het nog even:S
bedankt voor de reacties!
Met het blote oog waren die lichtpilaren duidelijk te zien en ook was de beweging duidelijk merkbaar. Groene gloed en de lichtere kleuren waren waarneembaar.
De foto's zijn gemaakt met een Canon 1D markIII, ISO 1600 en 20/30 seconden belichting met een 24-105mm F/4.
groeten
Peter
dikke vette LIKE
Jep dat kan heel goed! Ik heb in lapland in maart op de laatste dag ook alleen maar wit licht gezien terwijl het fotografisch gezien hele mooie zachte kleuren weergaf! De dagen ervoor was het alleen maar een kleurenfestijn van groen, intens wit en paars (wat wel met het blote oog te zien was), dat zullen we helaas alleen nooit in Nederland gaan meemaken!
foto van 'wit' noorderlicht
foto van gewoon noorderlicht
| Gewijzigd: 16 juli 2012, 21:00 uur, door Roan
Het zou echt goed kunnen, heb het even voor je nagekeken, en september 2005 was een heftig maandje, met een X13, X6, X2 en X1 flares.. Dus het zou echt heel goed kunnen hoor
P.S. dat witte licht is ook heel intens (het gaf bij ons zelfs schaduwvorming en er was geen maan en geen lichtvervuiling) | Gewijzigd: 16 juli 2012, 21:23 uur, door Roan